THE STRATEGIES OF ENUNCIATION IN THE INFANTILE UNIVERSE
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2940 |
Resumo: | This paper aims to analize the text "The boy who loaded water in the sieve", inserted on the book "Exercises to be a child", by Brazilian poet, Manoel de Barros. We´ll try to understand and describe the strategies for enunciation this sincretic text, pointing the resources used for its construction. And, for dealing with a book that walks for the aesthetic one, we analyze the sincretism text while simulacrum of an aesthetic experience, perceiving which the figurative elements that offer resources for this apprehension. We added the tensivity here, analyzing the aspectualition (time and space), understanding the instances of the time between Expression and Content. |
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THE STRATEGIES OF ENUNCIATION IN THE INFANTILE UNIVERSEAS ESTRATÉGIAS DE ENUNCIAÇÃO NO UNIVERSO INFANTILSincretismoLiteratura infantilFiguratividadeEnunciaçãoTensividade. This paper aims to analize the text "The boy who loaded water in the sieve", inserted on the book "Exercises to be a child", by Brazilian poet, Manoel de Barros. We´ll try to understand and describe the strategies for enunciation this sincretic text, pointing the resources used for its construction. And, for dealing with a book that walks for the aesthetic one, we analyze the sincretism text while simulacrum of an aesthetic experience, perceiving which the figurative elements that offer resources for this apprehension. We added the tensivity here, analyzing the aspectualition (time and space), understanding the instances of the time between Expression and Content. Este trabalho se propõe a analisar o texto "O menino que carregava água na peneira", inserido no livro "Exercícios de ser criança", do poeta mato-grossense Manoel de Barros. Tentaremos compreender e descrever as estratégias de enunciação desta obra sincrética, apontando os recursos utilizados para sua construção. E, por se tratar de um livro que caminha para o estético, analisamos o texto sincrético enquanto simulacro da experiência estética, percebendo quais os elementos figurativos que oferecem recursos para essa apreensão. Acrescentamos aqui a tensividade, analisando a aspectualização (tempo e espaço), compreendendo as instâncias do tempo entre Expressão e Conteúdo. Unioeste2008-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2940Travessias; Vol. 2 No. 1 (2008)Travessias; Vol. 2 Núm. 1 (2008)Travessias; v. 2 n. 1 (2008)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/2940/2295Copyright (c) 2008 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessSousa Maia, Mara Jane2020-12-08T11:43:23Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/2940Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:23Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
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