Gender equality and projects developed in state colleges: a research report
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação |
Texto Completo: | https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395 |
Resumo: | This investigation deals with a research report for a doctoral thesis proposal and presents programs and projects developed by the Bahia State Department of Education (SEEB) in Brazil. It is intended to serve as a source of consultation and debate for those interested in researching the subject. Its aim is to analyze how SEEB contributes to the 2030 agenda, in terms of achieving gender equality and empowering women and girls, through its projects. The research is descriptive and uses a bibliographical and documentary research technique of a qualitative nature. To this end, a documentary survey was carried out on SEEB's homepage. The results indicate that SEEB does not develop projects in the area of gender equality, which is still an emerging issue. There is therefore a need to expand the literature in this area, which justifies the proposal for a doctoral research project on gender equality and the digital literacy of adolescent women in public schools in Bahia. |
id |
ABECIN-1_ce1068f55c23212b583b2e5a3c304e0a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.portal.abecin.org.br:article/395 |
network_acronym_str |
ABECIN-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação |
repository_id_str |
|
spelling |
Gender equality and projects developed in state colleges: a research reportIgualdad de género y proyectos desarrollados en las universidades estatales: un informe de investigaciónIgualdade de gênero e projetos desenvolvidos em colégios estaduais: um relato de pesquisaGender EqualityAgenda 2030State CollegesSecretary of Education of the State of BahiaIgualdad de géneroAgenda 2030Escuelas públicasSecretaría de Educación del Estado de BahíaIgualdade GêneroAgenda 2030Colégios EstaduaisSecretária de Educação do Estado da BahiaThis investigation deals with a research report for a doctoral thesis proposal and presents programs and projects developed by the Bahia State Department of Education (SEEB) in Brazil. It is intended to serve as a source of consultation and debate for those interested in researching the subject. Its aim is to analyze how SEEB contributes to the 2030 agenda, in terms of achieving gender equality and empowering women and girls, through its projects. The research is descriptive and uses a bibliographical and documentary research technique of a qualitative nature. To this end, a documentary survey was carried out on SEEB's homepage. The results indicate that SEEB does not develop projects in the area of gender equality, which is still an emerging issue. There is therefore a need to expand the literature in this area, which justifies the proposal for a doctoral research project on gender equality and the digital literacy of adolescent women in public schools in Bahia.Esta investigación abarca un informe de investigación para una propuesta de tesis doctoral y presenta programas y proyectos desarrollados por el Departamento de Educación del Estado de Bahía (SEEB), en Brasil. Pretende servir como fuente de consulta y debate para los interesados en investigar el tema. Su objetivo es analizar cómo el SEEB contribuye a la agenda 2030, en términos de alcanzar la igualdad de género y el empoderamiento de las mujeres y las niñas, a través de sus proyectos. La investigación es descriptiva y utiliza una técnica de investigación bibliográfica y documental de carácter cualitativo. Para ello, se ha realizado una encuesta documental en la página web del SEEB. Los resultados indican que el SEEB no desarrolla proyectos en el área de igualdad de género, un tema aún emergente. Por lo tanto, existe la necesidad de ampliar la literatura en esta área, lo que justifica una propuesta de investigación doctoral sobre la igualdad de género y la alfabetización digital de las mujeres adolescentes en las escuelas públicas de Bahía.Esta investigação aborda relato de pesquisa de proposta de tese de doutoramento e apresenta programas e projetos desenvolvidos pela Secretaria da Educação do Estado da Bahia (SEEB), do Brasil. Para servir como consulta e debate para aqueles interessados em pesquisar sobre o tema. Seu objetivo consiste em analisar como a SEEB contribui para agenda 2030, no que consiste em alcançar a igualdade de gênero e empoderamento de mulheres e meninas, através dos seus projetos. A pesquisa possui nível descritivo de técnica de pesquisa bibliográfica e documental de natureza qualitativa. Para tanto, realizou-se um levantamento documental na homepage da SEEB. Os resultados indicam que a SEEB não desenvolve projetos na área de igualdade de gênero, assunto ainda emergente. Considera-se assim, a necessidade de uma ampliação na literatura da área, justificativa para proposta de pesquisa de doutoramento sobre igualdade de gênero e literacia digital de mulheres adolescentes de colégios públicos da Bahia.ABECIN2024-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextotextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdftext/htmltext/xmlhttps://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-13Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-13Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-132358-3193reponame:Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informaçãoinstname:Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN)instacron:ABECINporhttps://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/520https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/521https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/522Copyright (c) 2024 Jaqueline Silva de Souza, José Carlos Sales do Santos, Ângelo Augusto Abdalla dos Santos, Lucídio Lopes de Alencar, Jolie Kelly Amaralhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Jaqueline SilvaSantos, José Carlos SalesSantos, Ângelo Augusto AbdallaAlencar, Lucídio LopesAmaral, Jolie Kelly 2024-04-26T13:45:56Zoai:ojs.portal.abecin.org.br:article/395Revistahttps://portal.abecin.org.br/rebecinPUBhttps://portal.abecin.org.br/rebecin/oai||valentim@valentim.pro.br|| danielaspudeit@gmail.com2358-31932358-3193opendoar:2024-04-26T13:45:56Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação - Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Gender equality and projects developed in state colleges: a research report Igualdad de género y proyectos desarrollados en las universidades estatales: un informe de investigación Igualdade de gênero e projetos desenvolvidos em colégios estaduais: um relato de pesquisa |
title |
Gender equality and projects developed in state colleges: a research report |
spellingShingle |
Gender equality and projects developed in state colleges: a research report Souza, Jaqueline Silva Gender Equality Agenda 2030 State Colleges Secretary of Education of the State of Bahia Igualdad de género Agenda 2030 Escuelas públicas Secretaría de Educación del Estado de Bahía Igualdade Gênero Agenda 2030 Colégios Estaduais Secretária de Educação do Estado da Bahia |
title_short |
Gender equality and projects developed in state colleges: a research report |
title_full |
Gender equality and projects developed in state colleges: a research report |
title_fullStr |
Gender equality and projects developed in state colleges: a research report |
title_full_unstemmed |
Gender equality and projects developed in state colleges: a research report |
title_sort |
Gender equality and projects developed in state colleges: a research report |
author |
Souza, Jaqueline Silva |
author_facet |
Souza, Jaqueline Silva Santos, José Carlos Sales Santos, Ângelo Augusto Abdalla Alencar, Lucídio Lopes Amaral, Jolie Kelly |
author_role |
author |
author2 |
Santos, José Carlos Sales Santos, Ângelo Augusto Abdalla Alencar, Lucídio Lopes Amaral, Jolie Kelly |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Jaqueline Silva Santos, José Carlos Sales Santos, Ângelo Augusto Abdalla Alencar, Lucídio Lopes Amaral, Jolie Kelly |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gender Equality Agenda 2030 State Colleges Secretary of Education of the State of Bahia Igualdad de género Agenda 2030 Escuelas públicas Secretaría de Educación del Estado de Bahía Igualdade Gênero Agenda 2030 Colégios Estaduais Secretária de Educação do Estado da Bahia |
topic |
Gender Equality Agenda 2030 State Colleges Secretary of Education of the State of Bahia Igualdad de género Agenda 2030 Escuelas públicas Secretaría de Educación del Estado de Bahía Igualdade Gênero Agenda 2030 Colégios Estaduais Secretária de Educação do Estado da Bahia |
description |
This investigation deals with a research report for a doctoral thesis proposal and presents programs and projects developed by the Bahia State Department of Education (SEEB) in Brazil. It is intended to serve as a source of consultation and debate for those interested in researching the subject. Its aim is to analyze how SEEB contributes to the 2030 agenda, in terms of achieving gender equality and empowering women and girls, through its projects. The research is descriptive and uses a bibliographical and documentary research technique of a qualitative nature. To this end, a documentary survey was carried out on SEEB's homepage. The results indicate that SEEB does not develop projects in the area of gender equality, which is still an emerging issue. There is therefore a need to expand the literature in this area, which justifies the proposal for a doctoral research project on gender equality and the digital literacy of adolescent women in public schools in Bahia. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-04-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion texto texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395 |
url |
https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/520 https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/521 https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/395/522 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABECIN |
publisher.none.fl_str_mv |
ABECIN |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-13 Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-13 Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; 2024: Anais do V Encontro Regional Norte/Nordeste de Educação em Ciência da Informação - V ERECIN ; 1-13 2358-3193 reponame:Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação instname:Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN) instacron:ABECIN |
instname_str |
Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN) |
instacron_str |
ABECIN |
institution |
ABECIN |
reponame_str |
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação |
collection |
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação - Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN) |
repository.mail.fl_str_mv |
||valentim@valentim.pro.br|| danielaspudeit@gmail.com |
_version_ |
1798325206750593024 |