Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/14260 |
Resumo: | This essay has a theoretical-exploratory nature, and seeks to reflect on creative economy and creative industry, relating this reflection to the proposal of the PPGCIC - Postgraduate Program (Stricto Sensu - professional modality) in Communication and Creative Industry of Unipampa (São Borja campus), perceiving it as an environment for creative economics. This environment, where reflections and practical applications are developed on communication as a creative industry or for promotion from creative industry through communication techniques and practices. With this essay, we also seek to guide other approaches and broaden the scope of discussion about the creative economy. |
id |
UDESC-3_c028e2cdc8da0a6d00c47c98377f8e20 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/14260 |
network_acronym_str |
UDESC-3 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
repository_id_str |
|
spelling |
Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economyComunicación e industria creativa: PPGCIC como un entorno para la economía creativaComunicação e indústria criativa: o PPGCIC como um ambiente para a economia criativacomunicaçãoindústria criativaeconomia criativacommunicationcreative industrycreative economycomunicaciónindustria creativaeconomía creativaThis essay has a theoretical-exploratory nature, and seeks to reflect on creative economy and creative industry, relating this reflection to the proposal of the PPGCIC - Postgraduate Program (Stricto Sensu - professional modality) in Communication and Creative Industry of Unipampa (São Borja campus), perceiving it as an environment for creative economics. This environment, where reflections and practical applications are developed on communication as a creative industry or for promotion from creative industry through communication techniques and practices. With this essay, we also seek to guide other approaches and broaden the scope of discussion about the creative economy.Este ensayo tiene un carácter teórico-exploratorio, y busca reflexionar sobre la economía creativa y la industria creativa, relacionando esta reflexión con la propuesta del PPGCIC - Programa de Posgrado (stricto sensu – modalidad profesional) en Comunicación e Industria Creativa de la Unipampa (campus São Borja), percibiéndolo como un entorno para la economía creativa. Entorno este donde se desarrollan reflexiones y aplicaciones prácticas sobre la comunicación como industria creativa o para la promoción de la industria creativa a través de técnicas y prácticas de comunicación. Con este ensayo, se busca orientar otros abordajes y ampliar el alcance de discusión acerca de la economía creativa.Este ensaio possui caráter teórico-exploratório, e busca refletir sobre economia criativa e indústria criativa, relacionando esta reflexão à proposta do PPGCIC - Programa de Pós-Graduação (stricto sensu – modalidade profissional) em Comunicação e Indústria Criativa da Unipampa (campus São Borja), percebendo-o como um ambiente para economia criativa. Ambiente este, onde são desenvolvidas reflexões e aplicações práticas sobre a comunicação como uma indústria criativa ou para a promoção da indústria criativa por meio de técnicas e práticas da comunicação. Com este ensaio, busca-se ainda orientar outras abordagens e ampliar o escopo de discussão acerca da economia criativa.Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC2018-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/1426010.5965/2316419007112018020Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 7 No. 13 (2018); 20-29Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 7 Núm. 13 (2018); 20-29Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 7 n. 13 (2018); 20-292764-747110.5965/2764747107132018reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestãoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/14260/9603Copyright (c) 2018 REAVI - Revista Eletrônica do Alto Vale do Itajaíhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFernandes, Fabio FráFelippe, Alessandro Mateus2023-09-20T14:03:33Zoai::article/14260Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/indexPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/oairbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br2764-74712764-7471opendoar:2023-09-20T14:03:33Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy Comunicación e industria creativa: PPGCIC como un entorno para la economía creativa Comunicação e indústria criativa: o PPGCIC como um ambiente para a economia criativa |
title |
Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy |
spellingShingle |
Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy Fernandes, Fabio Frá comunicação indústria criativa economia criativa communication creative industry creative economy comunicación industria creativa economía creativa |
title_short |
Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy |
title_full |
Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy |
title_fullStr |
Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy |
title_full_unstemmed |
Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy |
title_sort |
Communication and creative industry: the PPGCIC as an environment for the creative economy |
author |
Fernandes, Fabio Frá |
author_facet |
Fernandes, Fabio Frá Felippe, Alessandro Mateus |
author_role |
author |
author2 |
Felippe, Alessandro Mateus |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes, Fabio Frá Felippe, Alessandro Mateus |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comunicação indústria criativa economia criativa communication creative industry creative economy comunicación industria creativa economía creativa |
topic |
comunicação indústria criativa economia criativa communication creative industry creative economy comunicación industria creativa economía creativa |
description |
This essay has a theoretical-exploratory nature, and seeks to reflect on creative economy and creative industry, relating this reflection to the proposal of the PPGCIC - Postgraduate Program (Stricto Sensu - professional modality) in Communication and Creative Industry of Unipampa (São Borja campus), perceiving it as an environment for creative economics. This environment, where reflections and practical applications are developed on communication as a creative industry or for promotion from creative industry through communication techniques and practices. With this essay, we also seek to guide other approaches and broaden the scope of discussion about the creative economy. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/14260 10.5965/2316419007112018020 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/14260 |
identifier_str_mv |
10.5965/2316419007112018020 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/14260/9603 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 REAVI - Revista Eletrônica do Alto Vale do Itajaí https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 REAVI - Revista Eletrônica do Alto Vale do Itajaí https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 7 No. 13 (2018); 20-29 Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 7 Núm. 13 (2018); 20-29 Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 7 n. 13 (2018); 20-29 2764-7471 10.5965/2764747107132018 reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
collection |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
rbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br |
_version_ |
1797048020985970688 |