Measuring high value skills level

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gonzaga, David Brandão
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Muniz Júnior, Jorge
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Produção Online
Texto Completo: https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2040
Resumo: This paper aims to present a measure method for the competences considered of high value for an organization which has three production units in different countries. Therefore, the following research question is proposed: how to get the level of the competences in order to provide a realistic panorama for management decision making? From that it arises the hypothesis that by using a structured survey targeted at high-value skills to the organization the manager can obtain relevant information to define their actions with their human assets, such as rewarding them adequately, developing the capacities that can define business success and, also providing  a true picture of the main competences gaps. Through a literature review, it was possible to identify the importance of addressing the competences as well as how to improve theservice level in a business context. Finally, with a Survey model, data regarding the achievement of high-value competences to the researched company  was obtain and analyzed.
id ABEPRO-2_e39966619a63010a3b9390153b0aada5
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/2040
network_acronym_str ABEPRO-2
network_name_str Revista Produção Online
repository_id_str
spelling Measuring high value skills levelObtenção do nível de atendimento de competências de alto valorManagement. Competences. Organizational competences. Survey. StrategyGestão. Competências. Competências organizacionais. Survey. Estratégia.This paper aims to present a measure method for the competences considered of high value for an organization which has three production units in different countries. Therefore, the following research question is proposed: how to get the level of the competences in order to provide a realistic panorama for management decision making? From that it arises the hypothesis that by using a structured survey targeted at high-value skills to the organization the manager can obtain relevant information to define their actions with their human assets, such as rewarding them adequately, developing the capacities that can define business success and, also providing  a true picture of the main competences gaps. Through a literature review, it was possible to identify the importance of addressing the competences as well as how to improve theservice level in a business context. Finally, with a Survey model, data regarding the achievement of high-value competences to the researched company  was obtain and analyzed.Este trabalho tem como objetivo apresentar um método de obtenção do nível atingido das competências consideradas de alto valor para uma organização com três unidades de produção em países distintos. Para tanto, tem-se o seguinte questionamento: como obter o nível de atendimento das competências de forma a proporcionar ao gestor um panorama realista para a tomada de decisão? Deste questionamento, surge a hipótese de que, com a utilização de Survey estruturado e direcionado às competências de alto valor para a organização, o gestor pode obter informações relevantes para definir suas ações junto aos seus ativos humanos, seja para recompensar as pessoas de forma adequada, desenvolver as capacidades que podem definir o sucesso do negócio e também obter um panorama real e orientado dos principais gaps de competências. Utilizando a pesquisa bibliográfica, pôde-se verificar não apenas a visão de vários autores a respeito da importância do atendimento das competências bem como a forma de obtenção do nível de atendimento delas em um âmbito empresarial. Também com um modelo de Survey, dados sobre o atendimento das competências de alto valor para a empresa pesquisada foram obtidos e analisados.Associação Brasileira de Engenharia de Produção2016-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfaudio/mpeghttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/204010.14488/1676-1901.v16i1.2040Revista Produção Online; Vol. 16 No. 1 (2016); 151-181Revista Produção Online; v. 16 n. 1 (2016); 151-1811676-1901reponame:Revista Produção Onlineinstname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)instacron:ABEPROporhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2040/1375https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2040/1374Copyright (c) 2016 Revista Produção Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessGonzaga, David BrandãoMuniz Júnior, Jorge2016-03-15T12:00:21Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/2040Revistahttp://producaoonline.org.br/rpoPUBhttps://www.producaoonline.org.br/rpo/oai||producaoonline@gmail.com1676-19011676-1901opendoar:2016-03-15T12:00:21Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)false
dc.title.none.fl_str_mv Measuring high value skills level
Obtenção do nível de atendimento de competências de alto valor
title Measuring high value skills level
spellingShingle Measuring high value skills level
Gonzaga, David Brandão
Management. Competences. Organizational competences. Survey. Strategy
Gestão. Competências. Competências organizacionais. Survey. Estratégia.
title_short Measuring high value skills level
title_full Measuring high value skills level
title_fullStr Measuring high value skills level
title_full_unstemmed Measuring high value skills level
title_sort Measuring high value skills level
author Gonzaga, David Brandão
author_facet Gonzaga, David Brandão
Muniz Júnior, Jorge
author_role author
author2 Muniz Júnior, Jorge
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gonzaga, David Brandão
Muniz Júnior, Jorge
dc.subject.por.fl_str_mv Management. Competences. Organizational competences. Survey. Strategy
Gestão. Competências. Competências organizacionais. Survey. Estratégia.
topic Management. Competences. Organizational competences. Survey. Strategy
Gestão. Competências. Competências organizacionais. Survey. Estratégia.
description This paper aims to present a measure method for the competences considered of high value for an organization which has three production units in different countries. Therefore, the following research question is proposed: how to get the level of the competences in order to provide a realistic panorama for management decision making? From that it arises the hypothesis that by using a structured survey targeted at high-value skills to the organization the manager can obtain relevant information to define their actions with their human assets, such as rewarding them adequately, developing the capacities that can define business success and, also providing  a true picture of the main competences gaps. Through a literature review, it was possible to identify the importance of addressing the competences as well as how to improve theservice level in a business context. Finally, with a Survey model, data regarding the achievement of high-value competences to the researched company  was obtain and analyzed.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-03-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2040
10.14488/1676-1901.v16i1.2040
url https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2040
identifier_str_mv 10.14488/1676-1901.v16i1.2040
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2040/1375
https://www.producaoonline.org.br/rpo/article/view/2040/1374
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Produção Online
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Produção Online
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
audio/mpeg
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Engenharia de Produção
publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Engenharia de Produção
dc.source.none.fl_str_mv Revista Produção Online; Vol. 16 No. 1 (2016); 151-181
Revista Produção Online; v. 16 n. 1 (2016); 151-181
1676-1901
reponame:Revista Produção Online
instname:Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)
instacron:ABEPRO
instname_str Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)
instacron_str ABEPRO
institution ABEPRO
reponame_str Revista Produção Online
collection Revista Produção Online
repository.name.fl_str_mv Revista Produção Online - Associação Brasileira de Engenharia de Produção (ABEPRO)
repository.mail.fl_str_mv ||producaoonline@gmail.com
_version_ 1761536949913387008