Criação de identidade visual para a marca La Vitti

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alexandre, Isabela Barreto
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
Texto Completo: https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7818
Resumo: This project intends to create a visual identity for the women's clothes brand La Vitti as well as it Visual Identity Manual, translating the concepts that the brand want to pass to its public. The project is based in the Alina Wheeler methodology, embracing applied research, bibliography, and data analysis. The creation of a very well-defined visual identity is important to a company to be able to have a visual representation that convey the brand values and be recognizable by it. As for the visual identity manual, it's importance shows up when applying it's identity to communication materials, maintaining a pattern based in usage rules which have to be followed correctly, facilitating it's identity memorization by usage coherency and repetition. This project resulted in a visual identity that translated the concepts of the brand and its new position to be followed, being approved by the public and it's managers, fulfilling its inicial project proposition.
id Ânima_cf40329d3ecb68b435d28cc9c2b527ff
oai_identifier_str oai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/7818
network_acronym_str Ânima
network_name_str Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
repository_id_str
spelling Criação de identidade visual para a marca La VittiIdentidade visualManual de identidade visualDesign gráficoThis project intends to create a visual identity for the women's clothes brand La Vitti as well as it Visual Identity Manual, translating the concepts that the brand want to pass to its public. The project is based in the Alina Wheeler methodology, embracing applied research, bibliography, and data analysis. The creation of a very well-defined visual identity is important to a company to be able to have a visual representation that convey the brand values and be recognizable by it. As for the visual identity manual, it's importance shows up when applying it's identity to communication materials, maintaining a pattern based in usage rules which have to be followed correctly, facilitating it's identity memorization by usage coherency and repetition. This project resulted in a visual identity that translated the concepts of the brand and its new position to be followed, being approved by the public and it's managers, fulfilling its inicial project proposition.O presente projeto tem como objetivo desenvolver uma identidade visual e um manual de identidade visual para a marca La Vitti, traduzindo os conceitos que a marca quer passar para seu público. O projeto baseou-se na metodologia de Alina Wheeler, englobando pesquisa aplicada, bibliográfica, e análise de dados. A criação de uma Identidade Visual bem definida é importante para que a empresa tenha uma nova representação visual que transmita os valores da marca sendo assim reconhecida e memorizada pelo seu público. Já o manual de identidade visual, tem importância no momento de utilização e aplicação da identidade nos materiais de comunicação, mantendo um padrão baseado em regras de uso que devem ser seguidas corretamente, facilitando a memorização da identidade pela repetição e coerência dos usos. Este projeto resultou em uma identidade visual que traduz os conceitos da marca e o novo posicionamento que a mesma deseja seguir, sendo aprovada pelo público assim como pela gerência da mesma, cumprindo com os objetivos inicialmente propostos no projeto.Silva, Cláudio Henrique daAlexandre, Isabela Barreto2017-12-13T18:59:28Z2020-11-28T22:39:27Z2017-12-13T18:59:28Z2020-11-28T22:39:27Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis138 f.application/pdfhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7818Design - FlorianópolisFlorianópolisAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)instname:Ânima Educaçãoinstacron:Ânima2021-08-04T20:18:41Zoai:repositorio.animaeducacao.com.br:ANIMA/7818Repositório InstitucionalPRIhttps://repositorio.animaeducacao.com.br/oai/requestcontato@animaeducacao.com.bropendoar:2021-08-04T20:18:41Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Criação de identidade visual para a marca La Vitti
title Criação de identidade visual para a marca La Vitti
spellingShingle Criação de identidade visual para a marca La Vitti
Alexandre, Isabela Barreto
Identidade visual
Manual de identidade visual
Design gráfico
title_short Criação de identidade visual para a marca La Vitti
title_full Criação de identidade visual para a marca La Vitti
title_fullStr Criação de identidade visual para a marca La Vitti
title_full_unstemmed Criação de identidade visual para a marca La Vitti
title_sort Criação de identidade visual para a marca La Vitti
author Alexandre, Isabela Barreto
author_facet Alexandre, Isabela Barreto
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Silva, Cláudio Henrique da
dc.contributor.author.fl_str_mv Alexandre, Isabela Barreto
dc.subject.por.fl_str_mv Identidade visual
Manual de identidade visual
Design gráfico
topic Identidade visual
Manual de identidade visual
Design gráfico
description This project intends to create a visual identity for the women's clothes brand La Vitti as well as it Visual Identity Manual, translating the concepts that the brand want to pass to its public. The project is based in the Alina Wheeler methodology, embracing applied research, bibliography, and data analysis. The creation of a very well-defined visual identity is important to a company to be able to have a visual representation that convey the brand values and be recognizable by it. As for the visual identity manual, it's importance shows up when applying it's identity to communication materials, maintaining a pattern based in usage rules which have to be followed correctly, facilitating it's identity memorization by usage coherency and repetition. This project resulted in a visual identity that translated the concepts of the brand and its new position to be followed, being approved by the public and it's managers, fulfilling its inicial project proposition.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-13T18:59:28Z
2017-12-13T18:59:28Z
2017
2020-11-28T22:39:27Z
2020-11-28T22:39:27Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7818
url https://repositorio.animaeducacao.com.br/handle/ANIMA/7818
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Design - Florianópolis
dc.rights.driver.fl_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 138 f.
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Florianópolis
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
instname:Ânima Educação
instacron:Ânima
instname_str Ânima Educação
instacron_str Ânima
institution Ânima
reponame_str Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
collection Repositório Universitário da Ânima (RUNA)
repository.name.fl_str_mv Repositório Universitário da Ânima (RUNA) - Ânima Educação
repository.mail.fl_str_mv contato@animaeducacao.com.br
_version_ 1767415803909505024