Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Feuerwerker, Laura
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Almeida, Márcio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da ABENO (Online)
Texto Completo: https://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/1494
Resumo: This text considers the analytical content of the article “Curricular Guidelines and pedagogical projects”, which opens the debate section at REBEn (Brazilian Review of Nursing). It criticizes its provisional character and the fact that it is not propositional. It provides comments from the authors regarding the design of guidelines and their content when it comes to the education of health professionals. Throughtout their text, the authors express their agreement with the manner in which the National Curricular Guidelines have been created in Brazil, stressing the need to interpret them within their political context and the manner in which they will supposedly be implemented.
id ABENO-2_c8189df78060233b45e48fa1942152b9
oai_identifier_str oai:ojs.revabeno.emnuvens.com.br:article/1494
network_acronym_str ABENO-2
network_name_str Revista da ABENO (Online)
repository_id_str
spelling Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!Diretrizes Curriculares e projetos pedagógicos: é tempo de ação!National Curricular Guidelines. Nursing curricula. Educationnursing.Diretrizes Curriculares Nacionais. Currículos de enfermagem. Educação em enfermagem.This text considers the analytical content of the article “Curricular Guidelines and pedagogical projects”, which opens the debate section at REBEn (Brazilian Review of Nursing). It criticizes its provisional character and the fact that it is not propositional. It provides comments from the authors regarding the design of guidelines and their content when it comes to the education of health professionals. Throughtout their text, the authors express their agreement with the manner in which the National Curricular Guidelines have been created in Brazil, stressing the need to interpret them within their political context and the manner in which they will supposedly be implemented.O texto aponta o teor analítico do artigo “Diretrizes Curriculares e projetos pedagógicos” que abre a seção de debates da REBEn (Revista Brasileira de Enfermagem). Faz crítica a sua temporalidade e ao fato de não ser propositivo. Comenta a opinião das autoras em relação à formulação das diretrizes e seu contexto opinando sobre o que expressam em relação à mudanças na formação dos profissionais de Saúde. Ao longo do texto os autores expõem sua opinião favorável ao modo como foram construídas as Diretrizes Curriculares Nacionais, destacando o contexto político em que devem ser interpretadas e que supõem que serão implementadas.Associação Brasileira de Ensino Odontológico2004-02-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/149410.30979/rev.abeno.v4i1.1494Revista da ABENO; Vol. 4 No. 1 (2004); 14-16Revista da ABENO; Vol. 4 Núm. 1 (2004); 14-16Revista da ABENO; v. 4 n. 1 (2004); 14-162595-02741679-5954reponame:Revista da ABENO (Online)instname:Associação Brasileira de Ensino Odontológico (ABENO)instacron:ABENOporhttps://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/1494/908Copyright (c) 2021 Revista da ABENOinfo:eu-repo/semantics/openAccessFeuerwerker, LauraAlmeida, Márcio2021-02-02T13:56:21Zoai:ojs.revabeno.emnuvens.com.br:article/1494Revistahttps://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/indexONGhttps://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/oairevabeno@gmail.com2595-02741679-5954opendoar:2023-01-13T09:48:28.172489Revista da ABENO (Online) - Associação Brasileira de Ensino Odontológico (ABENO)false
dc.title.none.fl_str_mv Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!
Diretrizes Curriculares e projetos pedagógicos: é tempo de ação!
title Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!
spellingShingle Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!
Feuerwerker, Laura
National Curricular Guidelines. Nursing curricula. Education
nursing.
Diretrizes Curriculares Nacionais. Currículos de enfermagem. Educação em enfermagem.
title_short Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!
title_full Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!
title_fullStr Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!
title_full_unstemmed Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!
title_sort Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!
author Feuerwerker, Laura
author_facet Feuerwerker, Laura
Almeida, Márcio
author_role author
author2 Almeida, Márcio
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Feuerwerker, Laura
Almeida, Márcio
dc.subject.por.fl_str_mv National Curricular Guidelines. Nursing curricula. Education
nursing.
Diretrizes Curriculares Nacionais. Currículos de enfermagem. Educação em enfermagem.
topic National Curricular Guidelines. Nursing curricula. Education
nursing.
Diretrizes Curriculares Nacionais. Currículos de enfermagem. Educação em enfermagem.
description This text considers the analytical content of the article “Curricular Guidelines and pedagogical projects”, which opens the debate section at REBEn (Brazilian Review of Nursing). It criticizes its provisional character and the fact that it is not propositional. It provides comments from the authors regarding the design of guidelines and their content when it comes to the education of health professionals. Throughtout their text, the authors express their agreement with the manner in which the National Curricular Guidelines have been created in Brazil, stressing the need to interpret them within their political context and the manner in which they will supposedly be implemented.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-02-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/1494
10.30979/rev.abeno.v4i1.1494
url https://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/1494
identifier_str_mv 10.30979/rev.abeno.v4i1.1494
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/1494/908
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista da ABENO
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista da ABENO
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Ensino Odontológico
publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Ensino Odontológico
dc.source.none.fl_str_mv Revista da ABENO; Vol. 4 No. 1 (2004); 14-16
Revista da ABENO; Vol. 4 Núm. 1 (2004); 14-16
Revista da ABENO; v. 4 n. 1 (2004); 14-16
2595-0274
1679-5954
reponame:Revista da ABENO (Online)
instname:Associação Brasileira de Ensino Odontológico (ABENO)
instacron:ABENO
instname_str Associação Brasileira de Ensino Odontológico (ABENO)
instacron_str ABENO
institution ABENO
reponame_str Revista da ABENO (Online)
collection Revista da ABENO (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da ABENO (Online) - Associação Brasileira de Ensino Odontológico (ABENO)
repository.mail.fl_str_mv revabeno@gmail.com
_version_ 1797051149653639168