DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moreira, Alcides do Nascimento
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Travessias (Cascavel. Online)
Texto Completo: https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723
Resumo: This article presents a brief study, from library research, taking as a theoretical framework of Social Representation Theory by Moscovici, which becomes apparent through the interactive and communicative processes and are characterized by cognitive, symbolic, imagined that each subject constructs and reconstructs his experiences in the networking groups. Given these subjective aspects that constitute the field of social representations, this article was developed with a view to the commingling of distance education in the context of building knowledge from the social meaning of both representation and from the very distance that occurs in interactivity of Virtual Environments for Learning (AVA) and the teacher-student relationship.
id Unioeste-1_18aac7b5b86f07f6ad3208338e915069
oai_identifier_str oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/5723
network_acronym_str Unioeste-1
network_name_str Travessias (Cascavel. Online)
repository_id_str
spelling DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONSEDUCACIÓN A DISTANCIA EN EL ÁMBITO DE LAS REPRESENTACIONES SOCIALESEDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO CAMPO DAS REPRESENTAÇÕES SOCIAISRepresentações SociaisEducação a DistânciaPercepçãoEnsino-aprendizagemIdentidade. This article presents a brief study, from library research, taking as a theoretical framework of Social Representation Theory by Moscovici, which becomes apparent through the interactive and communicative processes and are characterized by cognitive, symbolic, imagined that each subject constructs and reconstructs his experiences in the networking groups. Given these subjective aspects that constitute the field of social representations, this article was developed with a view to the commingling of distance education in the context of building knowledge from the social meaning of both representation and from the very distance that occurs in interactivity of Virtual Environments for Learning (AVA) and the teacher-student relationship.Este artículo presenta una breve encuesta, realizada a partir de búsquedas en la literatura, como una teoría de la teoría de las representaciones sociales de Moscovici, que se manifiesta a través de los procesos de interacción y de comunicación y se caracterizan por cognitivo, simbólico, imaginó que cada uno construye sujetos y los reconstruye en sus experiencias de vida en grupo. Teniendo en cuenta estos aspectos subjetivos que constituyen el campo de las representaciones sociales, este artículo fue desarrollado con el fin de enredo de la educación a distancia en el contexto de construcción de conocimiento de los significados tanto de representación social, como la distancia que se produce en muy interactividad de los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la relación profesor-alumno. Este artigo apresenta um breve estudo, realizado a partir de pesquisas bibliográficas, tendo como referencial teórico a Teoria das Representações Sociais apresentada por Moscovici, que se torna perceptível por meio dos processos interativos e comunicativos e são marcadas por processos cognitivos, simbólicos, imaginários que cada sujeito constrói e reconstrói em suas experiências nos grupos de convívio. Diante desses aspectos subjetivos que constituem o campo das representações sociais, foi desenvolvido o presente artigo, com vista ao entrelaçamento da educação a distância no contexto da construção de conhecimentos a partir dos significados tanto de representação social, como da própria educação a distância que ocorre nas interatividades dos Ambientes Virtuais de Aprendizagens (AVA) e na relação professor-aluno. Unioeste2011-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723Travessias; Vol. 5 No. 3 (2011)Travessias; Vol. 5 Núm. 3 (2011)Travessias; v. 5 n. 3 (2011)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723/4429Copyright (c) 2011 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Alcides do Nascimento2020-12-08T11:42:54Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/5723Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:42:54Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false
dc.title.none.fl_str_mv DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS
EDUCACIÓN A DISTANCIA EN EL ÁMBITO DE LAS REPRESENTACIONES SOCIALES
EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO CAMPO DAS REPRESENTAÇÕES SOCIAIS
title DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS
spellingShingle DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS
Moreira, Alcides do Nascimento
Representações Sociais
Educação a Distância
Percepção
Ensino-aprendizagem
Identidade.
title_short DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS
title_full DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS
title_fullStr DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS
title_full_unstemmed DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS
title_sort DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS
author Moreira, Alcides do Nascimento
author_facet Moreira, Alcides do Nascimento
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moreira, Alcides do Nascimento
dc.subject.por.fl_str_mv Representações Sociais
Educação a Distância
Percepção
Ensino-aprendizagem
Identidade.
topic Representações Sociais
Educação a Distância
Percepção
Ensino-aprendizagem
Identidade.
description This article presents a brief study, from library research, taking as a theoretical framework of Social Representation Theory by Moscovici, which becomes apparent through the interactive and communicative processes and are characterized by cognitive, symbolic, imagined that each subject constructs and reconstructs his experiences in the networking groups. Given these subjective aspects that constitute the field of social representations, this article was developed with a view to the commingling of distance education in the context of building knowledge from the social meaning of both representation and from the very distance that occurs in interactivity of Virtual Environments for Learning (AVA) and the teacher-student relationship.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-12-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723
url https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723/4429
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Unioeste
publisher.none.fl_str_mv Unioeste
dc.source.none.fl_str_mv Travessias; Vol. 5 No. 3 (2011)
Travessias; Vol. 5 Núm. 3 (2011)
Travessias; v. 5 n. 3 (2011)
1982-5935
reponame:Travessias (Cascavel. Online)
instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron:Unioeste
instname_str Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
instacron_str Unioeste
institution Unioeste
reponame_str Travessias (Cascavel. Online)
collection Travessias (Cascavel. Online)
repository.name.fl_str_mv Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)
repository.mail.fl_str_mv revista.travessias@unioeste.br
_version_ 1798044917538226176