Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Simão, Adriana Nobre de Paula
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Ciasca, Sylvia Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Debates em Psiquiatria (Online)
Texto Completo: https://revistardp.org.br/revista/article/view/986
Resumo: As neuropsychological functions attention and executive functions are of great importance for the ability to learn not be harmed, as well as functions that are altered in the context of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, since attention is defined as the ability to select and maintain the appropriate stimuli for activity and executive functions are the ability to organize , planning and executing the activity, skills that are impaired in a child diagnosed with ADHD.
id ABP-2_66c7837114f6449f022ae2756732e05f
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/986
network_acronym_str ABP-2
network_name_str Debates em Psiquiatria (Online)
repository_id_str
spelling Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHDAtención y funciones ejecutivas: funciones neuropsicológicas alteradas en el TDAHAtenção e funções executivas: funções neuropsicológicas alteradas no TDAHatençãofunção executivaneuropsicologiaTDAHattentionexecutive functionsneuropsychologyADHDatenciónfunción ejecutivaneuropsicologíaTDAHAs neuropsychological functions attention and executive functions are of great importance for the ability to learn not be harmed, as well as functions that are altered in the context of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, since attention is defined as the ability to select and maintain the appropriate stimuli for activity and executive functions are the ability to organize , planning and executing the activity, skills that are impaired in a child diagnosed with ADHD.Como funciones neuropsicológicas atención y funciones ejecutivas son de gran importancia para la capacidad de aprender no verse perjudicados, así como las funciones que se alteran en el contexto del Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad, ya que la atención se define como la capacidad de seleccionar y mantener los estímulos adecuados para la actividad y las funciones ejecutivas son la capacidad de organizar, planificar y ejecutar la actividad , habilidades que están deterioradas en un niño diagnosticado con TDAH.Como funções neuropsicológicas a atenção e as funções executivas possuem grande importância para que a capacidade de aprendizagem não seja prejudicada, como também são funções que se apresentam alteradas no quadro do Transtorno de Déficit de Atenção e Hiperatividade, uma vez que a atenção é definida como a capacidade de selecionar e manter os estímulos adequados para atividade e as funções executivas são capacidade de organizar, planejar e executar a atividade, capacidades estas prejudicadas em uma criança com o diagnóstico de TDAH.Associação Brasileira de Psiquiatria2012-02-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-ReviewedRevisado por ParesAvaliado Pelos Paresapplication/pdfhttps://revistardp.org.br/revista/article/view/98610.25118/2763-9037.2012.v2.986Debates in Psychiatry; Vol. 2 No. 1 (2012); 34-37Debates em Psiquiatria; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 34-37Debates em Psiquiatria; v. 2 n. 1 (2012); 34-372763-90372236-918Xreponame:Debates em Psiquiatria (Online)instname:Associação Brasileira de Psiquiatria (ABP)instacron:ABPporhttps://revistardp.org.br/revista/article/view/986/787Copyright (c) 2012 Adriana Nobre de Paula Simão, Sylvia Maria Ciascahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSimão, Adriana Nobre de PaulaCiasca, Sylvia Maria2023-09-09T16:59:41Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/986Revistahttps://revistardp.org.br/revista/oaiPUBhttps://revistardp.org.br/revista/oairdp@abp.org.br2763-90372236-918Xopendoar:2023-09-09T16:59:41Debates em Psiquiatria (Online) - Associação Brasileira de Psiquiatria (ABP)false
dc.title.none.fl_str_mv Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD
Atención y funciones ejecutivas: funciones neuropsicológicas alteradas en el TDAH
Atenção e funções executivas: funções neuropsicológicas alteradas no TDAH
title Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD
spellingShingle Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD
Simão, Adriana Nobre de Paula
atenção
função executiva
neuropsicologia
TDAH
attention
executive functions
neuropsychology
ADHD
atención
función ejecutiva
neuropsicología
TDAH
title_short Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD
title_full Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD
title_fullStr Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD
title_full_unstemmed Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD
title_sort Attention and executive functions: altered neuropsychological functions in ADHD
author Simão, Adriana Nobre de Paula
author_facet Simão, Adriana Nobre de Paula
Ciasca, Sylvia Maria
author_role author
author2 Ciasca, Sylvia Maria
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Simão, Adriana Nobre de Paula
Ciasca, Sylvia Maria
dc.subject.por.fl_str_mv atenção
função executiva
neuropsicologia
TDAH
attention
executive functions
neuropsychology
ADHD
atención
función ejecutiva
neuropsicología
TDAH
topic atenção
função executiva
neuropsicologia
TDAH
attention
executive functions
neuropsychology
ADHD
atención
función ejecutiva
neuropsicología
TDAH
description As neuropsychological functions attention and executive functions are of great importance for the ability to learn not be harmed, as well as functions that are altered in the context of Attention Deficit Hyperactivity Disorder, since attention is defined as the ability to select and maintain the appropriate stimuli for activity and executive functions are the ability to organize , planning and executing the activity, skills that are impaired in a child diagnosed with ADHD.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-02-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-Reviewed
Revisado por Pares
Avaliado Pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistardp.org.br/revista/article/view/986
10.25118/2763-9037.2012.v2.986
url https://revistardp.org.br/revista/article/view/986
identifier_str_mv 10.25118/2763-9037.2012.v2.986
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistardp.org.br/revista/article/view/986/787
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2012 Adriana Nobre de Paula Simão, Sylvia Maria Ciasca
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2012 Adriana Nobre de Paula Simão, Sylvia Maria Ciasca
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Psiquiatria
publisher.none.fl_str_mv Associação Brasileira de Psiquiatria
dc.source.none.fl_str_mv Debates in Psychiatry; Vol. 2 No. 1 (2012); 34-37
Debates em Psiquiatria; Vol. 2 Núm. 1 (2012); 34-37
Debates em Psiquiatria; v. 2 n. 1 (2012); 34-37
2763-9037
2236-918X
reponame:Debates em Psiquiatria (Online)
instname:Associação Brasileira de Psiquiatria (ABP)
instacron:ABP
instname_str Associação Brasileira de Psiquiatria (ABP)
instacron_str ABP
institution ABP
reponame_str Debates em Psiquiatria (Online)
collection Debates em Psiquiatria (Online)
repository.name.fl_str_mv Debates em Psiquiatria (Online) - Associação Brasileira de Psiquiatria (ABP)
repository.mail.fl_str_mv rdp@abp.org.br
_version_ 1796798366154227712