A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ANHEMBI |
Texto Completo: | http://sitios.anhembi.br/tedesimplificado/handle/TEDE/1712 |
Resumo: | The article proposes an analysis of the management services and stakeholders in the bakery of the Jardins district, considering the co-creation of value and influence of the areas of hospitality in social relations that exist there. The overall objective was to understand the influence of the areas of hospitality in relations between bakeries and stakeholders. Starting from this issue the following propositions were established: good relationships with stakeholders, always favors the co-creation of values and the formulation of a strategy that meets the expectations of all; the co-creation occurs, even if all the stakeholders involved, have a good relationship; the researched object has prioritized the product offering, not focusing on the experience offered to customers, thus bypassing the process of co-creation. Interviews were conducted with managers and employees follow a script. Through this research it was possible to identify the areas of hospitality facilitate the implementation of co-creation processes and there is a concern with the service and customer experience by bakeries, albeit disorganized and intuitive way |
id |
ANHE_e55a67606cbe20ed478bef18c800115e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:sitios.anhembi.br:TEDE/1712 |
network_acronym_str |
ANHE |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ANHEMBI |
spelling |
Wada, Elizabeth Kyokohttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K8783090A1FERNANDES, Vinícius Val Gonçalves Cordeiro2018-10-17T17:22:49Z2015-08-28FERNANDES, Vinícius Val Gonçalves Cordeiro. A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins. 2015. 214 f. Dissertação( Programa de Pós-Graduação Mestrado em Hospitalidade) - Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo.http://sitios.anhembi.br/tedesimplificado/handle/TEDE/1712The article proposes an analysis of the management services and stakeholders in the bakery of the Jardins district, considering the co-creation of value and influence of the areas of hospitality in social relations that exist there. The overall objective was to understand the influence of the areas of hospitality in relations between bakeries and stakeholders. Starting from this issue the following propositions were established: good relationships with stakeholders, always favors the co-creation of values and the formulation of a strategy that meets the expectations of all; the co-creation occurs, even if all the stakeholders involved, have a good relationship; the researched object has prioritized the product offering, not focusing on the experience offered to customers, thus bypassing the process of co-creation. Interviews were conducted with managers and employees follow a script. Through this research it was possible to identify the areas of hospitality facilitate the implementation of co-creation processes and there is a concern with the service and customer experience by bakeries, albeit disorganized and intuitive wayO artigo propõe uma análise sobre a gestão de serviços e stakeholders, dentro das padarias da região dos Jardins, considerando o processo de co-criação de valor e a influência dos domínios da hospitalidade nas relações sociais que ali existem. O objetivo geral foi compreender a influência dos domínios da hospitalidade nas relações entre padarias e stakeholders. Partindo desta problemática foram estabelecidas as seguintes proposições: o bom relacionamento com stakeholders, sempre favorece o processo de co-criação de valores e a formulação de uma estratégia que atenda à expectativa de todos; o processo de co-criação ocorre, ainda que nem todos os stakeholders envolvidos, possuam um bom relacionamento; o objeto pesquisado tem como prioridade a oferta de produto, não focando na experiência oferecida ao cliente, portanto ignorando o processo de co-criação. Entrevistas foram realizadas com gestores e funcionários seguidas de um roteiro. Por meio desta pesquisa foi possível identificar que os domínios da hospitalidade facilitam a implementação dos processos de co-criação e que existe uma preocupação com o serviço e experiência do cliente por parte das padarias, ainda que de maneira desorganizada e intuitiva.Submitted by Patricia Figuti Venturini (pfiguti@anhembi.br) on 2018-10-17T14:41:34Z No. of bitstreams: 1 Vinicius Val Goncalves Cordeiro Fernandes.pdf: 4803614 bytes, checksum: 130b218888ad5f36cea5c248775738eb (MD5)Approved for entry into archive by Patricia Figuti Venturini (pfiguti@anhembi.br) on 2018-10-17T17:20:46Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Vinicius Val Goncalves Cordeiro Fernandes.pdf: 4803614 bytes, checksum: 130b218888ad5f36cea5c248775738eb (MD5)Approved for entry into archive by Patricia Figuti