Gender equality and projects developed in state colleges: a research report

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Jaqueline Silva
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Santos, José Carlos Sales, Santos, Ângelo Augusto Abdalla, Alencar, Lucídio Lopes, Amaral, Jolie Kelly
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação
Texto Completo: https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395
Resumo: This investigation deals with a research report for a doctoral thesis proposal and presents programs and projects developed by the Bahia State Department of Education (SEEB) in Brazil. It is intended to serve as a source of consultation and debate for those interested in researching the subject. Its aim is to analyze how SEEB contributes to the 2030 agenda, in terms of achieving gender equality and empowering women and girls, through its projects. The research is descriptive and uses a bibliographical and documentary research technique of a qualitative nature. To this end, a documentary survey was carried out on SEEB's homepage. The results indicate that SEEB does not develop projects in the area of gender equality, which is still an emerging issue. There is therefore a need to expand the literature in this area, which justifies the proposal for a doctoral research project on gender equality and the digital literacy of adolescent women in public schools in Bahia.
id ABECIN-1_ce1068f55c23212b583b2e5a3c304e0a
oai_identifier_str oai:ojs.portal.abecin.org.br:article/395
network_acronym_str ABECIN-1
network_name_str Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação
repository_id_str
spelling Gender equality and projects developed in state colleges: a research reportIgualdad de género y proyectos desarrollados en las universidades estatales: un informe de investigaciónIgualdade de gênero e projetos desenvolvidos em colégios estaduais: um relato de pesquisaGender EqualityAgenda 2030State CollegesSecretary of Education of the State of BahiaIgualdad de géneroAgenda 2030Escuelas públicasSecretaría de Educación del Estado de BahíaIgualdade GêneroAgenda 2030Colégios EstaduaisSecretária de Educação do Estado da BahiaThis investigation deals with a research report for a doctoral thesis proposal and presents programs and projects developed by the Bahia State Department of Education (SEEB) in Brazil. It is intended to serve as a source of consultation and debate for those interested in researching the subject. Its aim is to analyze how SEEB contributes to the 2030 agenda, in terms of achieving gender equality and empowering women and girls, through its projects. The research is descriptive and uses a bibliographical and documentary research technique of a qualitative nature. To this end, a documentary survey was carried out on SEEB's homepage. The results indicate that SEEB does not develop projects in the area of gender equality, which is still an emerging issue. There is therefore a need to expand the literature in this area, which justifies the proposal for a doctoral research project on gender equality and the digital literacy of adolescent women in public schools in Bahia.Esta investigación abarca un informe de investigación para una propuesta de tesis doctoral y presenta programas y proyectos desarrollados por el Departamento de Educación del Estado de Bahía (SEEB), en Brasil. Pretende servir como fuente de consulta y debate para los interesados en investigar el tema. Su objetivo es analizar cómo el SEEB contribuye a la agenda 2030, en términos de alcanzar la igualdad de género y el empoderamiento de las mujeres y las niñas, a través de sus proyectos. La investigación es descriptiva y utiliza una técnica de investigación bibliográfica y documental de carácter cualitativo. Para ello, se ha realizado una encuesta documental en la página web del SEEB. Los resultados indican que el SEEB no desarrolla proyectos en el área de igualdad de género, un tema aún emergente. Por lo tanto, existe la necesidad de ampliar la literatura en esta área, lo que justifica una propuesta de investigación doctoral sobre la igualdad de género y la alfabetización digital de las mujeres adolescentes en las escuelas públicas de Bahía.Esta investigação aborda relato de pesquisa de proposta de tese de doutoramento e apresenta programas e projetos desenvolvidos pela Secretaria da Educação do Estado da Bahia (SEEB), do Brasil. Para servir como consulta e debate para aqueles interessados em pesquisar sobre o tema. Seu objetivo consiste em analisar como a SEEB contribui para agenda 2030, no que consiste em alcançar a igualdade de gênero e empoderamento de mulheres e meninas, através dos seus projetos. A pesquisa possui nível descritivo de técnica de pesquisa bibliográfica e documental de natureza qualitativa. Para tanto, realizou-se um levantamento documental na homepage da SEEB. Os resultados indicam que a SEEB não desenvolve projetos na área de igualdade de gênero, assunto ainda emergente. Considera-se assim, a necessidade de uma ampliação na literatura da área, justificativa para proposta de pesquisa de doutoramento sobre igualdade de gênero e literacia digital de mulheres adolescentes de colégios públicos da