AN ANALYSIS OF THE DETERMINANTS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ SATISFACTION, DEDICATION AND PERFORMANCE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barboza, Stephanie Ingrid Souza
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Carvalho, Diana Lúcia Teixeira de, Soares Neto, João Batista, Costa, Francisco José da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/23
Resumo: This paper analyses the determinants of business administration students’ satisfaction, dedication and performance by evaluating issues relating to the course and institution structures, in addition to the professional and course reputations. After a theoretical review of these topics, a field survey using a structured questionnaire was carried out at two federal higher education institutions in a northeastern state of Brazil; the final sample contained 176 respondents. Descriptive statistics, correlation, and regression analysis were then employed and the results show that students’ performance is fundamentally defined by their personal commitment to studying, and has no direct influence on satisfaction. The students’ satisfaction, on the other hand, was proved to be influenced by the various factors analyzed and a consistent determinant of student performance.
id ANGRAD-1_006d9d1de3dc65b31f3006444b73d7ad
oai_identifier_str oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/23
network_acronym_str ANGRAD-1
network_name_str Administração (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling AN ANALYSIS OF THE DETERMINANTS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ SATISFACTION, DEDICATION AND PERFORMANCEUMA ANÁLISE DOS CONDICIONANTES DA SATISFAÇÃO, DA DEDICAÇÃO E DO DESEMPENHO DE ESTUDANTES DE CURSOS DE ADMINISTRAÇÃOeducação em AdministraçãodesempenhodedicaçãosatisfaçãoThis paper analyses the determinants of business administration students’ satisfaction, dedication and performance by evaluating issues relating to the course and institution structures, in addition to the professional and course reputations. After a theoretical review of these topics, a field survey using a structured questionnaire was carried out at two federal higher education institutions in a northeastern state of Brazil; the final sample contained 176 respondents. Descriptive statistics, correlation, and regression analysis were then employed and the results show that students’ performance is fundamentally defined by their personal commitment to studying, and has no direct influence on satisfaction. The students’ satisfaction, on the other hand, was proved to be influenced by the various factors analyzed and a consistent determinant of student performance.O objetivo do artigo é analisar os condicionantes da satisfação, da dedicação e do desempenho de estudantes do curso de administração sob uma perspectiva que avalia questões relativas à estrutura do curso e da instituição, além da reputação profissional e do curso. Após uma revisão teórica sobre os tópicos do estudo foi feito um levantamento de campo por meio de um questionário estruturado, aplicado em salas de aula de duas instituições federais de ensino superior de um estado do nordeste brasileiro; a amostra final foi de 176 respondentes. Foram aplicados procedimentos descritivos, de correlação e de análise de regressão, com a finalidade de analisar as influências supostas. Como resultado foi verificado que o desempenho dos estudantes é fundamentalmente definido por seu empenho pessoal nos estudos, praticamente não havendo maiores influências diretas de sua satisfação. Por outro lado, a satisfação dos estudantes, que mostrou ser definida pelos vários fatores analisados, é um determinante consistente do empenho dos estudantes em seus estudos.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/2310.13058/raep.2014.v15n2.23Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 2 (2014): Abril-Junho; 323-349Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 2 (2014): Abril-Junho; 323-3492358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/23/18Barboza, Stephanie Ingrid SouzaCarvalho, Diana Lúcia Teixeira deSoares Neto, João BatistaCosta, Francisco José dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:43:53Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/23Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:43:53Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
dc.title.none.fl_str_mv AN ANALYSIS OF THE DETERMINANTS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ SATISFACTION, DEDICATION AND PERFORMANCE
UMA ANÁLISE DOS CONDICIONANTES DA SATISFAÇÃO, DA DEDICAÇÃO E DO DESEMPENHO DE ESTUDANTES DE CURSOS DE ADMINISTRAÇÃO
title AN ANALYSIS OF THE DETERMINANTS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ SATISFACTION, DEDICATION AND PERFORMANCE
spellingShingle AN ANALYSIS OF THE DETERMINANTS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ SATISFACTION, DEDICATION AND PERFORMANCE
Barboza, Stephanie Ingrid Souza
educação em Administração
desempenho
dedicação
satisfação
title_short AN ANALYSIS OF THE DETERMINANTS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ SATISFACTION, DEDICATION AND PERFORMANCE
title_full AN ANALYSIS OF THE DETERMINANTS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ SATISFACTION, DEDICATION AND PERFORMANCE
title_fullStr AN ANALYSIS OF THE DETERMINANTS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ SATISFACTION, DEDICATION AND PERFORMANCE
title_full_unstemmed AN ANALYSIS OF THE DETERMINANTS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ SATISFACTION, DEDICATION AND PERFORMANCE
title_sort AN ANALYSIS OF THE DETERMINANTS OF BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ SATISFACTION, DEDICATION AND PERFORMANCE
author Barboza, Stephanie Ingrid Souza
author_facet Barboza, Stephanie Ingrid Souza
Carvalho, Diana Lúcia Teixeira de
Soares Neto, João Batista
Costa, Francisco José da
author_role author
author2 Carvalho, Diana Lúcia Teixeira de
Soares Neto, João Batista
Costa, Francisco José da
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barboza, Stephanie Ingrid Souza
Carvalho, Diana Lúcia Teixeira de
Soares Neto, João Batista
Costa, Francisco José da
dc.subject.por.fl_str_mv educação em Administração
desempenho
dedicação
satisfação
topic educação em Administração
desempenho
dedicação
satisfação
description This paper analyses the determinants of business administration students’ satisfaction, dedication and performance by evaluating issues relating to the course and institution structures, in addition to the professional and course reputations. After a theoretical review of these topics, a field survey using a structured questionnaire was carried out at two federal higher education institutions in a northeastern state of Brazil; the final sample contained 176 respondents. Descriptive statistics, correlation, and regression analysis were then employed and the results show that students’ performance is fundamentally defined by their personal commitment to studying, and has no direct influence on satisfaction. The students’ satisfaction, on the other hand, was proved to be influenced by the various factors analyzed and a consistent determinant of student performance.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/23
10.13058/raep.2014.v15n2.23
url https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/23
identifier_str_mv 10.13058/raep.2014.v15n2.23
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/23/18
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
dc.source.none.fl_str_mv Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 15 No. 2 (2014): Abril-Junho; 323-349
Administração: Ensino e Pesquisa; v. 15 n. 2 (2014): Abril-Junho; 323-349
2358-0917
2177-6083
reponame:Administração (São Paulo. Online)
instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron:ANGRAD
instname_str Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron_str ANGRAD
institution ANGRAD
reponame_str Administração (São Paulo. Online)
collection Administração (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
repository.mail.fl_str_mv angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br
_version_ 1754212518221316096