Emergency remote teaching from the student perspective
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação |
Texto Completo: | https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/321 |
Resumo: | The text discusses how technology is part of the teaching process from the students’ point of view, in order to establish new meanings in the digital world. The specific objectives are to know the devices, platforms and technological strategies that higher education students use in the teaching-learning process, as well as to discuss the implications and developments of learning mediated by mobile technologies in students linked to undergraduate courses. Methodological procedures are characterized as an exploratory study, whose survey with students. For data collection, an online questionnaire was used, developed on the Google Forms platform with multiple choice questions. It is concluded that there is a need to establish a policy, by the university, to improve technical and theoretical knowledge not received due to the adopted remote teaching format. |
id |
ABECIN-1_ee7950657c60bf2a516e706a0ce0234d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.portal.abecin.org.br:article/321 |
network_acronym_str |
ABECIN-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação |
repository_id_str |
|
spelling |
Emergency remote teaching from the student perspectiveLa teleenseñanza de emergencia desde la perspectiva del alumnoEnsino remoto emergencial sob a perspectiva discenteRemote teaching; Pandemic – teaching; Librarianship; Digital technology.: Ensino remoto; Pandemia – ensino; Biblioteconomia; Tecnologia Digital.Enseñanza a distancia; Pandemia - enseñanza; Biblioteconomía; Tecnología digitalThe text discusses how technology is part of the teaching process from the students’ point of view, in order to establish new meanings in the digital world. The specific objectives are to know the devices, platforms and technological strategies that higher education students use in the teaching-learning process, as well as to discuss the implications and developments of learning mediated by mobile technologies in students linked to undergraduate courses. Methodological procedures are characterized as an exploratory study, whose survey with students. For data collection, an online questionnaire was used, developed on the Google Forms platform with multiple choice questions. It is concluded that there is a need to establish a policy, by the university, to improve technical and theoretical knowledge not received due to the adopted remote teaching format.El texto aborda cómo la tecnología forma parte del proceso de enseñanza desde el punto de vista de los estudiantes, para establecer re-significaciones del mundo digital. Figuraram como objetivos específicos conocer los dispositivos, plataformas y estrategias tecnológicas que los estudiantes de educación superior utilizan en el proceso de enseñanza-aprendizaje, así como discutir las implicaciones y la evolución del aprendizaje mediado por tecnologías móviles produce en los estudiantes vinculados a los cursos de pregrado. Los procedimientos metodológicos se caracterizan por ser un estudio exploratorio, cuya encuesta con los estudiantes. En la recogida de datos se utilizó el cuestionario online, desarrollado en la plataforma Google Forms con preguntas de opción múltiple. Se concluye, por la necesidad del establecimiento de una política, por parte de la universidad, de aprimoramiento de conocimientos técnicos y teóricos no recibidos debido al formato de enseñanza remota adotado.O texto discorre sobre como a tecnologia faz parte do processo de ensino sob o ponto de vista dos alunos, de modo a estabelecer ressignificações do mundo digital. Figuram como objetivos específicos conhecer os dispositivos, plataformas e estratégias tecnológicas que os alunos da educação superior utilizam no processo ensino aprendizagem, bom como discutir implicações e os desdobramentos de aprendizagem mediada por tecnologias móveis produz nos alunos vinculados aos cursos de graduação. Procedimentos metodológicos se caracterizam como estudo exploratório, cujo levantamento junto aos alunos. Na coleta de dados foi utilizado o questionário online, desenvolvido na plataforma Google Forms com questões de múltipla escolha. Conclui-se, pela necessidade do estabelecimento de uma política, pela universidade, de aprimoramento de conhecimentos técnicos e teóricos não recebidos devido ao formato de ensino remoto adotado.ABECIN2022-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmltext/xmlhttps://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/32110.24208/rebecin.v9.321Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; Vol. 9 No. número especial (2022): Annals of the iV ERECIN NORTE-NORDESTE; 1-11Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; Vol. 9 Núm. número especial (2022): Anales de la iV ERECIN NORTE-NORDESTE; 1-11Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; v. 9 n. número especial (2022): Anais do IV ERECIN NORTE-NORDESTE; 