DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723 |
Resumo: | This article presents a brief study, from library research, taking as a theoretical framework of Social Representation Theory by Moscovici, which becomes apparent through the interactive and communicative processes and are characterized by cognitive, symbolic, imagined that each subject constructs and reconstructs his experiences in the networking groups. Given these subjective aspects that constitute the field of social representations, this article was developed with a view to the commingling of distance education in the context of building knowledge from the social meaning of both representation and from the very distance that occurs in interactivity of Virtual Environments for Learning (AVA) and the teacher-student relationship. |
id |
Unioeste-1_18aac7b5b86f07f6ad3208338e915069 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/5723 |
network_acronym_str |
Unioeste-1 |
network_name_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONSEDUCACIÓN A DISTANCIA EN EL ÁMBITO DE LAS REPRESENTACIONES SOCIALESEDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO CAMPO DAS REPRESENTAÇÕES SOCIAISRepresentações SociaisEducação a DistânciaPercepçãoEnsino-aprendizagemIdentidade. This article presents a brief study, from library research, taking as a theoretical framework of Social Representation Theory by Moscovici, which becomes apparent through the interactive and communicative processes and are characterized by cognitive, symbolic, imagined that each subject constructs and reconstructs his experiences in the networking groups. Given these subjective aspects that constitute the field of social representations, this article was developed with a view to the commingling of distance education in the context of building knowledge from the social meaning of both representation and from the very distance that occurs in interactivity of Virtual Environments for Learning (AVA) and the teacher-student relationship.Este artículo presenta una breve encuesta, realizada a partir de búsquedas en la literatura, como una teoría de la teoría de las representaciones sociales de Moscovici, que se manifiesta a través de los procesos de interacción y de comunicación y se caracterizan por cognitivo, simbólico, imaginó que cada uno construye sujetos y los reconstruye en sus experiencias de vida en grupo. Teniendo en cuenta estos aspectos subjetivos que constituyen el campo de las representaciones sociales, este artículo fue desarrollado con el fin de enredo de la educación a distancia en el contexto de construcción de conocimiento de los significados tanto de representación social, como la distancia que se produce en muy interactividad de los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la relación profesor-alumno. Este artigo apresenta um breve estudo, realizado a partir de pesquisas bibliográficas, tendo como referencial teórico a Teoria das Representações Sociais apresentada por Moscovici, que se torna perceptível por meio dos processos interativos e comunicativos e são marcadas por processos cognitivos, simbólicos, imaginários que cada sujeito constrói e reconstrói em suas experiências nos grupos de convívio. Diante desses aspectos subjetivos que constituem o campo das representações sociais, foi desenvolvido o presente artigo, com vista ao entrelaçamento da educação a distância no contexto da construção de conhecimentos a partir dos significados tanto de representação social, como da própria educação a distância que ocorre nas interatividades dos Ambientes Virtuais de Aprendizagens (AVA) e na relação professor-aluno. Unioeste2011-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723Travessias; Vol. 5 No. 3 (2011)Travessias; Vol. 5 Núm. 3 (2011)Travessias; v. 5 n. 3 (2011)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723/4429Copyright (c) 2011 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessMoreira, Alcides do Nascimento2020-12-08T11:42:54Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/5723Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:42:54Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS EDUCACIÓN A DISTANCIA EN EL ÁMBITO DE LAS REPRESENTACIONES SOCIALES EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NO CAMPO DAS REPRESENTAÇÕES SOCIAIS |
title |
DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS |
spellingShingle |
DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS Moreira, Alcides do Nascimento Representações Sociais Educação a Distância Percepção Ensino-aprendizagem Identidade. |
title_short |
DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS |
title_full |
DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS |
title_fullStr |
DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS |
title_full_unstemmed |
DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS |
title_sort |
DISTANCE EDUCATION IN THE FIELD OF SOCIAL REPRESENTATIONS |
author |
Moreira, Alcides do Nascimento |
author_facet |
Moreira, Alcides do Nascimento |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moreira, Alcides do Nascimento |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Representações Sociais Educação a Distância Percepção Ensino-aprendizagem Identidade. |
topic |
Representações Sociais Educação a Distância Percepção Ensino-aprendizagem Identidade. |
description |
This article presents a brief study, from library research, taking as a theoretical framework of Social Representation Theory by Moscovici, which becomes apparent through the interactive and communicative processes and are characterized by cognitive, symbolic, imagined that each subject constructs and reconstructs his experiences in the networking groups. Given these subjective aspects that constitute the field of social representations, this article was developed with a view to the commingling of distance education in the context of building knowledge from the social meaning of both representation and from the very distance that occurs in interactivity of Virtual Environments for Learning (AVA) and the teacher-student relationship. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-12-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5723/4429 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
dc.source.none.fl_str_mv |
Travessias; Vol. 5 No. 3 (2011) Travessias; Vol. 5 Núm. 3 (2011) Travessias; v. 5 n. 3 (2011) 1982-5935 reponame:Travessias (Cascavel. Online) instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) instacron:Unioeste |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
instacron_str |
Unioeste |
institution |
Unioeste |
reponame_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
collection |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.travessias@unioeste.br |
_version_ |
1798044917538226176 |