Venturini (pfiguti@anhembi.br) on 2018-10-17T17:22:38Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Vinicius Val Goncalves Cordeiro Fernandes.pdf: 4803614 bytes, checksum: 130b218888ad5f36cea5c248775738eb (MD5)Made available in DSpace on 2018-10-17T17:22:49Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Vinicius Val Goncalves Cordeiro Fernandes.pdf: 4803614 bytes, checksum: 130b218888ad5f36cea5c248775738eb (MD5) Previous issue date: 2015-08-28Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPESapplication/pdfporUniversidade Anhembi MorumbiPrograma de Pós-Graduação Mestrado em HospitalidadeUAMBrasilUniversidade Anhembi Morumbi::Diretoria de Pesquisa e Pós-graduação Stricto SensuHotelaria; Hospitalidade - Serviços; Gestão de serviços; Estudo de casosHospitality; Stakeholders; Bakery; São PauloCIENCIAS SOCIAIS APLICADASA gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardinsinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis79604485488195044146006006006003930158860712739524-19880619442701333922075167498588264571info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ANHEMBIinstname:Universidade Anhembi Morumbiinstacron:ANHEMBILICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82165http://D1-ADM-SIT-01:8080/solr/oai/bitstream/TEDE/1712/1/license.txtbd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468MD51ORIGINALVinicius Val Goncalves Cordeiro Fernandes.pdfVinicius Val Goncalves Cordeiro Fernandes.pdfapplication/pdf4803614http://D1-ADM-SIT-01:8080/solr/oai/bitstream/TEDE/1712/2/Vinicius+Val+Goncalves+Cordeiro+Fernandes.pdf130b218888ad5f36cea5c248775738ebMD52TEDE/1712oai:sitios.anhembi.br:TEDE/17122018-10-17 14:22:49.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http://sitios.anhembi.br/oai/requestopendoar:null2020-06-06 09:54:14.583Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ANHEMBI - Universidade Anhembi Morumbifalse |
dc.title.por.fl_str_mv |
A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins |
title |
A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins |
spellingShingle |
A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins FERNANDES, Vinícius Val Gonçalves Cordeiro Hotelaria; Hospitalidade - Serviços; Gestão de serviços; Estudo de casos Hospitality; Stakeholders; Bakery; São Paulo CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS |
title_short |
A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins |
title_full |
A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins |
title_fullStr |
A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins |
title_full_unstemmed |
A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins |
title_sort |
A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins |
author |
FERNANDES, Vinícius Val Gonçalves Cordeiro |
author_facet |
FERNANDES, Vinícius Val Gonçalves Cordeiro |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Wada, Elizabeth Kyoko |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K8783090A1 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
FERNANDES, Vinícius Val Gonçalves Cordeiro |
contributor_str_mv |
Wada, Elizabeth Kyoko |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Hotelaria; Hospitalidade - Serviços; Gestão de serviços; Estudo de casos |
topic |
Hotelaria; Hospitalidade - Serviços; Gestão de serviços; Estudo de casos Hospitality; Stakeholders; Bakery; São Paulo CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Hospitality; Stakeholders; Bakery; São Paulo |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS |
dc.description.sponsorship.fl_txt_mv |
Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior - CAPES |
dc.description.abstract.por.fl_txt_mv |
The article proposes an analysis of the management services and stakeholders in the bakery of the Jardins district, considering the co-creation of value and influence of the areas of hospitality in social relations that exist there. The overall objective was to understand the influence of the areas of hospitality in relations between bakeries and stakeholders. Starting from this issue the following propositions were established: good relationships with stakeholders, always favors the co-creation of values and the formulation of a strategy that meets the expectations of all; the co-creation occurs, even if all the stakeholders involved, have a good relationship; the researched object has prioritized the product offering, not focusing on the experience offered to customers, thus bypassing the process of co-creation. Interviews were conducted with managers and employees follow a script. Through this research it was possible to identify the areas of hospitality facilitate the implementation of co-creation processes and there is a concern with the service and customer experience by bakeries, albeit disorganized and intuitive way O artigo propõe uma análise sobre a gestão de serviços e