Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da ANPOLL (Online) |
DOI: | 10.18309/anp.v1i34.671 |
Texto Completo: | https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/671 |
Resumo: | This paper aims at presenting a preliminary account of the bilingual education in Natal/RN based on the notions of bilingual (GROSJEAN, 1982; WEI, 2000) and bilingual education (HAMERS; BLANC, 2000; FISHMAN; LOVAS, 1970; DALE; TANNER, 2012). The data were collected through questionnaires and interviews in four private bilingual schools in Natal/RN. Results indicate that most of the schools include two languages concomitantly in their bilingual curriculum with differences as regards the hour load to work with each of the languages |
id |
ANPOLL-2_690d957007fd4618369797d0d2cdbc9a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistadaanpoll.emnuvens.com.br:article/671 |
network_acronym_str |
ANPOLL-2 |
network_name_str |
Revista da ANPOLL (Online) |
spelling |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RNO ENSINO BILÍNGUE EM NATAL/RN: UM MAPEAMENTO PRELIMINAR DO CONTEXTOBilingualism. Bilingual education. Natal/RNBilinguismo. Educação bilíngue. Natal/RNThis paper aims at presenting a preliminary account of the bilingual education in Natal/RN based on the notions of bilingual (GROSJEAN, 1982; WEI, 2000) and bilingual education (HAMERS; BLANC, 2000; FISHMAN; LOVAS, 1970; DALE; TANNER, 2012). The data were collected through questionnaires and interviews in four private bilingual schools in Natal/RN. Results indicate that most of the schools include two languages concomitantly in their bilingual curriculum with differences as regards the hour load to work with each of the languagesEste texto objetiva traçar um mapa preliminar do ensino bilíngue em Natal/RN com base nos conceitos de sujeito bilíngue (GROSJEAN, 1982; WEI, 2000) e de educação bilíngue (HAMERS; BLANC, 2000; FISHMAN; LOVAS, 1970; DALE; TANNER, 2012). Os dados foram gerados através de questionários e entrevistas em quatro escolas particulares da região urbana da cidade. Os resultados indicam que a maioria das escolas aplica o bilinguismo parcial biletrado, com diferenças em relação à carga horária dedicada a cada uma das línguasANPOLL2013-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/67110.18309/anp.v1i34.671Revista da Anpoll; Vol. 1 No. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 233-257Revista da Anpoll; v. 1 n. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 233-2571982-78301414-7564reponame:Revista da ANPOLL (Online)instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)instacron:ANPOLLporhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/671/706Vian Jr, OrlandoWeissheimer, JanainaLeite, LígiaQueiroz, RodrigoSoares, WilkaUchôa, José MauroVasconcelos, Jamesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-12-15T19:45:50Zoai:ojs.revistadaanpoll.emnuvens.com.br:article/671Revistahttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/indexONGhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/oairevistadaanpoll@gmail.com||secretarial.editorial@editoraletra1.com1982-78301414-7564opendoar:2015-12-15T19:45:50Revista da ANPOLL (Online) - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN O ENSINO BILÍNGUE EM NATAL/RN: UM MAPEAMENTO PRELIMINAR DO CONTEXTO |
title |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN |
spellingShingle |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN Vian Jr, Orlando Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN Bilinguismo. Educação bilíngue. Natal/RN Vian Jr, Orlando Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN Bilinguismo. Educação bilíngue. Natal/RN |
title_short |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN |
title_full |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN |
title_fullStr |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN |
title_full_unstemmed |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN |
title_sort |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN |
author |
Vian Jr, Orlando |
author_facet |
Vian Jr, Orlando Vian Jr, Orlando Weissheimer, Janaina Leite, Lígia Queiroz, Rodrigo Soares, Wilka Uchôa, José Mauro Vasconcelos, James Weissheimer, Janaina Leite, Lígia Queiroz, Rodrigo Soares, Wilka Uchôa, José Mauro Vasconcelos, James |
author_role |
author |
author2 |
Weissheimer, Janaina Leite, Lígia Queiroz, Rodrigo Soares, Wilka Uchôa, José Mauro Vasconcelos, James |
author2_role |
author author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vian Jr, Orlando Weissheimer, Janaina Leite, Lígia Queiroz, Rodrigo Soares, Wilka Uchôa, José Mauro Vasconcelos, James |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN Bilinguismo. Educação bilíngue. Natal/RN |
topic |
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN Bilinguismo. Educação bilíngue. Natal/RN |
description |
This paper aims at presenting a preliminary account of the bilingual education in Natal/RN based on the notions of bilingual (GROSJEAN, 1982; WEI, 2000) and bilingual education (HAMERS; BLANC, 2000; FISHMAN; LOVAS, 1970; DALE; TANNER, 2012). The data were collected through questionnaires and interviews in four private bilingual schools in Natal/RN. Results indicate that most of the schools include two languages concomitantly in their bilingual curriculum with differences as regards the hour load to work with each of the languages |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/671 10.18309/anp.v1i34.671 |
url |
https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/671 |
identifier_str_mv |
10.18309/anp.v1i34.671 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/671/706 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ANPOLL |
publisher.none.fl_str_mv |
ANPOLL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da Anpoll; Vol. 1 No. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 233-257 Revista da Anpoll; v. 1 n. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 233-257 1982-7830 1414-7564 reponame:Revista da ANPOLL (Online) instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL) instacron:ANPOLL |
instname_str |
Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL) |
instacron_str |
ANPOLL |
institution |
ANPOLL |
reponame_str |
Revista da ANPOLL (Online) |
collection |
Revista da ANPOLL (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da ANPOLL (Online) - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadaanpoll@gmail.com||secretarial.editorial@editoraletra1.com |
_version_ |
1822178906280558592 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.18309/anp.v1i34.671 |