Male body in publicity: cases of persuasion
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista dObra[s] |
Texto Completo: | https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/35 |
Resumo: | This article discusses the underlying dynamics of male underwear in publicities campaigns of in the modeling of different masculinities of the body. It presents an overview of Fashion and Gender, checking, in the end, how different ways of masculinity may be presented, identifying traits considered here as persuasive resources. From the organization of common traits of masculinity presented, discusses the sexualization, the erotization and the sensuality to a greater or lesser extent in campaigns. |
id |
ABEPEM-2_c6b55e7e026e4c4fe02df2909231aeb5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/35 |
network_acronym_str |
ABEPEM-2 |
network_name_str |
Revista dObra[s] |
repository_id_str |
|
spelling |
Male body in publicity: cases of persuasionCorpo masculino na publicidade: casos de persuasãomale bodyunderwearpersuasionimage consumption.corpo masculinounderwearpersuasãoconsumo de imagem.This article discusses the underlying dynamics of male underwear in publicities campaigns of in the modeling of different masculinities of the body. It presents an overview of Fashion and Gender, checking, in the end, how different ways of masculinity may be presented, identifying traits considered here as persuasive resources. From the organization of common traits of masculinity presented, discusses the sexualization, the erotization and the sensuality to a greater or lesser extent in campaigns.O presente trabalho discute a dinâmica subjacente em campanhas publicitárias de underwear masculino nas modelizações de diferentes masculinidades a partir das figurativizações do corpo que é, nelas, apresentado. Para tanto, parte-se de uma discussão geral acerca de Moda e Gênero, verificando, no final, como as diferentes maneiras da masculinidade apresentadas portam traços de identificação considerados, aqui, como recursos persuasivos. A partir da organização de traços comuns das masculinidades, discute-se o viés da sexualização, da erotização e da sensualidade tematizadas em maior ou em menor grau nas campanhas.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2014-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/3510.26563/dobras.v7i16.35dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 7 n. 16 (2014); 79-862358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/35/35Copyright (c) 2020 Marcelo Machado Martinsinfo:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Marcelo Machado2017-08-04T20:02:21Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/35Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:13.205966Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Male body in publicity: cases of persuasion Corpo masculino na publicidade: casos de persuasão |
title |
Male body in publicity: cases of persuasion |
spellingShingle |
Male body in publicity: cases of persuasion Martins, Marcelo Machado male body underwear persuasion image consumption. corpo masculino underwear persuasão consumo de imagem. |
title_short |
Male body in publicity: cases of persuasion |
title_full |
Male body in publicity: cases of persuasion |
title_fullStr |
Male body in publicity: cases of persuasion |
title_full_unstemmed |
Male body in publicity: cases of persuasion |
title_sort |
Male body in publicity: cases of persuasion |
author |
Martins, Marcelo Machado |
author_facet |
Martins, Marcelo Machado |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, Marcelo Machado |
dc.subject.por.fl_str_mv |
male body underwear persuasion image consumption. corpo masculino underwear persuasão consumo de imagem. |
topic |
male body underwear persuasion image consumption. corpo masculino underwear persuasão consumo de imagem. |
description |
This article discusses the underlying dynamics of male underwear in publicities campaigns of in the modeling of different masculinities of the body. It presents an overview of Fashion and Gender, checking, in the end, how different ways of masculinity may be presented, identifying traits considered here as persuasive resources. From the organization of common traits of masculinity presented, discusses the sexualization, the erotization and the sensuality to a greater or lesser extent in campaigns. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-10-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/35 10.26563/dobras.v7i16.35 |
url |
https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/35 |
identifier_str_mv |
10.26563/dobras.v7i16.35 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/35/35 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Marcelo Machado Martins info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Marcelo Machado Martins |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem |
dc.source.none.fl_str_mv |
dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 7 n. 16 (2014); 79-86 2358-0003 1982-0313 reponame:Revista dObra[s] instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem) instacron:ABEPEM |
instname_str |
Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem) |
instacron_str |
ABEPEM |
institution |
ABEPEM |
reponame_str |
Revista dObra[s] |
collection |
Revista dObra[s] |
repository.name.fl_str_mv |
Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem) |
repository.mail.fl_str_mv |
dobras.abepem@gmail.com |
_version_ |
1797054039373905920 |