stakeholders, dentro das padarias da região dos Jardins, considerando o processo de co-criação de valor e a influência dos domínios da hospitalidade nas relações sociais que ali existem. O objetivo geral foi compreender a influência dos domínios da hospitalidade nas relações entre padarias e stakeholders. Partindo desta problemática foram estabelecidas as seguintes proposições: o bom relacionamento com stakeholders, sempre favorece o processo de co-criação de valores e a formulação de uma estratégia que atenda à expectativa de todos; o processo de co-criação ocorre, ainda que nem todos os stakeholders envolvidos, possuam um bom relacionamento; o objeto pesquisado tem como prioridade a oferta de produto, não focando na experiência oferecida ao cliente, portanto ignorando o processo de co-criação. Entrevistas foram realizadas com gestores e funcionários seguidas de um roteiro. Por meio desta pesquisa foi possível identificar que os domínios da hospitalidade facilitam a implementação dos processos de co-criação e que existe uma preocupação com o serviço e experiência do cliente por parte das padarias, ainda que de maneira desorganizada e intuitiva. |
description |
The article proposes an analysis of the management services and stakeholders in the bakery of the Jardins district, considering the co-creation of value and influence of the areas of hospitality in social relations that exist there. The overall objective was to understand the influence of the areas of hospitality in relations between bakeries and stakeholders. Starting from this issue the following propositions were established: good relationships with stakeholders, always favors the co-creation of values and the formulation of a strategy that meets the expectations of all; the co-creation occurs, even if all the stakeholders involved, have a good relationship; the researched object has prioritized the product offering, not focusing on the experience offered to customers, thus bypassing the process of co-creation. Interviews were conducted with managers and employees follow a script. Through this research it was possible to identify the areas of hospitality facilitate the implementation of co-creation processes and there is a concern with the service and customer experience by bakeries, albeit disorganized and intuitive way |
publishDate |
2015 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2015-08-28 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2018-10-17T17:22:49Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
format |
masterThesis |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
FERNANDES, Vinícius Val Gonçalves Cordeiro. A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins. 2015. 214 f. Dissertação( Programa de Pós-Graduação Mestrado em Hospitalidade) - Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://sitios.anhembi.br/tedesimplificado/handle/TEDE/1712 |
identifier_str_mv |
FERNANDES, Vinícius Val Gonçalves Cordeiro. A gestão de serviços e stakeholders nos domínios da hospitalidade: um estudo de casos nas padarias do bairro Jardins. 2015. 214 f. Dissertação( Programa de Pós-Graduação Mestrado em Hospitalidade) - Universidade Anhembi Morumbi, São Paulo. |
url |
http://sitios.anhembi.br/tedesimplificado/handle/TEDE/1712 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.program.fl_str_mv |
7960448548819504414 |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
600 600 600 600 |
dc.relation.department.fl_str_mv |
3930158860712739524 |
dc.relation.cnpq.fl_str_mv |
-1988061944270133392 |
dc.relation.sponsorship.fl_str_mv |
2075167498588264571 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Anhembi Morumbi |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação Mestrado em Hospitalidade |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UAM |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Universidade Anhembi Morumbi::Diretoria de Pesquisa e Pós-graduação Stricto Sensu |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Anhembi Morumbi |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ANHEMBI instname:Universidade Anhembi Morumbi instacron:ANHEMBI |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ANHEMBI |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ANHEMBI |
instname_str |
Universidade Anhembi Morumbi |
instacron_str |
ANHEMBI |
institution |
ANHEMBI |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://D1-ADM-SIT-01:8080/solr/oai/bitstream/TEDE/1712/1/license.txt http://D1-ADM-SIT-01:8080/solr/oai/bitstream/TEDE/1712/2/Vinicius+Val+Goncalves+Cordeiro+Fernandes.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
bd3efa91386c1718a7f26a329fdcb468 130b218888ad5f36cea5c248775738eb |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações do ANHEMBI - Universidade Anhembi Morumbi |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1668889959360102400 |