Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rangel, Suane Oliveira
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFU
Texto Completo: https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/36340
Resumo: The project developed in this following course conclusion work results in the elaboration of visual communication, graphic pieces and the visual identity manual of an authorial brand of handmade ceramics. Since the issue of differentiation is a point to be consider when we talk about creating a new brand, the author believes that showing sentimentality and self-knowledge for the practice of creation can be, in addition to being genuinely more practical, more strategic. The creation process was framed as free, spontaneous, and non-linear. The creation process was framed as free, spontaneous and non-linear. It was chosen not to follow a pragmatic process, although it can use several commonly used tools in design, such as brainstorming, semantic dashboard and analysis tools. The work addresses concepts, properties, history and potentialities of topics such as ceramics, craftwork, design and its various aspects.
id UFU_0d1d8980818d57744cc0f025c363a625
oai_identifier_str oai:repositorio.ufu.br:123456789/36340
network_acronym_str UFU
network_name_str Repositório Institucional da UFU
repository_id_str
spelling Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoralIdentidade visualVisual identityManual de identidade visualVisual identity manualMarcaGrandDesign gráficoGraphic designCerâmicaCeramicsArtesanatoCraftworkCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESThe project developed in this following course conclusion work results in the elaboration of visual communication, graphic pieces and the visual identity manual of an authorial brand of handmade ceramics. Since the issue of differentiation is a point to be consider when we talk about creating a new brand, the author believes that showing sentimentality and self-knowledge for the practice of creation can be, in addition to being genuinely more practical, more strategic. The creation process was framed as free, spontaneous, and non-linear. The creation process was framed as free, spontaneous and non-linear. It was chosen not to follow a pragmatic process, although it can use several commonly used tools in design, such as brainstorming, semantic dashboard and analysis tools. The work addresses concepts, properties, history and potentialities of topics such as ceramics, craftwork, design and its various aspects.Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)O projeto desenvolvido neste seguinte trabalho de conclusão de curso resulta na elaboração da comunicação visual, de peças gráficas e do manual de identidade visual de uma marca autoral de cerâmicas artesanais. Uma vez que a questão da diferenciação é um ponto a ser levado em consideração quando falamos na criação de uma nova marca, a autora acredita que evidenciar o sentimentalismo e o autoconhecimento para a prática da criação pode ser, além de genuinamente mais prático, mais estratégico. O processo de criação foi enquadrado como livre, espontâneo, e não linear. Optou-se por não seguir um processo pragmático, apesar de se utilizar várias vezes de ferramentas comumente usadas no design, como o brainstorming, painel semântico e análise de similares. O trabalho aborda conceitos, propriedades, história e potencialidades de temas como a cerâmica, o artesanato, o design e suas variadas vertentes.Universidade Federal de UberlândiaBrasilDesignMarco, Isabella Gomes dehttp://lattes.cnpq.br/8427751936871194Pantaleão, Lucas Farinellihttp://lattes.cnpq.br/4607124943710149Carrijo, Gilson Goularthttp://lattes.cnpq.br/0116991711672658Rangel, Suane Oliveira2022-10-27T16:06:23Z2022-10-27T16:06:23Z2022-10-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfapplication/pdfRANGEL, Suane Oliveira. Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral. 2022. 93 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) -- Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2022.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/36340porhttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2022-10-28T06:20:09Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/36340Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2022-10-28T06:20:09Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral
title Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral
spellingShingle Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral
Rangel, Suane Oliveira
Identidade visual
Visual identity
Manual de identidade visual
Visual identity manual
Marca
Grand
Design gráfico
Graphic design
Cerâmica
Ceramics
Artesanato
Craftwork
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
title_short Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral
title_full Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral
title_fullStr Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral
title_full_unstemmed Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral
title_sort Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral
author Rangel, Suane Oliveira
author_facet Rangel, Suane Oliveira
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Marco, Isabella Gomes de
http://lattes.cnpq.br/8427751936871194
Pantaleão, Lucas Farinelli
http://lattes.cnpq.br/4607124943710149
Carrijo, Gilson Goulart
http://lattes.cnpq.br/0116991711672658
dc.contributor.author.fl_str_mv Rangel, Suane Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv Identidade visual
Visual identity
Manual de identidade visual
Visual identity manual
Marca
Grand
Design gráfico
Graphic design
Cerâmica
Ceramics
Artesanato
Craftwork
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
topic Identidade visual
Visual identity
Manual de identidade visual
Visual identity manual
Marca
Grand
Design gráfico
Graphic design
Cerâmica
Ceramics
Artesanato
Craftwork
CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES
description The project developed in this following course conclusion work results in the elaboration of visual communication, graphic pieces and the visual identity manual of an authorial brand of handmade ceramics. Since the issue of differentiation is a point to be consider when we talk about creating a new brand, the author believes that showing sentimentality and self-knowledge for the practice of creation can be, in addition to being genuinely more practical, more strategic. The creation process was framed as free, spontaneous, and non-linear. The creation process was framed as free, spontaneous and non-linear. It was chosen not to follow a pragmatic process, although it can use several commonly used tools in design, such as brainstorming, semantic dashboard and analysis tools. The work addresses concepts, properties, history and potentialities of topics such as ceramics, craftwork, design and its various aspects.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-10-27T16:06:23Z
2022-10-27T16:06:23Z
2022-10-07
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv RANGEL, Suane Oliveira. Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral. 2022. 93 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) -- Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2022.
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/36340
identifier_str_mv RANGEL, Suane Oliveira. Atípica cerâmica: desenvolvimento de identidade visual para uma marca autoral. 2022. 93 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) -- Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2022.
url https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/36340
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
Brasil
Design
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
Brasil
Design
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFU
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Repositório Institucional da UFU
collection Repositório Institucional da UFU
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv diinf@dirbi.ufu.br
_version_ 1813711552240418816