Dimensions of quality perceived in B2B relationships: a case study in the public sector

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Gabriel Lara
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Junior, Noel Torres
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Produção Online
Texto Completo: https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1975
Resumo: The increasing production horizontalization expanded the discussion on quality beyond the border of the organization. Furthermore, the links between buyers and suppliers have now a greater focus, beyond the strictly transactional view of production or service to encompass more dynamic prospects such as relationships and networks. In this context, in the light of the dimensions of Relationship Quality between Companies proposed by Holmlund (1997), the present research aims to identify the specificities which characterize the relationship quality of a public agency and its private suppliers, more specifically in reprography and printing service contracts. The study found that the Quality of Relationship between companies involves different people and functions with different needs and importance. It has been found that the idea of reciprocal, long-term and mutually beneficial relationships, with shared information and resource transfer standards, is discouraged by many legal regulations that limit the government’s relationship with its service providers, especially regarding length of relationship, cost and flexibility.
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spelling Dimensions of quality perceived in B2B relationships: a case study in the public sectorDimensões da qualidade percebida em relacionamentos B2B: um estudo de caso no setor públicoPerceived Relationship Management. Suppliers Management. Service Level Agreement. Business Relationships.Qualidade Percebida de Relacionamento. Gestão de Fornecedores. Acordo de Nível de Serviço. Relacionamentos de NegóciosThe increasing production horizontalization expanded the discussion on quality beyond the border of the organization. Furthermore, the links between buyers and suppliers have now a greater focus, beyond the strictly transactional view of production or service to encompass more dynamic prospects such as relationships and networks. In this context, in the light of the dimensions of Relationship Quality between Companies proposed by Holmlund (1997), the present research aims to identify the specificities which characterize the relationship quality of a public agency and its private suppliers, more specifically in reprography and printing service contracts. The study found that the Quality of Relationship between companies involves different people and functions with different needs and importance. It has been found that the idea of reciprocal, long-term and mutually beneficial relationships, with shared information and resource transfer standards, is discouraged by many legal regulations that limit the government’s relationship with its service providers, especially regarding length of relationship, cost and flexibility.O aumento da horizontalização da produção ampliou a discussão sobre a qualidade para além da fronteira da organização. Além disso, os vínculos entre os compradores e os fornecedores passaram a ter um foco maior, ultrapassando a visão estritamente transacional de produção ou de serviço, passando a abranger perspectivas mais dinâmicas como a de relacionamento e a de redes. Neste contexto, à luz das dimensões da Qualidade de Relacionamento entre Empresas propostas por Holmlund (1997), o trabalho busca identificar as especificidades que compõem a qualidade do relacionamento entre um órgão público e seus fornecedores privados. Por meio de um Estudo de Caso, o trabalho analisa as especificidades na qualidade do relacionamento entre um órgão público (Intendência da Cidade Administrativa de Minas Gerais) e seus fornecedores privados na área de facilities, mais especificamente em contratos de serviço de reprografia e impressão. O estudo verificou que a Qualidade de Relacionamento entre empresas envolve diferentes pessoas e funções com diferentes necessidades e importâncias. Verificou-se que a idéia de relacionamentos recíprocos, de longo prazo e mutuamente benéficos, com padrões de compartilhamento de informação e transferência de recursos é desestimulada por diversos normativos legais que limitam o relacionamento do Estado com seus prestadores de serviços, principalmente quanto ao tempo de relacionamento, ao custo e à flexibilidade.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2015-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/197510.14488/1676-1901.v15i4.1975Revista Produção Online; Vol. 15 No. 4 (2015); 1426-1456Revista Produção Online; v. 15 n. 4 (2015); 1426-14561676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1975/1355https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/1975/1354Copyright (c) 2015 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, Gabriel LaraJunior, Noel Torres2015-12-15T10:38:40Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1975Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2015-12-15T10:38:40Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false
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