DIMENSIONS OF AN ACTION LEARNING SYSTEM FOR HIGHER EDUCATION IN MANAGEMENT
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/97 |
Resumo: | This paper aims to outline the theoretical foundations of an Action Learning System for the higher education field, specifically in management. The proposition of the foundations of the system has emerged from educational institutions’ need to create a classroom and virtual environment of learning that help teachers and students in a more meaningful learning process with physical and technological resources appropriate to the context of the contemporary labor market. The system was proposed based on the theoretical perspectives of self-directed learning, transformative learning and action learning and its context to the higher education field for management. The action learning system covers five connected dimensions: 1) the learning environment of management education, 2) teachers’ and students’learning styles, 3) the teacher and student experience, 4) the teaching-in-action strategies, and, 5) reflection in action. Despite the challenges to implement the system in the teaching of management, it is considered that the proposed system has the capacity to increase the possibilities of connection between the theory provided in a management education and real-world, professional application within organizations, which contributes to a more meaningfuland transformative learning process. |
id |
ANGRAD-1_bd5772d1c243aa0f4f176f18646ee680 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/97 |
network_acronym_str |
ANGRAD-1 |
network_name_str |
Administração (São Paulo. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
DIMENSIONS OF AN ACTION LEARNING SYSTEM FOR HIGHER EDUCATION IN MANAGEMENTDIMENSÕES DE UM SISTEMA DE APRENDIZAGEM EM AÇÃO PARA O ENSINO DE ADMINISTRAÇÃOaction learningmanagement educationlearning styles.aprendizagem em açãoeducação gerencialestilos de aprendizagemThis paper aims to outline the theoretical foundations of an Action Learning System for the higher education field, specifically in management. The proposition of the foundations of the system has emerged from educational institutions’ need to create a classroom and virtual environment of learning that help teachers and students in a more meaningful learning process with physical and technological resources appropriate to the context of the contemporary labor market. The system was proposed based on the theoretical perspectives of self-directed learning, transformative learning and action learning and its context to the higher education field for management. The action learning system covers five connected dimensions: 1) the learning environment of management education, 2) teachers’ and students’learning styles, 3) the teacher and student experience, 4) the teaching-in-action strategies, and, 5) reflection in action. Despite the challenges to implement the system in the teaching of management, it is considered that the proposed system has the capacity to increase the possibilities of connection between the theory provided in a management education and real-world, professional application within organizations, which contributes to a more meaningfuland transformative learning process.Este ensaio teórico objetiva delimitar as dimensões de um Sistema de Aprendizagem em Ação para o ensino de Administração. A proposição das dimensões do sistema surgiu da necessidade de introduzir um ambiente presencial ou virtual de aprendizagem, que auxilie docentes e discentes no processo de aprendizagem mais significativo, com recursos físicos e tecnológicos adequados ao contexto do mundo do trabalho contemporâneo. O sistema foi proposto com base em perspectivas teóricas da aprendizagem autodirecionada, da transformadora,da aprendizagem em ação e de sua contextualização para o campo de ensino superior em gestão. O sistema de aprendizagem em ação abrange cinco dimensões articuladas: 1) o ambiente de aprendizagem do ensino em administração, 2) os estilos de aprendizagem dos professores e alunos, 3) a experiência docente e discente, 4) as estratégias de ensino em ação, e 5) a reflexão em ação. Considera-se que o sistema proposto, apesar dos desafios para a sua implantação no ensino de administração, pode aumentar as possibilidades de conexão entrea teoria difundida no contexto da formação acadêmica do administrador e a prática profissional no contexto das organizações, tornando o processo de aprendizagem mais significativo e transformador. Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)2012-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/9710.13058/raep.2012.v13n1.97Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 13 No. 1 (2012): Janeiro-Março; 11-46Administração: Ensino e Pesquisa; v. 13 n. 1 (2012): Janeiro-Março; 11-462358-09172177-6083reponame:Administração (São Paulo. Online)instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)instacron:ANGRADporhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/97/59Silva, Anielson Barbosa daLima, Thales Batista deSonaglio, Ana Lúcia BaggioGodoi, Christiane Kleinübinginfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-29T14:44:35Zoai:ojs.raep.emnuvens.com.br:article/97Revistahttp://angrad.org.br/revistaPRIhttps://raep.emnuvens.com.br/raep/oaiangrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br2358-09172177-6083opendoar:2020-10-29T14:44:35Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DIMENSIONS OF AN ACTION LEARNING SYSTEM FOR HIGHER EDUCATION IN MANAGEMENT DIMENSÕES DE UM SISTEMA DE APRENDIZAGEM EM AÇÃO PARA O ENSINO DE ADMINISTRAÇÃO |
title |
DIMENSIONS OF AN ACTION LEARNING SYSTEM FOR HIGHER EDUCATION IN MANAGEMENT |
spellingShingle |
DIMENSIONS OF AN ACTION LEARNING SYSTEM FOR HIGHER EDUCATION IN MANAGEMENT Silva, Anielson Barbosa da action learning management education learning styles. aprendizagem em ação educação gerencial estilos de aprendizagem |
title_short |
DIMENSIONS OF AN ACTION LEARNING SYSTEM FOR HIGHER EDUCATION IN MANAGEMENT |
title_full |
DIMENSIONS OF AN ACTION LEARNING SYSTEM FOR HIGHER EDUCATION IN MANAGEMENT |
title_fullStr |
DIMENSIONS OF AN ACTION LEARNING SYSTEM FOR HIGHER EDUCATION IN MANAGEMENT |
title_full_unstemmed |
DIMENSIONS OF AN ACTION LEARNING SYSTEM FOR HIGHER EDUCATION IN MANAGEMENT |
title_sort |
DIMENSIONS OF AN ACTION LEARNING SYSTEM FOR HIGHER EDUCATION IN MANAGEMENT |
author |
Silva, Anielson Barbosa da |
author_facet |
Silva, Anielson Barbosa da Lima, Thales Batista de Sonaglio, Ana Lúcia Baggio Godoi, Christiane Kleinübing |
author_role |
author |
author2 |
Lima, Thales Batista de Sonaglio, Ana Lúcia Baggio Godoi, Christiane Kleinübing |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Anielson Barbosa da Lima, Thales Batista de Sonaglio, Ana Lúcia Baggio Godoi, Christiane Kleinübing |
dc.subject.por.fl_str_mv |
action learning management education learning styles. aprendizagem em ação educação gerencial estilos de aprendizagem |
topic |
action learning management education learning styles. aprendizagem em ação educação gerencial estilos de aprendizagem |
description |
This paper aims to outline the theoretical foundations of an Action Learning System for the higher education field, specifically in management. The proposition of the foundations of the system has emerged from educational institutions’ need to create a classroom and virtual environment of learning that help teachers and students in a more meaningful learning process with physical and technological resources appropriate to the context of the contemporary labor market. The system was proposed based on the theoretical perspectives of self-directed learning, transformative learning and action learning and its context to the higher education field for management. The action learning system covers five connected dimensions: 1) the learning environment of management education, 2) teachers’ and students’learning styles, 3) the teacher and student experience, 4) the teaching-in-action strategies, and, 5) reflection in action. Despite the challenges to implement the system in the teaching of management, it is considered that the proposed system has the capacity to increase the possibilities of connection between the theory provided in a management education and real-world, professional application within organizations, which contributes to a more meaningfuland transformative learning process. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-03-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/97 10.13058/raep.2012.v13n1.97 |
url |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/97 |
identifier_str_mv |
10.13058/raep.2012.v13n1.97 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://raep.emnuvens.com.br/raep/article/view/97/59 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Administração: Ensino e Pesquisa; Vol. 13 No. 1 (2012): Janeiro-Março; 11-46 Administração: Ensino e Pesquisa; v. 13 n. 1 (2012): Janeiro-Março; 11-46 2358-0917 2177-6083 reponame:Administração (São Paulo. Online) instname:Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) instacron:ANGRAD |
instname_str |
Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
instacron_str |
ANGRAD |
institution |
ANGRAD |
reponame_str |
Administração (São Paulo. Online) |
collection |
Administração (São Paulo. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Administração (São Paulo. Online) - Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
repository.mail.fl_str_mv |
angrad@angrad.org.br||raep@angrad.org.br |
_version_ |
1754212518338756608 |