'João Creative Worker'? Creative economy in the posts of mayor João Doria Jr. on Instagram
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Compolítica |
Texto Completo: | https://revista.compolitica.org/index.php/revista/article/view/159 |
Resumo: | The objective is to examine how issues related to creative economy were dealt with in the official profile of mayor João Doria Jr. on Instagram, in October 2017. The central argument points out that, in texts, images and videos available in the social network, Doria Jr. aims to reinforce his image as a “creative entrepreneur”, endowed with technical and entrepreneurial skills geared toward the economic development of São Paulo. Although most users reinforce such representation, other followers criticize actions of the mayor as elitist. |
id |
ABPCP-2_4f8e84cb1cfc69ede7bd3c52c268677e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.compolitica.ojsbrasil.com.br:article/159 |
network_acronym_str |
ABPCP-2 |
network_name_str |
Revista Compolítica |
repository_id_str |
|
spelling |
'João Creative Worker'? Creative economy in the posts of mayor João Doria Jr. on Instagram‘João Trabalhador Criativo’ ? A economia criativa nas postagens do prefeito João Doria Jr. no InstagramEconomia criativaInstagramJoão DOria Jr.The objective is to examine how issues related to creative economy were dealt with in the official profile of mayor João Doria Jr. on Instagram, in October 2017. The central argument points out that, in texts, images and videos available in the social network, Doria Jr. aims to reinforce his image as a “creative entrepreneur”, endowed with technical and entrepreneurial skills geared toward the economic development of São Paulo. Although most users reinforce such representation, other followers criticize actions of the mayor as elitist.O objetivo é examinar como os temas relacionados à economia criativa foram tratados no perfil oficial do prefeito João Doria Jr. no Instagram, em outubro de 2017. O argumento central aponta que Doria Jr. procura, em textos, imagens e vídeos disponibilizados na rede social, reforçar sua imagem enquanto um “empreendedor criativo” dotado de habilidades técnicas e empresariais voltadas para o desenvolvimento econômico de São Paulo. Ainda que grande parte dos usuários reforce tal representação, outros seguidores criticam ações do prefeito como elitistas.Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política2018-12-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.compolitica.org/index.php/revista/article/view/15910.21878/compolitica.2018.8.2.159Compolítica; Vol. 8 No. 2 (2018): v.8 n.2 (2018): Revista Compolítica; 101-126Compolítica; v. 8 n. 2 (2018): v.8 n.2 (2018): Revista Compolítica; 101-1262236-478110.21878/compolitica.2018.8.2reponame:Revista Compolíticainstname:Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política (Compolítica)instacron:ABPCPporhttps://revista.compolitica.org/index.php/revista/article/view/159/216Copyright (c) 2018 Compolíticainfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos Vieira de Jesus, DiegoBuarque de Holanda, Adriane Figueirola2021-07-13T04:58:36Zoai:ojs2.compolitica.ojsbrasil.com.br:article/159RevistaONGhttp://compolitica.org/revista/index.php/revista/oairevista@compolitica.org2236-47812236-4781opendoar:2021-07-13T04:58:36Revista Compolítica - Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política (Compolítica)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
'João Creative Worker'? Creative economy in the posts of mayor João Doria Jr. on Instagram ‘João Trabalhador Criativo’ ? A economia criativa nas postagens do prefeito João Doria Jr. no Instagram |
title |
'João Creative Worker'? Creative economy in the posts of mayor João Doria Jr. on Instagram |
spellingShingle |
'João Creative Worker'? Creative economy in the posts of mayor João Doria Jr. on Instagram Santos Vieira de Jesus, Diego Economia criativa João DOria Jr. |
title_short |
'João Creative Worker'? Creative economy in the posts of mayor João Doria Jr. on Instagram |
title_full |
'João Creative Worker'? Creative economy in the posts of mayor João Doria Jr. on Instagram |
title_fullStr |
'João Creative Worker'? Creative economy in the posts of mayor João Doria Jr. on Instagram |
title_full_unstemmed |
'João Creative Worker'? Creative economy in the posts of mayor João Doria Jr. on Instagram |
title_sort |
'João Creative Worker'? Creative economy in the posts of mayor João Doria Jr. on Instagram |
author |
Santos Vieira de Jesus, Diego |
author_facet |
Santos Vieira de Jesus, Diego Buarque de Holanda, Adriane Figueirola |
author_role |
author |
author2 |
Buarque de Holanda, Adriane Figueirola |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos Vieira de Jesus, Diego Buarque de Holanda, Adriane Figueirola |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Economia criativa João DOria Jr. |
topic |
Economia criativa João DOria Jr. |
description |
The objective is to examine how issues related to creative economy were dealt with in the official profile of mayor João Doria Jr. on Instagram, in October 2017. The central argument points out that, in texts, images and videos available in the social network, Doria Jr. aims to reinforce his image as a “creative entrepreneur”, endowed with technical and entrepreneurial skills geared toward the economic development of São Paulo. Although most users reinforce such representation, other followers criticize actions of the mayor as elitist. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.compolitica.org/index.php/revista/article/view/159 10.21878/compolitica.2018.8.2.159 |
url |
https://revista.compolitica.org/index.php/revista/article/view/159 |
identifier_str_mv |
10.21878/compolitica.2018.8.2.159 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.compolitica.org/index.php/revista/article/view/159/216 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Compolítica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Compolítica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política |
dc.source.none.fl_str_mv |
Compolítica; Vol. 8 No. 2 (2018): v.8 n.2 (2018): Revista Compolítica; 101-126 Compolítica; v. 8 n. 2 (2018): v.8 n.2 (2018): Revista Compolítica; 101-126 2236-4781 10.21878/compolitica.2018.8.2 reponame:Revista Compolítica instname:Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política (Compolítica) instacron:ABPCP |
instname_str |
Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política (Compolítica) |
instacron_str |
ABPCP |
institution |
ABPCP |
reponame_str |
Revista Compolítica |
collection |
Revista Compolítica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Compolítica - Associação Brasileira de Pesquisadores em Comunicação e Política (Compolítica) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista@compolitica.org |
_version_ |
1797049677291454464 |