IMPLICATIONS OF THE BASIC VALUES OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION: A STUDY IN TWO UNDERGRADUATE COURSES IN BUSINESS ADMINISTRATION IN SÃO PAULO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lombardi, Marta Fabiano Sambiase
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Araujo, Bruno Felix Von Borell de, Teixeira, Maria Luisa Mendes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração (São Paulo. Online)
Texto Completo: https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/128
Resumo: This study aims to identify the hierarchy of Business Administration students’ basic values in two universities. Schwartz’ Theory of Core Values was used as a basis for this investigation. The methodology comprised exploratory descriptive and quantitative research with theapplication of a Portrait Value Questionnaire (PVQ), with a final sample comprising 208 valid cases. The results show a bias for the Universalism motivational type, demonstrating a concern with understanding and appreciating the workings of things and adhering to a practice of general tolerance and protection; followed by the Power motivational type, characterized by a preoccupation with social status and a desire to succeed in life. The comparative analysis showed that while students of the University A are more concerned with social and professional status, students at University B prize fun, pleasure and curiosity more, although they also appreciate security. The findings of this study can contribute to more accurate targeting for educational forms. Some individuals need to be stimulated with pleasure in the areas of challenges and learning within an environment that encourages social interaction, whilst for others, opportunities should be offered that provide them with concrete routes to professional development.
id ANGRAD-1_5f47c3ab5a8426cf0c82717d2faba2cf
oai_identifier_str oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/128
network_acronym_str ANGRAD-1
network_name_str Administração (São Paulo. Online)
repository_id_str
spelling IMPLICATIONS OF THE BASIC VALUES OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION: A STUDY IN TWO UNDERGRADUATE COURSES IN BUSINESS ADMINISTRATION IN SÃO PAULOIMPLICAÇÕES DOS VALORES BÁSICOS DE ESTUDANTES NO ENSINO DE ADMINISTRAÇÃO: UM ESTUDO EM DOIS CURSOS DE GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO NA CIDADE DE SÃO PAULOvaluesstudentsgraduationbusiness administrationvaloresestudantesgraduaçãoAdministração de EmpresasThis study aims to identify the hierarchy of Business Administration students’ basic values in two universities. Schwartz’ Theory of Core Values was used as a basis for this investigation. The methodology comprised exploratory descriptive and quantitative research with theapplication of a Portrait Value Questionnaire (PVQ), with a final sample comprising 208 valid cases. The results show a bias for the Universalism motivational type, demonstrating a concern with understanding and appreciating the workings of things and adhering to a practice of general tolerance and protection; followed by the Power motivational type, characterized by a preoccupation with social status and a desire to succeed in life. The comparative analysis showed that while students of the University A are more concerned with social and professional status, students at University B prize fun, pleasure and curiosity more, although they also appreciate security. The findings of this study can contribute to more accurate targeting for educational forms. Some individuals need to be stimulated with pleasure in the areas of challenges and learning within an environment that encourages social interaction, whilst for others, opportunities should be offered that provide them with concrete routes to professional development.Este estudo tem como objetivo identificar a hierarquia dos valores básicos de estudantes de graduação em Administração de Empresas de duas universidades. Para suportar tal investigação foi utilizada a Teoria de Valores Básicos, de Schwartz. A metodologia adotada compreendeu uma pesquisa tipo exploratória descritiva, quantitativa, com a aplicação doPortrait Value Questionnaire (PVQ), em amostra final válida composta por 208 casos. Os resultados mostram prioridade para o tipo motivacional Universalismo, que mostra uma preocupação em entender e apreciar o funcionamento das coisas, seguindo uma conduta de tolerância e proteção para o todo; seguido do tipo motivacional Poder, indicando desejo destatus social e vencer na vida. A análise comparativa mostra que, enquanto os estudantes da Universidade A estão mais preocupados com posição profissional e social, os estudantes da Universidade B valorizam mais a diversão, prazer e curiosidade, ao mesmo tempo em que prezam pela segurança. Os achados deste trabalho podem contribuir com um melhor direcionamento de formas de ensino. Para uns, deve-se estimular os desafios e aprendizagem com prazer num ambiente de convívio social favorável; para outros, deve-se enfatizar as oportunidades que lhes dêem caminhos reais para o desenvolvimento profissional.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2010-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/12810.13058/raep.2010.v11n4.128Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 11 No. 4 (2010): Outubro-Dezembro; 527-550Administração: Ensino e Pesquisa; v. 11 n. 4 (2010): Outubro-Dezembro; 527-5502358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/128/69Lombardi, Marta Fabiano SambiaseAraujo, Bruno Felix Von Borell deTeixeira, Maria Luisa Mendesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:44:51Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/128Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:44:51Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false