Bahia.ABECIN2024-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextotextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdftext/htmltext/xmlhttps://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-13Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-13Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-132358-3193reponame:Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informaçãoinstname:Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN)instacron:ABECINporhttps://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/520https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/521https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/522Copyright (c) 2024 Jaqueline Silva de Souza, José Carlos Sales do Santos, Ângelo Augusto Abdalla dos Santos, Lucídio Lopes de Alencar, Jolie Kelly Amaralhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Jaqueline SilvaSantos, José Carlos SalesSantos, Ângelo Augusto AbdallaAlencar, Lucídio LopesAmaral, Jolie Kelly 2024-04-26T13:45:56Zoai:ojs.portal.abecin.org.br:article/395Revistahttps://portal.abecin.org.br/rebecinPUBhttps://portal.abecin.org.br/rebecin/oai||valentim@valentim.pro.br|| danielaspudeit@gmail.com2358-31932358-3193opendoar:2024-04-26T13:45:56Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação - Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN)false
dc.title.none.fl_str_mv Gender equality and projects developed in state colleges: a research report
Igualdad de género y proyectos desarrollados en las universidades estatales: un informe de investigación
Igualdade de gênero e projetos desenvolvidos em colégios estaduais: um relato de pesquisa
title Gender equality and projects developed in state colleges: a research report
spellingShingle Gender equality and projects developed in state colleges: a research report
Souza, Jaqueline Silva
Gender Equality
Agenda 2030
State Colleges
Secretary of Education of the State of Bahia
Igualdad de género
Agenda 2030
Escuelas públicas
Secretaría de Educación del Estado de Bahía
Igualdade Gênero
Agenda 2030
Colégios Estaduais
Secretária de Educação do Estado da Bahia
title_short Gender equality and projects developed in state colleges: a research report
title_full Gender equality and projects developed in state colleges: a research report
title_fullStr Gender equality and projects developed in state colleges: a research report
title_full_unstemmed Gender equality and projects developed in state colleges: a research report
title_sort Gender equality and projects developed in state colleges: a research report
author Souza, Jaqueline Silva
author_facet Souza, Jaqueline Silva
Santos, José Carlos Sales
Santos, Ângelo Augusto Abdalla
Alencar, Lucídio Lopes
Amaral, Jolie Kelly
author_role author
author2 Santos, José Carlos Sales
Santos, Ângelo Augusto Abdalla
Alencar, Lucídio Lopes
Amaral, Jolie Kelly
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Souza, Jaqueline Silva
Santos, José Carlos Sales
Santos, Ângelo Augusto Abdalla
Alencar, Lucídio Lopes
Amaral, Jolie Kelly
dc.subject.por.fl_str_mv Gender Equality
Agenda 2030
State Colleges
Secretary of Education of the State of Bahia
Igualdad de género
Agenda 2030
Escuelas públicas
Secretaría de Educación del Estado de Bahía
Igualdade Gênero
Agenda 2030
Colégios Estaduais
Secretária de Educação do Estado da Bahia
topic Gender Equality
Agenda 2030
State Colleges
Secretary of Education of the State of Bahia
Igualdad de género
Agenda 2030
Escuelas públicas
Secretaría de Educación del Estado de Bahía
Igualdade Gênero
Agenda 2030
Colégios Estaduais
Secretária de Educação do Estado da Bahia
description This investigation deals with a research report for a doctoral thesis proposal and presents programs and projects developed by the Bahia State Department of Education (SEEB) in Brazil. It is intended to serve as a source of consultation and debate for those interested in researching the subject. Its aim is to analyze how SEEB contributes to the 2030 agenda, in terms of achieving gender equality and empowering women and girls, through its projects. The research is descriptive and uses a bibliographical and documentary research technique of a qualitative nature. To this end, a documentary survey was carried out on SEEB's homepage. The results indicate that SEEB does not develop projects in the area of gender equality, which is still an emerging issue. There is therefore a need to expand the literature in this area, which justifies the proposal for a doctoral research project on gender equality and the digital literacy of adolescent women in public schools in Bahia.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-04-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
texto
texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395
url https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/520
https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/521
https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/522
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv ABECIN
publisher.none.fl_str_mv ABECIN
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-13
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-13
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-13
2358-3193
reponame:Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação
instname:Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN)
instacron:ABECIN
instname_str Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN)
instacron_str ABECIN
institution ABECIN
reponame_str Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação
collection Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação - Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN)
repository.mail.fl_str_mv ||valentim@valentim.pro.br|| danielaspudeit@gmail.com
_version_ 1798325206750593024