Criação de identidade visual para a marca La Vitti
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
Texto Completo: | https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7818 |
Resumo: | This project intends to create a visual identity for the women's clothes brand La Vitti as well as it Visual Identity Manual, translating the concepts that the brand want to pass to its public. The project is based in the Alina Wheeler methodology, embracing applied research, bibliography, and data analysis. The creation of a very well-defined visual identity is important to a company to be able to have a visual representation that convey the brand values and be recognizable by it. As for the visual identity manual, it's importance shows up when applying it's identity to communication materials, maintaining a pattern based in usage rules which have to be followed correctly, facilitating it's identity memorization by usage coherency and repetition. This project resulted in a visual identity that translated the concepts of the brand and its new position to be followed, being approved by the public and it's managers, fulfilling its inicial project proposition. |
id |
Ânima_cf40329d3ecb68b435d28cc9c2b527ff |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/7818 |
network_acronym_str |
Ânima |
network_name_str |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
repository_id_str |
|
spelling |
Criação de identidade visual para a marca La VittiIdentidade visualManual de identidade visualDesign gráficoThis project intends to create a visual identity for the women's clothes brand La Vitti as well as it Visual Identity Manual, translating the concepts that the brand want to pass to its public. The project is based in the Alina Wheeler methodology, embracing applied research, bibliography, and data analysis. The creation of a very well-defined visual identity is important to a company to be able to have a visual representation that convey the brand values and be recognizable by it. As for the visual identity manual, it's importance shows up when applying it's identity to communication materials, maintaining a pattern based in usage rules which have to be followed correctly, facilitating it's identity memorization by usage coherency and repetition. This project resulted in a visual identity that translated the concepts of the brand and its new position to be followed, being approved by the public and it's managers, fulfilling its inicial project proposition.O presente projeto tem como objetivo desenvolver uma identidade visual e um manual de identidade visual para a marca La Vitti, traduzindo os conceitos que a marca quer passar para seu público. O projeto baseou-se na metodologia de Alina Wheeler, englobando pesquisa aplicada, bibliográfica, e análise de dados. A criação de uma Identidade Visual bem definida é importante para que a empresa tenha uma nova representação visual que transmita os valores da marca sendo assim reconhecida e memorizada pelo seu público. Já o manual de identidade visual, tem importância no momento de utilização e aplicação da identidade nos materiais de comunicação, mantendo um padrão baseado em regras de uso que devem ser seguidas corretamente, facilitando a memorização da identidade pela repetição e coerência dos usos. Este projeto resultou em uma identidade visual que traduz os conceitos da marca e o novo posicionamento que a mesma deseja seguir, sendo aprovada pelo público assim como pela gerência da mesma, cumprindo com os objetivos inicialmente propostos no projeto.Silva, Cláudio Henrique daAlexandre, Isabela Barreto2017-12-13T18:59:28Z2020-11-28T22:39:27Z2017-12-13T18:59:28Z2020-11-28T22:39:27Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis138 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7818Design - FlorianópolisFlorianópolisAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2021-08-04T20:18:41Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/7818Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2021-08-04T20:18:41Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Criação de identidade visual para a marca La Vitti |
title |
Criação de identidade visual para a marca La Vitti |
spellingShingle |
Criação de identidade visual para a marca La Vitti Alexandre, Isabela Barreto Identidade visual Manual de identidade visual Design gráfico |
title_short |
Criação de identidade visual para a marca La Vitti |
title_full |
Criação de identidade visual para a marca La Vitti |
title_fullStr |
Criação de identidade visual para a marca La Vitti |
title_full_unstemmed |
Criação de identidade visual para a marca La Vitti |
title_sort |
Criação de identidade visual para a marca La Vitti |
author |
Alexandre, Isabela Barreto |
author_facet |
Alexandre, Isabela Barreto |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Silva, Cláudio Henrique da |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alexandre, Isabela Barreto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Identidade visual Manual de identidade visual Design gráfico |
topic |
Identidade visual Manual de identidade visual Design gráfico |
description |
This project intends to create a visual identity for the women's clothes brand La Vitti as well as it Visual Identity Manual, translating the concepts that the brand want to pass to its public. The project is based in the Alina Wheeler methodology, embracing applied research, bibliography, and data analysis. The creation of a very well-defined visual identity is important to a company to be able to have a visual representation that convey the brand values and be recognizable by it. As for the visual identity manual, it's importance shows up when applying it's identity to communication materials, maintaining a pattern based in usage rules which have to be followed correctly, facilitating it's identity memorization by usage coherency and repetition. This project resulted in a visual identity that translated the concepts of the brand and its new position to be followed, being approved by the public and it's managers, fulfilling its inicial project proposition. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-13T18:59:28Z 2017-12-13T18:59:28Z 2017 2020-11-28T22:39:27Z 2020-11-28T22:39:27Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7818 |
url |
https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7818 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Design - Florianópolis |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
138 f. application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Florianópolis |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA) instname:Ânima Educação instacron:Ânima |
instname_str |
Ânima Educação |
instacron_str |
Ânima |
institution |
Ânima |
reponame_str |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
collection |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educação |
repository.mail.fl_str_mv |
contato@animaeducacao.com.br |
_version_ |
1767415803909505024 |