Pharmaceutical Care: Pharmacies Cannot Live on Medication Alone
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/1043 |
Resumo: | This case describes the journey taken by a team of teachers to establish a university pharmacy. In order to advance to the opening of the service, the team had to know the attitudes, motivations and expectations of its target audience. Thus, five focus groups were organized. Given the results of the research, students are invited to take the place of the main decision-maker and establish the positioning of the pharmacy’s offerings and the service marketing actions required to launch it. From this point of view, the case proposes an explicit taking of decisions; however, it also allows students to analyze the focus groups’ conditions of use by proposing alternative solutions to their critical issues and interpret the undertaking according to Service-dominant Logic. This is a real case and its discussion aims to bring students closer to practical thinking about Positioning, Service Marketing, Focus Groups and Service-dominant Logic. |
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Pharmaceutical Care: Pharmacies Cannot Live on Medication AloneAtenção Farmacêutica: Nem Só de Medicamento Vive uma FarmáciaFocus groupsService marketingService-dominant logicPositioning pharmaceutical careGrupos FocaisMarketing de ServiçosLógica Serviço-DominantePosicionamentoAtenção FarmacêuticaThis case describes the journey taken by a team of teachers to establish a university pharmacy. In order to advance to the opening of the service, the team had to know the attitudes, motivations and expectations of its target audience. Thus, five focus groups were organized. Given the results of the research, students are invited to take the place of the main decision-maker and establish the positioning of the pharmacy’s offerings and the service marketing actions required to launch it. From this point of view, the case proposes an explicit taking of decisions; however, it also allows students to analyze the focus groups’ conditions of use by proposing alternative solutions to their critical issues and interpret the undertaking according to Service-dominant Logic. This is a real case and its discussion aims to bring students closer to practical thinking about Positioning, Service Marketing, Focus Groups and Service-dominant Logic.Este caso descreve a trajetória percorrida por uma equipe de professores para implantar uma farmácia universitária. Muitos desafios foram superados nessa empreitada até que, para avançar na abertura do serviço, a equipe teve de conhecer as atitudes, motivações e expectativas de seu público-alvo. Neste sentido, foram organizados cinco grupos focais. Diante dos resultados da pesquisa, o discente é convidado a tomar o lugar da principal tomadora de decisão para estabelecer o posicionamento da oferta da farmácia e as ações de marketing de serviço necessárias ao seu lançamento. Desse ponto de vista, o caso propõe uma tomada de decisão explícita. No entanto, oferece oportunidade do discente analisar as condições de uso dos grupos focais, sugerindo soluções alternativas para os seus pontos passíveis de crítica, e interpretar o empreendimento de acordo com a lógica serviço-dominante. Este é um caso real e seu debate objetiva aproximar o aluno das reflexões práticas acerca de posicionamento, marketing de serviço, grupos focais e lógica serviço-dominante.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2018-08-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/104310.13058/raep.2018.v19n3.1043Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 19 No. 3 (2018): September-December; 606-643Administração: Ensino e Pesquisa; v. 19 n. 3 (2018): Setembro-Dezembro; 606-6432358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/1043/pdfCorrêa, Stela Cristina HottPaula Neto, Alcielis deGosling, Marlusainfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:43:00Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/1043Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:43Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
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