Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da ABENO (Online) |
Texto Completo: | https://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/1494 |
Resumo: | This text considers the analytical content of the article “Curricular Guidelines and pedagogical projects”, which opens the debate section at REBEn (Brazilian Review of Nursing). It criticizes its provisional character and the fact that it is not propositional. It provides comments from the authors regarding the design of guidelines and their content when it comes to the education of health professionals. Throughtout their text, the authors express their agreement with the manner in which the National Curricular Guidelines have been created in Brazil, stressing the need to interpret them within their political context and the manner in which they will supposedly be implemented. |
id |
ABENO-2_c8189df78060233b45e48fa1942152b9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revabeno.emnuvens.com.br:article/1494 |
network_acronym_str |
ABENO-2 |
network_name_str |
Revista da ABENO (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act!Diretrizes Curriculares e projetos pedagógicos: é tempo de ação!National Curricular Guidelines. Nursing curricula. Educationnursing.Diretrizes Curriculares Nacionais. Currículos de enfermagem. Educação em enfermagem.This text considers the analytical content of the article “Curricular Guidelines and pedagogical projects”, which opens the debate section at REBEn (Brazilian Review of Nursing). It criticizes its provisional character and the fact that it is not propositional. It provides comments from the authors regarding the design of guidelines and their content when it comes to the education of health professionals. Throughtout their text, the authors express their agreement with the manner in which the National Curricular Guidelines have been created in Brazil, stressing the need to interpret them within their political context and the manner in which they will supposedly be implemented.O texto aponta o teor analítico do artigo “Diretrizes Curriculares e projetos pedagógicos” que abre a seção de debates da REBEn (Revista Brasileira de Enfermagem). Faz crítica a sua temporalidade e ao fato de não ser propositivo. Comenta a opinião das autoras em relação à formulação das diretrizes e seu contexto opinando sobre o que expressam em relação à mudanças na formação dos profissionais de Saúde. Ao longo do texto os autores expõem sua opinião favorável ao modo como foram construídas as Diretrizes Curriculares Nacionais, destacando o contexto político em que devem ser interpretadas e que supõem que serão implementadas.Associação Brasileira de Ensino Odontológico2004-02-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/149410.30979/rev.abeno.v4i1.1494Revista da ABENO; Vol. 4 No. 1 (2004); 14-16Revista da ABENO; Vol. 4 Núm. 1 (2004); 14-16Revista da ABENO; v. 4 n. 1 (2004); 14-162595-02741679-5954reponame:Revista da ABENO (Online)instname:Associação Brasileira de Ensino Odontológico (ABENO)instacron:ABENOporhttps://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/1494/908Copyright (c) 2021 Revista da ABENOinfo:eu-repo/semantics/openAccessFeuerwerker, LauraAlmeida, Márcio2021-02-02T13:56:21Zoai:ojs.revabeno.emnuvens.com.br:article/1494Revistahttps://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/indexONGhttps://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/oairevabeno@gmail.com2595-02741679-5954opendoar:2023-01-13T09:48:28.172489Revista da ABENO (Online) - Associação Brasileira de Ensino Odontológico (ABENO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act! Diretrizes Curriculares e projetos pedagógicos: é tempo de ação! |
title |
Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act! |
spellingShingle |
Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act! Feuerwerker, Laura National Curricular Guidelines. Nursing curricula. Education nursing. Diretrizes Curriculares Nacionais. Currículos de enfermagem. Educação em enfermagem. |
title_short |
Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act! |
title_full |
Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act! |
title_fullStr |
Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act! |
title_full_unstemmed |
Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act! |
title_sort |
Curricular Guidelines and pedagogical projects: it’s time to act! |
author |
Feuerwerker, Laura |
author_facet |
Feuerwerker, Laura Almeida, Márcio |
author_role |
author |
author2 |
Almeida, Márcio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Feuerwerker, Laura Almeida, Márcio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
National Curricular Guidelines. Nursing curricula. Education nursing. Diretrizes Curriculares Nacionais. Currículos de enfermagem. Educação em enfermagem. |
topic |
National Curricular Guidelines. Nursing curricula. Education nursing. Diretrizes Curriculares Nacionais. Currículos de enfermagem. Educação em enfermagem. |
description |
This text considers the analytical content of the article “Curricular Guidelines and pedagogical projects”, which opens the debate section at REBEn (Brazilian Review of Nursing). It criticizes its provisional character and the fact that it is not propositional. It provides comments from the authors regarding the design of guidelines and their content when it comes to the education of health professionals. Throughtout their text, the authors express their agreement with the manner in which the National Curricular Guidelines have been created in Brazil, stressing the need to interpret them within their political context and the manner in which they will supposedly be implemented. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-02-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/1494 10.30979/rev.abeno.v4i1.1494 |
url |
https://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/1494 |
identifier_str_mv |
10.30979/rev.abeno.v4i1.1494 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revabeno.emnuvens.com.br/revabeno/article/view/1494/908 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista da ABENO info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista da ABENO |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Ensino Odontológico |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Ensino Odontológico |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da ABENO; Vol. 4 No. 1 (2004); 14-16 Revista da ABENO; Vol. 4 Núm. 1 (2004); 14-16 Revista da ABENO; v. 4 n. 1 (2004); 14-16 2595-0274 1679-5954 reponame:Revista da ABENO (Online) instname:Associação Brasileira de Ensino Odontológico (ABENO) instacron:ABENO |
instname_str |
Associação Brasileira de Ensino Odontológico (ABENO) |
instacron_str |
ABENO |
institution |
ABENO |
reponame_str |
Revista da ABENO (Online) |
collection |
Revista da ABENO (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da ABENO (Online) - Associação Brasileira de Ensino Odontológico (ABENO) |
repository.mail.fl_str_mv |
revabeno@gmail.com |
_version_ |
1797051149653639168 |