Thematic approach: some results of implementations
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/6182 |
Resumo: | Curricular settings less rigid and fragmented have been advocated by several authors. In this regard, it argues a curriculum more open, in which the contents are articulated with the students’ experience. To this end, we seek support on the theory adopted by paulo freire, making links with the science-technology-society movement. Based on these references, it is aimed presenting results from implementations of themes developed in different contexts, within the group named as grupo de estudos temáticos em ciência-tecnologia-sociedade, and presenting reflections about such implementations, in order to contribute for future proposals based on curricular issues. |
id |
Unioeste-1_6667b6c859cadf0683f5a293a2826f73 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/6182 |
network_acronym_str |
Unioeste-1 |
network_name_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Thematic approach: some results of implementationsAbordagem temática: alguns resultados de implementaçõesthematic approachpaulo freirescience-technology-societycurriculumABORDAGEM TEMÁTICAPAULO FREIRECIÊNCIA-TECNOLOGIA-SOCIEDADECURRÍCULO Curricular settings less rigid and fragmented have been advocated by several authors. In this regard, it argues a curriculum more open, in which the contents are articulated with the students’ experience. To this end, we seek support on the theory adopted by paulo freire, making links with the science-technology-society movement. Based on these references, it is aimed presenting results from implementations of themes developed in different contexts, within the group named as grupo de estudos temáticos em ciência-tecnologia-sociedade, and presenting reflections about such implementations, in order to contribute for future proposals based on curricular issues. Configurações curriculares menos rígidas e fragmentadas têm sido defendidas por diversos autores. Neste sentido, defende-se um currículo mais aberto, no qual os conteúdos trabalhados estejam articulados com a vivência dos educandos. Para tal, busca-se apoio na matriz teórico-filosófica adotada por paulo freire, fazendo articulações com o enfoque ciência tecnologia-sociedade. Com base nestes referenciais, tem-se como objetivo apresentar resultados a partir de implementações de temáticas elaboradas em diferentes contextos, no âmbito do grupo de estudos temáticos em ciência-tecnologia-sociedade, e apresentar reflexões sobre tais implementações, de forma a contribuir para a obtenção de elementos que fundamentem futuras propostas curriculares baseadas em temas.Unioeste2012-05-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/6182Travessias; Vol. 6 No. 1 (2012); e6182Travessias; Vol. 6 Núm. 1 (2012); e6182Travessias; v. 6 n. 1 (2012); e61821982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/6182/4854Copyright (c) 2012 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Rosemar Ayres dosHunsche, Sandra2023-05-03T15:27:30Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/6182Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2023-05-03T15:27:30Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Thematic approach: some results of implementations Abordagem temática: alguns resultados de implementações |
title |
Thematic approach: some results of implementations |
spellingShingle |
Thematic approach: some results of implementations Santos, Rosemar Ayres dos thematic approach paulo freire science-technology-society curriculum ABORDAGEM TEMÁTICA PAULO FREIRE CIÊNCIA-TECNOLOGIA-SOCIEDADE CURRÍCULO |
title_short |
Thematic approach: some results of implementations |
title_full |
Thematic approach: some results of implementations |
title_fullStr |
Thematic approach: some results of implementations |
title_full_unstemmed |
Thematic approach: some results of implementations |
title_sort |
Thematic approach: some results of implementations |
author |
Santos, Rosemar Ayres dos |
author_facet |
Santos, Rosemar Ayres dos Hunsche, Sandra |
author_role |
author |
author2 |
Hunsche, Sandra |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Rosemar Ayres dos Hunsche, Sandra |
dc.subject.por.fl_str_mv |
thematic approach paulo freire science-technology-society curriculum ABORDAGEM TEMÁTICA PAULO FREIRE CIÊNCIA-TECNOLOGIA-SOCIEDADE CURRÍCULO |
topic |
thematic approach paulo freire science-technology-society curriculum ABORDAGEM TEMÁTICA PAULO FREIRE CIÊNCIA-TECNOLOGIA-SOCIEDADE CURRÍCULO |
description |
Curricular settings less rigid and fragmented have been advocated by several authors. In this regard, it argues a curriculum more open, in which the contents are articulated with the students’ experience. To this end, we seek support on the theory adopted by paulo freire, making links with the science-technology-society movement. Based on these references, it is aimed presenting results from implementations of themes developed in different contexts, within the group named as grupo de estudos temáticos em ciência-tecnologia-sociedade, and presenting reflections about such implementations, in order to contribute for future proposals based on curricular issues. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-05-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/6182 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/6182 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/6182/4854 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
dc.source.none.fl_str_mv |
Travessias; Vol. 6 No. 1 (2012); e6182 Travessias; Vol. 6 Núm. 1 (2012); e6182 Travessias; v. 6 n. 1 (2012); e6182 1982-5935 reponame:Travessias (Cascavel. Online) instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) instacron:Unioeste |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
instacron_str |
Unioeste |
institution |
Unioeste |
reponame_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
collection |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (UNIOESTE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.travessias@unioeste.br |
_version_ |
1798044912058368000 |