Male body in publicity: cases of persuasion

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Marcelo Machado
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista dObra[s]
Texto Completo: https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/35
Resumo: This article discusses the underlying dynamics of male underwear in publicities campaigns of in the modeling of different masculinities of the body. It presents an overview of Fashion and Gender, checking, in the end, how different ways of masculinity may be presented, identifying traits considered here as persuasive resources. From the organization of common traits of masculinity presented, discusses the sexualization, the erotization and the sensuality to a greater or lesser extent in campaigns.
id ABEPEM-2_c6b55e7e026e4c4fe02df2909231aeb5
oai_identifier_str oai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/35
network_acronym_str ABEPEM-2
network_name_str Revista dObra[s]
repository_id_str
spelling Male body in publicity: cases of persuasionCorpo masculino na publicidade: casos de persuasãomale bodyunderwearpersuasionimage consumption.corpo masculinounderwearpersuasãoconsumo de imagem.This article discusses the underlying dynamics of male underwear in publicities campaigns of in the modeling of different masculinities of the body. It presents an overview of Fashion and Gender, checking, in the end, how different ways of masculinity may be presented, identifying traits considered here as persuasive resources. From the organization of common traits of masculinity presented, discusses the sexualization, the erotization and the sensuality to a greater or lesser extent in campaigns.O presente trabalho discute a dinâmica subjacente em campanhas publicitárias de underwear masculino nas modelizações de diferentes masculinidades a partir das figurativizações do corpo que é, nelas, apresentado. Para tanto, parte-se de uma discussão geral acerca de Moda e Gênero, verificando, no final, como as diferentes maneiras da masculinidade apresentadas portam traços de identificação considerados, aqui, como recursos persuasivos. A partir da organização de traços comuns das masculinidades, discute-se o viés da sexualização, da erotização e da sensualidade tematizadas em maior ou em menor grau nas campanhas.Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem2014-10-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/3510.26563/dobras.v7i16.35dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 7 n. 16 (2014); 79-862358-00031982-0313reponame:Revista dObra[s]instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)instacron:ABEPEMporhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/35/35Copyright (c) 2020 Marcelo Machado Martinsinfo:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Marcelo Machado2017-08-04T20:02:21Zoai:ojs.dobras.emnuvens.com.br:article/35Revistahttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/indexONGhttps://dobras.emnuvens.com.br/dobras/oaidobras.abepem@gmail.com2358-00031982-0313opendoar:2023-01-12T16:05:13.205966Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)true
dc.title.none.fl_str_mv Male body in publicity: cases of persuasion
Corpo masculino na publicidade: casos de persuasão
title Male body in publicity: cases of persuasion
spellingShingle Male body in publicity: cases of persuasion
Martins, Marcelo Machado
male body
underwear
persuasion
image consumption.
corpo masculino
underwear
persuasão
consumo de imagem.
title_short Male body in publicity: cases of persuasion
title_full Male body in publicity: cases of persuasion
title_fullStr Male body in publicity: cases of persuasion
title_full_unstemmed Male body in publicity: cases of persuasion
title_sort Male body in publicity: cases of persuasion
author Martins, Marcelo Machado
author_facet Martins, Marcelo Machado
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, Marcelo Machado
dc.subject.por.fl_str_mv male body
underwear
persuasion
image consumption.
corpo masculino
underwear
persuasão
consumo de imagem.
topic male body
underwear
persuasion
image consumption.
corpo masculino
underwear
persuasão
consumo de imagem.
description This article discusses the underlying dynamics of male underwear in publicities campaigns of in the modeling of different masculinities of the body. It presents an overview of Fashion and Gender, checking, in the end, how different ways of masculinity may be presented, identifying traits considered here as persuasive resources. From the organization of common traits of masculinity presented, discusses the sexualization, the erotization and the sensuality to a greater or lesser extent in campaigns.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-10-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/35
10.26563/dobras.v7i16.35
url https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/35
identifier_str_mv 10.26563/dobras.v7i16.35
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://dobras.emnuvens.com.br/dobras/article/view/35/35
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Marcelo Machado Martins
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Marcelo Machado Martins
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem
publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda - Abepem
dc.source.none.fl_str_mv dObra[s] – revista da Associação Brasileira de Estudos de Pesquisas em Moda; v. 7 n. 16 (2014); 79-86
2358-0003
1982-0313
reponame:Revista dObra[s]
instname:Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
instacron:ABEPEM
instname_str Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
instacron_str ABEPEM
institution ABEPEM
reponame_str Revista dObra[s]
collection Revista dObra[s]
repository.name.fl_str_mv Revista dObra[s] - Associação Brasileira de Estudos e Pesquisas em Moda (Abepem)
repository.mail.fl_str_mv dobras.abepem@gmail.com
_version_ 1797054039373905920