BUILDING THE IMAGE OF THE "SUMMER WITHOUT SHAME"
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3730 |
Resumo: | The meaning of an image is circumscribed in the perception human being, in the experiences and expectations of each individual. Soon, depending on the way as it is interpreted, all and any image can assume diverse meanings. In this context, the choice of illustrations of an advertising requires special care: the image leads a message that can be efficient and suitable with the product, or the opposite, leading to the failure. Thus, the present article analyzes the image, used for the Dove brand, in an announcement of the campaign "Summer Without Shame". Beyond the denotative and connotative comment, the methodology suggested for Semprini (1995) is used for an semiotics analysis. Reflections regarding the proposal of this announcement are traced. |
id |
Unioeste-1_51dca8246a33c6f6b87b11ea97266892 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3730 |
network_acronym_str |
Unioeste-1 |
network_name_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
BUILDING THE IMAGE OF THE "SUMMER WITHOUT SHAME"A CONSTRUÇÃO IMAGÉTICA DO “VERÃO SEM VERGONHA”Análise de imagempublicidadebelezapaixãoanálise semiótica. The meaning of an image is circumscribed in the perception human being, in the experiences and expectations of each individual. Soon, depending on the way as it is interpreted, all and any image can assume diverse meanings. In this context, the choice of illustrations of an advertising requires special care: the image leads a message that can be efficient and suitable with the product, or the opposite, leading to the failure. Thus, the present article analyzes the image, used for the Dove brand, in an announcement of the campaign "Summer Without Shame". Beyond the denotative and connotative comment, the methodology suggested for Semprini (1995) is used for an semiotics analysis. Reflections regarding the proposal of this announcement are traced. O significado de uma imagem está circunscrito na percepção humana, nas experiências e expectativas de cada indivíduo. Logo, dependendo da maneira como é interpretada, toda e qualquer imagem pode assumir diversos significados. Neste contexto, a escolha das ilustrações de uma publicidade requer cuidado especial: a imagem conduz uma mensagem que pode ser eficaz e condizente com o produto, ou o contrário, levando ao fracasso. Assim, o presente artigo analisa a imagem, utilizada pela marca Dove, em um anúncio da campanha "Verão Sem Vergonha". Além da observação denotativa e conotativa, a metodologia sugerida por Semprini (1995) é utilizada para uma análise semiótica. Igualmente são traçadas reflexões a respeito da proposta deste anúncio.Unioeste2010-09-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfimage/jpegimage/jpeghttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3730Travessias; Vol. 4 No. 2 (2010)Travessias; Vol. 4 Núm. 2 (2010)Travessias; v. 4 n. 2 (2010)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3730/3205https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3730/17888https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3730/17889Copyright (c) 2010 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessDepexe, Sandra Dalcul2020-12-08T11:43:01Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3730Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:01Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
BUILDING THE IMAGE OF THE "SUMMER WITHOUT SHAME" A CONSTRUÇÃO IMAGÉTICA DO “VERÃO SEM VERGONHA” |
title |
BUILDING THE IMAGE OF THE "SUMMER WITHOUT SHAME" |
spellingShingle |
BUILDING THE IMAGE OF THE "SUMMER WITHOUT SHAME" Depexe, Sandra Dalcul Análise de imagem publicidade beleza paixão análise semiótica. |
title_short |
BUILDING THE IMAGE OF THE "SUMMER WITHOUT SHAME" |
title_full |
BUILDING THE IMAGE OF THE "SUMMER WITHOUT SHAME" |
title_fullStr |
BUILDING THE IMAGE OF THE "SUMMER WITHOUT SHAME" |
title_full_unstemmed |
BUILDING THE IMAGE OF THE "SUMMER WITHOUT SHAME" |
title_sort |
BUILDING THE IMAGE OF THE "SUMMER WITHOUT SHAME" |
author |
Depexe, Sandra Dalcul |
author_facet |
Depexe, Sandra Dalcul |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Depexe, Sandra Dalcul |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Análise de imagem publicidade beleza paixão análise semiótica. |
topic |
Análise de imagem publicidade beleza paixão análise semiótica. |
description |
The meaning of an image is circumscribed in the perception human being, in the experiences and expectations of each individual. Soon, depending on the way as it is interpreted, all and any image can assume diverse meanings. In this context, the choice of illustrations of an advertising requires special care: the image leads a message that can be efficient and suitable with the product, or the opposite, leading to the failure. Thus, the present article analyzes the image, used for the Dove brand, in an announcement of the campaign "Summer Without Shame". Beyond the denotative and connotative comment, the methodology suggested for Semprini (1995) is used for an semiotics analysis. Reflections regarding the proposal of this announcement are traced. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-09-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3730 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3730 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3730/3205 https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3730/17888 https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3730/17889 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf image/jpeg image/jpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
dc.source.none.fl_str_mv |
Travessias; Vol. 4 No. 2 (2010) Travessias; Vol. 4 Núm. 2 (2010) Travessias; v. 4 n. 2 (2010) 1982-5935 reponame:Travessias (Cascavel. Online) instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) instacron:Unioeste |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
instacron_str |
Unioeste |
institution |
Unioeste |
reponame_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
collection |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.travessias@unioeste.br |
_version_ |
1798044916705656832 |