Guidelines for Qualitative Research in Organization Studies: Controversy and Possibilities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/522 |
Resumo: | The aim of the present article is to tackle the controversy of establishing guidelines for qualitative research in Organization and Management Theory (OMT) and to present a summary of suggestions on how to conduct good qualitative research given by methodologists on top-tier international publications. In order to do so, the article discusses: general guidelines for qualitative research; how to achieve coherence and transparency in a qualitative empirical study; the meaning and importance of the concept of reflexivity; and, finally how to establish a theoretical contribution and transferability of findings in such context. The work presents a valuable contribution because such guidelines, concepts, and approaches can be adopted by students and researchers when conducting a qualitative research proposal, and by periodic reviewers to evaluate the quality of existing empirical studies. |
id |
ANGRAD-1_a9f13cc7da210c800eca47cdb1ac8156 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/522 |
network_acronym_str |
ANGRAD-1 |
network_name_str |
Administração (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Guidelines for Qualitative Research in Organization Studies: Controversy and PossibilitiesDiretrizes para Pesquisas Qualitativas em Estudos Organizacionais: Controvérsias e PossibilidadesResearchMethodologyQualitative MethodsCriteria for EvaluationPesquisaMetodologiaMetodologia QualitativaDiretrizes MetodológicasThe aim of the present article is to tackle the controversy of establishing guidelines for qualitative research in Organization and Management Theory (OMT) and to present a summary of suggestions on how to conduct good qualitative research given by methodologists on top-tier international publications. In order to do so, the article discusses: general guidelines for qualitative research; how to achieve coherence and transparency in a qualitative empirical study; the meaning and importance of the concept of reflexivity; and, finally how to establish a theoretical contribution and transferability of findings in such context. The work presents a valuable contribution because such guidelines, concepts, and approaches can be adopted by students and researchers when conducting a qualitative research proposal, and by periodic reviewers to evaluate the quality of existing empirical studies.O objetivo do presente artigo foi abordar a controvérsia sobre o estabelecimento de diretrizes para a pesquisa qualitativa em estudos organizacionais e apresentar um resumo de sugestões sobre como realizar uma boa pesquisa qualitativa dadas por metodólogos em publicações internacionais de primeira linha. Para tanto, o artigo discute: diretrizes gerais à pesquisa qualitativa; como alcançar coerência e transparência em um estudo empírico qualitativo; o significado e a importância do conceito de reflexividade; e, finalmente, como estabelecer uma contribuição teórica e transferência de resultados em tal contexto. O trabalho propiciou valiosa contribuição porque tais diretrizes, conceitos e abordagens podem ser adotados por estudantes e pesquisadores ao realizarem e conduzirem uma proposta de pesquisa qualitativa, bem como por revisores de periódicos para avaliar a qualidade dos estudos empíricos existentes.Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2017-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/52210.13058/raep.2017.v18n3.522Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 18 No. 3 (2017): September-December; 457-488Administração: Ensino e Pesquisa; v. 18 n. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 457-4882358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADengporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/522/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/522/pdf_1Cavalcanti, Maria Fernanda Riosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:43:13Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/522Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:43:13Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Guidelines for Qualitative Research in Organization Studies: Controversy and Possibilities Diretrizes para Pesquisas Qualitativas em Estudos Organizacionais: Controvérsias e Possibilidades |
title |
Guidelines for Qualitative Research in Organization Studies: Controversy and Possibilities |
spellingShingle |
Guidelines for Qualitative Research in Organization Studies: Controversy and Possibilities Cavalcanti, Maria Fernanda Rios Research Methodology Qualitative Methods Criteria for Evaluation Pesquisa Metodologia Metodologia Qualitativa Diretrizes Metodológicas |
title_short |
Guidelines for Qualitative Research in Organization Studies: Controversy and Possibilities |
title_full |
Guidelines for Qualitative Research in Organization Studies: Controversy and Possibilities |
title_fullStr |
Guidelines for Qualitative Research in Organization Studies: Controversy and Possibilities |
title_full_unstemmed |
Guidelines for Qualitative Research in Organization Studies: Controversy and Possibilities |
title_sort |
Guidelines for Qualitative Research in Organization Studies: Controversy and Possibilities |
author |
Cavalcanti, Maria Fernanda Rios |
author_facet |
Cavalcanti, Maria Fernanda Rios |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cavalcanti, Maria Fernanda Rios |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Research Methodology Qualitative Methods Criteria for Evaluation Pesquisa Metodologia Metodologia Qualitativa Diretrizes Metodológicas |
topic |
Research Methodology Qualitative Methods Criteria for Evaluation Pesquisa Metodologia Metodologia Qualitativa Diretrizes Metodológicas |
description |
The aim of the present article is to tackle the controversy of establishing guidelines for qualitative research in Organization and Management Theory (OMT) and to present a summary of suggestions on how to conduct good qualitative research given by methodologists on top-tier international publications. In order to do so, the article discusses: general guidelines for qualitative research; how to achieve coherence and transparency in a qualitative empirical study; the meaning and importance of the concept of reflexivity; and, finally how to establish a theoretical contribution and transferability of findings in such context. The work presents a valuable contribution because such guidelines, concepts, and approaches can be adopted by students and researchers when conducting a qualitative research proposal, and by periodic reviewers to evaluate the quality of existing empirical studies. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/522 10.13058/raep.2017.v18n3.522 |
url |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/522 |
identifier_str_mv |
10.13058/raep.2017.v18n3.522 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por |
language |
eng por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/522/pdf https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/522/pdf_1 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 18 No. 3 (2017): September-December; 457-488 Administração: Ensino e Pesquisa; v. 18 n. 3 (2017): Setembro-Dezembro; 457-488 2358-0917 2177-6083 reponame:Administração (São Paulo. Online) instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) instacron:ANGRAD |
instname_str |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
instacron_str |
ANGRAD |
institution |
ANGRAD |
reponame_str |
Administração (São Paulo. Online) |
collection |
Administração (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
repository.mail.fl_str_mv |
angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br |
_version_ |
1754212519260454912 |