Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fernandes, Fabio Frá
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Felippe, Alessandro Mateus
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/14260
Resumo: This essay has a theoretical-exploratory nature, and seeks to reflect on creative economy and creative industry, relating this reflection to the proposal of the PPGCIC - Postgraduate Program (Stricto Sensu - professional modality) in Communication and Creative Industry of Unipampa (São Borja campus), perceiving it as an environment for creative economics. This environment, where reflections and practical applications are developed on communication as a creative industry or for promotion from creative industry through communication techniques and practices. With this essay, we also seek to guide other approaches and broaden the scope of discussion about the creative economy.
id UDESC-3_c028e2cdc8da0a6d00c47c98377f8e20
oai_identifier_str oai::article/14260
network_acronym_str UDESC-3
network_name_str Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
repository_id_str
spelling Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economyComunicación e industria creativa: PPGCIC como un entorno para la economía creativaComunicação e indústria criativa: o PPGCIC como um ambiente para a economia criativacomunicaçãoindústria criativaeconomia criativacommunicationcreative industrycreative economycomunicaciónindustria creativaeconomía creativaThis essay has a theoretical-exploratory nature, and seeks to reflect on creative economy and creative industry, relating this reflection to the proposal of the PPGCIC - Postgraduate Program (Stricto Sensu - professional modality) in Communication and Creative Industry of Unipampa (São Borja campus), perceiving it as an environment for creative economics. This environment, where reflections and practical applications are developed on communication as a creative industry or for promotion from creative industry through communication techniques and practices. With this essay, we also seek to guide other approaches and broaden the scope of discussion about the creative economy.Este ensayo tiene un carácter teórico-exploratorio, y busca reflexionar sobre la economía creativa y la industria creativa, relacionando esta reflexión con la propuesta del PPGCIC - Programa de Posgrado (stricto sensu – modalidad profesional) en Comunicación e Industria Creativa de la Unipampa (campus São Borja), percibiéndolo como un entorno para la economía creativa. Entorno este donde se desarrollan reflexiones y aplicaciones prácticas sobre la comunicación como industria creativa o para la promoción de la industria creativa a través de técnicas y prácticas de comunicación. Con este ensayo, se busca orientar otros abordajes y ampliar el alcance de discusión acerca de la economía creativa.Este ensaio possui caráter teórico-exploratório, e busca refletir sobre economia criativa e indústria criativa, relacionando esta reflexão à proposta do PPGCIC - Programa de Pós-Graduação (stricto sensu – modalidade profissional) em Comunicação e Indústria Criativa da Unipampa (campus São Borja), percebendo-o como um ambiente para economia criativa. Ambiente este, onde são desenvolvidas reflexões e aplicações práticas sobre a comunicação como uma indústria criativa ou para a promoção da indústria criativa por meio de técnicas e práticas da comunicação. Com este ensaio, busca-se ainda orientar outras abordagens e ampliar o escopo de discussão acerca da economia criativa.Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC2018-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/1426010.5965/2316419007112018020Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 7 No. 13 (2018); 20-29Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 7 Núm. 13 (2018); 20-29Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 7 n. 13 (2018); 20-292764-747110.5965/2764747107132018reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestãoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/14260/9603Copyright (c) 2018 REAVI - Revista Eletrônica do Alto Vale do Itajaíhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFernandes, Fabio FráFelippe, Alessandro Mateus2023-09-20T14:03:33Zoai::article/14260Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/indexPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/oairbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br2764-74712764-7471opendoar:2023-09-20T14:03:33Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy
Comunicación e industria creativa: PPGCIC como un entorno para la economía creativa
Comunicação e indústria criativa: o PPGCIC como um ambiente para a economia criativa
title Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy
spellingShingle Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy
Fernandes, Fabio Frá
comunicação
indústria criativa
economia criativa
communication
creative industry
creative economy
comunicación
industria creativa
economía creativa
title_short Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy
title_full Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy
title_fullStr Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy
title_full_unstemmed Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy
title_sort Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy
author Fernandes, Fabio Frá
author_facet Fernandes, Fabio Frá
Felippe, Alessandro Mateus
author_role author
author2 Felippe, Alessandro Mateus
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fernandes, Fabio Frá
Felippe, Alessandro Mateus
dc.subject.por.fl_str_mv comunicação
indústria criativa
economia criativa
communication
creative industry
creative economy
comunicación
industria creativa
economía creativa
topic comunicação
indústria criativa
economia criativa
communication
creative industry
creative economy
comunicación
industria creativa
economía creativa
description This essay has a theoretical-exploratory nature, and seeks to reflect on creative economy and creative industry, relating this reflection to the proposal of the PPGCIC - Postgraduate Program (Stricto Sensu - professional modality) in Communication and Creative Industry of Unipampa (São Borja campus), perceiving it as an environment for creative economics. This environment, where reflections and practical applications are developed on communication as a creative industry or for promotion from creative industry through communication techniques and practices. With this essay, we also seek to guide other approaches and broaden the scope of discussion about the creative economy.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/14260
10.5965/2316419007112018020
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/14260
identifier_str_mv 10.5965/2316419007112018020
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/14260/9603
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 REAVI - Revista Eletrônica do Alto Vale do Itajaí
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 REAVI - Revista Eletrônica do Alto Vale do Itajaí
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 7 No. 13 (2018); 20-29
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 7 Núm. 13 (2018); 20-29
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 7 n. 13 (2018); 20-29
2764-7471
10.5965/2764747107132018
reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
collection Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv rbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br
_version_ 1797048020985970688