Identidade visual: criação de identidade visual para loja Explosão Modas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7798 |
Resumo: | The aim of this study was to create a visual identity for Explosão Store and also a visual identity manual. Moreover, the work seeks to integrate and apply the project knowledge in the creation of the project, in order to make more important the Explosão Store's expression of values. The creation of a visual identity manual is very relevant for a company, because the brand becomes strong in front of the public, for this reason, it must be followed correctly. Meanwhile, the creation of the visual identity aims to create a new perception of the brand in front of the public, making it visually stronger and memorizing it in the mind of the final consumer. In this way, was searched for a bibliographic review in graphic design, visual communication, visual identity manual, brand book, brand and service marketing. The work had a positive result, it was approved by the Explosion Company's target audience, in this way, accomplished the goal, which was to reposition a company in the current market. |
id |
Ânima_6b1d0b4d21c4d09f11a089e8dd2ba7cd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/7798 |
network_acronym_str |
Ânima |
network_name_str |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
repository_id_str |
|
spelling |
Identidade visual: criação de identidade visual para loja Explosão ModasIdentidade visualManual da marcaDesignDesign gráficoVisual identityVisual identity manualGraphicThe aim of this study was to create a visual identity for Explosão Store and also a visual identity manual. Moreover, the work seeks to integrate and apply the project knowledge in the creation of the project, in order to make more important the Explosão Store's expression of values. The creation of a visual identity manual is very relevant for a company, because the brand becomes strong in front of the public, for this reason, it must be followed correctly. Meanwhile, the creation of the visual identity aims to create a new perception of the brand in front of the public, making it visually stronger and memorizing it in the mind of the final consumer. In this way, was searched for a bibliographic review in graphic design, visual communication, visual identity manual, brand book, brand and service marketing. The work had a positive result, it was approved by the Explosion Company's target audience, in this way, accomplished the goal, which was to reposition a company in the current market.O presente trabalho tem como objetivo criar uma identidade visual e um manual de identidade visual. Além disso, o trabalho busca integrar e aplicar o conhecimento de design na criação de projeto, a fim de tornar mais importante à expressão de valores da loja Explosão. A criação de um manual de identidade visual é muito relevante para uma empresa, pois dessa forma a marca se torna forte diante do seu público, em razão disso o mesmo deve ser seguido corretamente. Já a criação da identidade visual, visa criar um novo modo de percepção da marca diante de seu público, tornando a mesma visualmente mais forte e que fique memorizada na mente do consumidor final. Para tanto, buscou-se uma revisão bibliográfica em design gráfico, comunicação visual, manual de identidade visual, brandbook, marca e marketing de serviço. O trabalho teve um resultado positivo, foi aprovado pelo público-alvo da empresa Explosão, dessa forma, cumpriu o objetivo, que era reposicionar a empresa no mercado atual.Silva, Cláudio Henrique daPrudencio, Taylin2017-07-25T21:44:23Z2020-11-28T22:36:46Z2017-07-25T21:44:23Z2020-11-28T22:36:46Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis125 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7798Design - FlorianópolisFlorianópolisAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2021-08-04T20:18:15Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/7798Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2021-08-04T20:18:15Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Identidade visual: criação de identidade visual para loja Explosão Modas |
title |
Identidade visual: criação de identidade visual para loja Explosão Modas |
spellingShingle |
Identidade visual: criação de identidade visual para loja Explosão Modas Prudencio, Taylin Identidade visual Manual da marca Design Design gráfico Visual identity Visual identity manual Graphic |
title_short |
Identidade visual: criação de identidade visual para loja Explosão Modas |
title_full |
Identidade visual: criação de identidade visual para loja Explosão Modas |
title_fullStr |
Identidade visual: criação de identidade visual para loja Explosão Modas |
title_full_unstemmed |
Identidade visual: criação de identidade visual para loja Explosão Modas |
title_sort |
Identidade visual: criação de identidade visual para loja Explosão Modas |
author |
Prudencio, Taylin |
author_facet |
Prudencio, Taylin |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Silva, Cláudio Henrique da |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Prudencio, Taylin |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Identidade visual Manual da marca Design Design gráfico Visual identity Visual identity manual Graphic |
topic |
Identidade visual Manual da marca Design Design gráfico Visual identity Visual identity manual Graphic |
description |
The aim of this study was to create a visual identity for Explosão Store and also a visual identity manual. Moreover, the work seeks to integrate and apply the project knowledge in the creation of the project, in order to make more important the Explosão Store's expression of values. The creation of a visual identity manual is very relevant for a company, because the brand becomes strong in front of the public, for this reason, it must be followed correctly. Meanwhile, the creation of the visual identity aims to create a new perception of the brand in front of the public, making it visually stronger and memorizing it in the mind of the final consumer. In this way, was searched for a bibliographic review in graphic design, visual communication, visual identity manual, brand book, brand and service marketing. The work had a positive result, it was approved by the Explosion Company's target audience, in this way, accomplished the goal, which was to reposition a company in the current market. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-25T21:44:23Z 2017-07-25T21:44:23Z 2017 2020-11-28T22:36:46Z 2020-11-28T22:36:46Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7798 |
url |
https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7798 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Design - Florianópolis |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
125 f. application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Florianópolis |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA) instname:Ânima Educação instacron:Ânima |
instname_str |
Ânima Educação |
instacron_str |
Ânima |
institution |
Ânima |
reponame_str |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
collection |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educação |
repository.mail.fl_str_mv |
contato@animaeducacao.com.br |
_version_ |
1767415857409949696 |