dc.title.none.fl_str_mv IMPLICATIONS OF THE BASIC VALUES OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION: A STUDY IN TWO UNDERGRADUATE COURSES IN BUSINESS ADMINISTRATION IN SÃO PAULO
IMPLICAÇÕES DOS VALORES BÁSICOS DE ESTUDANTES NO ENSINO DE ADMINISTRAÇÃO: UM ESTUDO EM DOIS CURSOS DE GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO NA CIDADE DE SÃO PAULO
title IMPLICATIONS OF THE BASIC VALUES OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION: A STUDY IN TWO UNDERGRADUATE COURSES IN BUSINESS ADMINISTRATION IN SÃO PAULO
spellingShingle IMPLICATIONS OF THE BASIC VALUES OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION: A STUDY IN TWO UNDERGRADUATE COURSES IN BUSINESS ADMINISTRATION IN SÃO PAULO
Lombardi, Marta Fabiano Sambiase
values
students
graduation
business administration
valores
estudantes
graduação
Administração de Empresas
title_short IMPLICATIONS OF THE BASIC VALUES OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION: A STUDY IN TWO UNDERGRADUATE COURSES IN BUSINESS ADMINISTRATION IN SÃO PAULO
title_full IMPLICATIONS OF THE BASIC VALUES OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION: A STUDY IN TWO UNDERGRADUATE COURSES IN BUSINESS ADMINISTRATION IN SÃO PAULO
title_fullStr IMPLICATIONS OF THE BASIC VALUES OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION: A STUDY IN TWO UNDERGRADUATE COURSES IN BUSINESS ADMINISTRATION IN SÃO PAULO
title_full_unstemmed IMPLICATIONS OF THE BASIC VALUES OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION: A STUDY IN TWO UNDERGRADUATE COURSES IN BUSINESS ADMINISTRATION IN SÃO PAULO
title_sort IMPLICATIONS OF THE BASIC VALUES OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION: A STUDY IN TWO UNDERGRADUATE COURSES IN BUSINESS ADMINISTRATION IN SÃO PAULO
author Lombardi, Marta Fabiano Sambiase
author_facet Lombardi, Marta Fabiano Sambiase
Araujo, Bruno Felix Von Borell de
Teixeira, Maria Luisa Mendes
author_role author
author2 Araujo, Bruno Felix Von Borell de
Teixeira, Maria Luisa Mendes
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lombardi, Marta Fabiano Sambiase
Araujo, Bruno Felix Von Borell de
Teixeira, Maria Luisa Mendes
dc.subject.por.fl_str_mv values
students
graduation
business administration
valores
estudantes
graduação
Administração de Empresas
topic values
students
graduation
business administration
valores
estudantes
graduação
Administração de Empresas
description This study aims to identify the hierarchy of Business Administration students’ basic values in two universities. Schwartz’ Theory of Core Values was used as a basis for this investigation. The methodology comprised exploratory descriptive and quantitative research with theapplication of a Portrait Value Questionnaire (PVQ), with a final sample comprising 208 valid cases. The results show a bias for the Universalism motivational type, demonstrating a concern with understanding and appreciating the workings of things and adhering to a practice of general tolerance and protection; followed by the Power motivational type, characterized by a preoccupation with social status and a desire to succeed in life. The comparative analysis showed that while students of the University A are more concerned with social and professional status, students at University B prize fun, pleasure and curiosity more, although they also appreciate security. The findings of this study can contribute to more accurate targeting for educational forms. Some individuals need to be stimulated with pleasure in the areas of challenges and learning within an environment that encourages social interaction, whilst for others, opportunities should be offered that provide them with concrete routes to professional development.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/128
10.13058/raep.2010.v11n4.128
url https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/128
identifier_str_mv 10.13058/raep.2010.v11n4.128
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/128/69
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
dc.source.none.fl_str_mv Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 11 No. 4 (2010): Outubro-Dezembro; 527-550
Administração: Ensino e Pesquisa; v. 11 n. 4 (2010): Outubro-Dezembro; 527-550
2358-0917
2177-6083
reponame:Administração (São Paulo. Online)
instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron:ANGRAD
instname_str Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
instacron_str ANGRAD
institution ANGRAD
reponame_str Administração (São Paulo. Online)
collection Administração (São Paulo. Online)
repository.name.fl_str_mv Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)
repository.mail.fl_str_mv angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br
_version_ 1754212518353436672