1-112358-3193reponame:Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informaçãoinstname:Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN)instacron:ABECINporhttps://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/321/383https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/321/384https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/321/385Copyright (c) 2022 Raimunda Marinho, Adenilze Dias dos Santoshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarinho, RaimundaSantos, Adenilze Dias dos 2022-08-12T19:23:26Zoai:ojs.portal.abecin.org.br:article/321Revistahttps://portal.abecin.org.br/rebecinPUBhttps://portal.abecin.org.br/rebecin/oai||valentim@valentim.pro.br|| danielaspudeit@gmail.com2358-31932358-3193opendoar:2022-08-12T19:23:26Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação - Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Emergency remote teaching from the student perspective La teleenseñanza de emergencia desde la perspectiva del alumno Ensino remoto emergencial sob a perspectiva discente |
title |
Emergency remote teaching from the student perspective |
spellingShingle |
Emergency remote teaching from the student perspective Marinho, Raimunda Remote teaching; Pandemic – teaching; Librarianship; Digital technology. : Ensino remoto; Pandemia – ensino; Biblioteconomia; Tecnologia Digital. Enseñanza a distancia; Pandemia - enseñanza; Biblioteconomía; Tecnología digital |
title_short |
Emergency remote teaching from the student perspective |
title_full |
Emergency remote teaching from the student perspective |
title_fullStr |
Emergency remote teaching from the student perspective |
title_full_unstemmed |
Emergency remote teaching from the student perspective |
title_sort |
Emergency remote teaching from the student perspective |
author |
Marinho, Raimunda |
author_facet |
Marinho, Raimunda Santos, Adenilze Dias dos |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Adenilze Dias dos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marinho, Raimunda Santos, Adenilze Dias dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Remote teaching; Pandemic – teaching; Librarianship; Digital technology. : Ensino remoto; Pandemia – ensino; Biblioteconomia; Tecnologia Digital. Enseñanza a distancia; Pandemia - enseñanza; Biblioteconomía; Tecnología digital |
topic |
Remote teaching; Pandemic – teaching; Librarianship; Digital technology. : Ensino remoto; Pandemia – ensino; Biblioteconomia; Tecnologia Digital. Enseñanza a distancia; Pandemia - enseñanza; Biblioteconomía; Tecnología digital |
description |
The text discusses how technology is part of the teaching process from the students’ point of view, in order to establish new meanings in the digital world. The specific objectives are to know the devices, platforms and technological strategies that higher education students use in the teaching-learning process, as well as to discuss the implications and developments of learning mediated by mobile technologies in students linked to undergraduate courses. Methodological procedures are characterized as an exploratory study, whose survey with students. For data collection, an online questionnaire was used, developed on the Google Forms platform with multiple choice questions. It is concluded that there is a need to establish a policy, by the university, to improve technical and theoretical knowledge not received due to the adopted remote teaching format. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/321 10.24208/rebecin.v9.321 |
url |
https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/321 |
identifier_str_mv |
10.24208/rebecin.v9.321 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/321/383 https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/321/384 https://portal.abecin.org.br/rebecin/article/view/321/385 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Raimunda Marinho, Adenilze Dias dos Santos https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Raimunda Marinho, Adenilze Dias dos Santos https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABECIN |
publisher.none.fl_str_mv |
ABECIN |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; Vol. 9 No. número especial (2022): Annals of the iV ERECIN NORTE-NORDESTE; 1-11 Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; Vol. 9 Núm. número especial (2022): Anales de la iV ERECIN NORTE-NORDESTE; 1-11 Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação; v. 9 n. número especial (2022): Anais do IV ERECIN NORTE-NORDESTE; 1-11 2358-3193 reponame:Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação instname:Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN) instacron:ABECIN |
instname_str |
Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN) |
instacron_str |
ABECIN |
institution |
ABECIN |
reponame_str |
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação |
collection |
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Educação em Ciência da Informação - Associação Brasileira de Educação em Ciência da Informação (ABECIN) |
repository.mail.fl_str_mv |
||valentim@valentim.pro.br|| danielaspudeit@gmail.com |
_version_ |
1798325207859986432 |