Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Debates em Psiquiatria (Online) |
Texto Completo: | https://revistardp.org.br/revista/article/view/986 |
Resumo: | As neuropsychological functions attention and executive functions are of great importance for the ability to learn not be harmed, as well as functions that are altered in the context of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, since attention is defined as the ability to select and maintain the appropriate stimuli for activity and executive functions are the ability to organize , planning and executing the activity, skills that are impaired in a child diagnosed with ADHD. |
id |
ABP-2_66c7837114f6449f022ae2756732e05f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/986 |
network_acronym_str |
ABP-2 |
network_name_str |
Debates em Psiquiatria (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHDAtención y funciones ejecutivas: funciones neuropsicológicas alteradas en el TDAHAtenção e funções executivas: funções neuropsicológicas alteradas no TDAHatençãofunção executivaneuropsicologiaTDAHattentionexecutive functionsneuropsychologyADHDatenciónfunción ejecutivaneuropsicologíaTDAHAs neuropsychological functions attention and executive functions are of great importance for the ability to learn not be harmed, as well as functions that are altered in the context of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, since attention is defined as the ability to select and maintain the appropriate stimuli for activity and executive functions are the ability to organize , planning and executing the activity, skills that are impaired in a child diagnosed with ADHD.Como funciones neuropsicológicas atención y funciones ejecutivas son de gran importancia para la capacidad de aprender no verse perjudicados, así como las funciones que se alteran en el contexto del Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad, ya que la atención se define como la capacidad de seleccionar y mantener los estímulos adecuados para la actividad y las funciones ejecutivas son la capacidad de organizar, planificar y ejecutar la actividad , habilidades que están deterioradas en un niño diagnosticado con TDAH.Como funções neuropsicológicas a atenção e as funções executivas possuem grande importância para que a capacidade de aprendizagem não seja prejudicada, como também são funções que se apresentam alteradas no quadro do Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade, uma vez que a atenção é definida como a capacidade de selecionar e manter os estímulos adequados para atividade e as funções executivas são capacidade de organizar, planejar e executar a atividade, capacidades estas prejudicadas em uma criança com o diagnóstico de TDAH.Associação Brasileira de Psiquiatria2012-02-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-ReviewedRevisado por ParesAvaliado Pelos Paresapplication/pdfhttps://revistardp.org.br/revista/article/view/98610.25118/2763-9037.2012.v2.986Debates in Psychiatry; Vol. 2 No. 1 (2012); 34-37Debates em Psiquiatria; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 34-37Debates em Psiquiatria; v. 2 n. 1 (2012); 34-372763-90372236-918Xreponame:Debates em Psiquiatria (Online)instname:Associação Brasileira de Psiquiatria (ABP)instacron:ABPporhttps://revistardp.org.br/revista/article/view/986/787Copyright (c) 2012 Adriana Nobre de Paula Simão, Sylvia Maria Ciascahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSimão, Adriana Nobre de PaulaCiasca, Sylvia Maria2023-09-09T16:59:41Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/986Revistahttps://revistardp.org.br/revista/oaiPUBhttps://revistardp.org.br/revista/oairdp@abp.org.br2763-90372236-918Xopendoar:2023-09-09T16:59:41Debates em Psiquiatria (Online) - Associação Brasileira de Psiquiatria (ABP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD Atención y funciones ejecutivas: funciones neuropsicológicas alteradas en el TDAH Atenção e funções executivas: funções neuropsicológicas alteradas no TDAH |
title |
Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD |
spellingShingle |
Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD Simão, Adriana Nobre de Paula atenção função executiva neuropsicologia TDAH attention executive functions neuropsychology ADHD atención función ejecutiva neuropsicología TDAH |
title_short |
Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD |
title_full |
Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD |
title_fullStr |
Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD |
title_full_unstemmed |
Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD |
title_sort |
Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD |
author |
Simão, Adriana Nobre de Paula |
author_facet |
Simão, Adriana Nobre de Paula Ciasca, Sylvia Maria |
author_role |
author |
author2 |
Ciasca, Sylvia Maria |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Simão, Adriana Nobre de Paula Ciasca, Sylvia Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
atenção função executiva neuropsicologia TDAH attention executive functions neuropsychology ADHD atención función ejecutiva neuropsicología TDAH |
topic |
atenção função executiva neuropsicologia TDAH attention executive functions neuropsychology ADHD atención función ejecutiva neuropsicología TDAH |
description |
As neuropsychological functions attention and executive functions are of great importance for the ability to learn not be harmed, as well as functions that are altered in the context of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, since attention is defined as the ability to select and maintain the appropriate stimuli for activity and executive functions are the ability to organize , planning and executing the activity, skills that are impaired in a child diagnosed with ADHD. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-02-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-Reviewed Revisado por Pares Avaliado Pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistardp.org.br/revista/article/view/986 10.25118/2763-9037.2012.v2.986 |
url |
https://revistardp.org.br/revista/article/view/986 |
identifier_str_mv |
10.25118/2763-9037.2012.v2.986 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistardp.org.br/revista/article/view/986/787 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2012 Adriana Nobre de Paula Simão, Sylvia Maria Ciasca https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2012 Adriana Nobre de Paula Simão, Sylvia Maria Ciasca https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Psiquiatria |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Psiquiatria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Debates in Psychiatry; Vol. 2 No. 1 (2012); 34-37 Debates em Psiquiatria; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 34-37 Debates em Psiquiatria; v. 2 n. 1 (2012); 34-37 2763-9037 2236-918X reponame:Debates em Psiquiatria (Online) instname:Associação Brasileira de Psiquiatria (ABP) instacron:ABP |
instname_str |
Associação Brasileira de Psiquiatria (ABP) |
instacron_str |
ABP |
institution |
ABP |
reponame_str |
Debates em Psiquiatria (Online) |
collection |
Debates em Psiquiatria (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Debates em Psiquiatria (Online) - Associação Brasileira de Psiquiatria (ABP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rdp@abp.org.br |
_version_ |
1796798366154227712 |