Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Vian Jr, Orlando
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Weissheimer, Janaina, Leite, Lígia, Queiroz, Rodrigo, Soares, Wilka, Uchôa, José Mauro, Vasconcelos, James
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da ANPOLL (Online)
DOI: 10.18309/anp.v1i34.671
Texto Completo: https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/671
Resumo: This paper aims at presenting a preliminary account of the bilingual education in Natal/RN based on the notions of bilingual (GROSJEAN, 1982; WEI, 2000) and bilingual education (HAMERS; BLANC, 2000; FISHMAN; LOVAS, 1970; DALE; TANNER, 2012). The data were collected through questionnaires and interviews in four private bilingual schools in Natal/RN. Results indicate that most of the schools include two languages concomitantly in their bilingual curriculum with differences as regards the hour load to work with each of the languages
id ANPOLL-2_690d957007fd4618369797d0d2cdbc9a
oai_identifier_str oai:ojs.revistadaanpoll.emnuvens.com.br:article/671
network_acronym_str ANPOLL-2
network_name_str Revista da ANPOLL (Online)
spelling Bilingualism. Bilingual education. Natal/RNO ENSINO BILÍNGUE EM NATAL/RN: UM MAPEAMENTO PRELIMINAR DO CONTEXTOBilingualism. Bilingual education. Natal/RNBilinguismo. Educação bilíngue. Natal/RNThis paper aims at presenting a preliminary account of the bilingual education in Natal/RN based on the notions of bilingual (GROSJEAN, 1982; WEI, 2000) and bilingual education (HAMERS; BLANC, 2000; FISHMAN; LOVAS, 1970; DALE; TANNER, 2012). The data were collected through questionnaires and interviews in four private bilingual schools in Natal/RN. Results indicate that most of the schools include two languages concomitantly in their bilingual curriculum with differences as regards the hour load to work with each of the languagesEste texto objetiva traçar um mapa preliminar do ensino bilíngue em Natal/RN com base nos conceitos de sujeito bilíngue (GROSJEAN, 1982; WEI, 2000) e de educação bilíngue (HAMERS; BLANC, 2000; FISHMAN; LOVAS, 1970; DALE; TANNER, 2012). Os dados foram gerados através de questionários e entrevistas em quatro escolas particulares da região urbana da cidade. Os resultados indicam que a maioria das escolas aplica o bilinguismo parcial biletrado, com diferenças em relação à carga horária dedicada a cada uma das línguasANPOLL2013-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/67110.18309/anp.v1i34.671Revista da Anpoll; Vol. 1 No. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 233-257Revista da Anpoll; v. 1 n. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 233-2571982-78301414-7564reponame:Revista da ANPOLL (Online)instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)instacron:ANPOLLporhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/671/706Vian Jr, OrlandoWeissheimer, JanainaLeite, LígiaQueiroz, RodrigoSoares, WilkaUchôa, José MauroVasconcelos, Jamesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-12-15T19:45:50Zoai:ojs.revistadaanpoll.emnuvens.com.br:article/671Revistahttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/indexONGhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/oairevistadaanpoll@gmail.com||secretarial.editorial@editoraletra1.com1982-78301414-7564opendoar:2015-12-15T19:45:50Revista da ANPOLL (Online) - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)false
dc.title.none.fl_str_mv Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
O ENSINO BILÍNGUE EM NATAL/RN: UM MAPEAMENTO PRELIMINAR DO CONTEXTO
title Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
spellingShingle Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
Vian Jr, Orlando
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
Bilinguismo. Educação bilíngue. Natal/RN
Vian Jr, Orlando
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
Bilinguismo. Educação bilíngue. Natal/RN
title_short Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
title_full Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
title_fullStr Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
title_full_unstemmed Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
title_sort Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
author Vian Jr, Orlando
author_facet Vian Jr, Orlando
Vian Jr, Orlando
Weissheimer, Janaina
Leite, Lígia
Queiroz, Rodrigo
Soares, Wilka
Uchôa, José Mauro
Vasconcelos, James
Weissheimer, Janaina
Leite, Lígia
Queiroz, Rodrigo
Soares, Wilka
Uchôa, José Mauro
Vasconcelos, James
author_role author
author2 Weissheimer, Janaina
Leite, Lígia
Queiroz, Rodrigo
Soares, Wilka
Uchôa, José Mauro
Vasconcelos, James
author2_role author
author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Vian Jr, Orlando
Weissheimer, Janaina
Leite, Lígia
Queiroz, Rodrigo
Soares, Wilka
Uchôa, José Mauro
Vasconcelos, James
dc.subject.por.fl_str_mv Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
Bilinguismo. Educação bilíngue. Natal/RN
topic Bilingualism. Bilingual education. Natal/RN
Bilinguismo. Educação bilíngue. Natal/RN
description This paper aims at presenting a preliminary account of the bilingual education in Natal/RN based on the notions of bilingual (GROSJEAN, 1982; WEI, 2000) and bilingual education (HAMERS; BLANC, 2000; FISHMAN; LOVAS, 1970; DALE; TANNER, 2012). The data were collected through questionnaires and interviews in four private bilingual schools in Natal/RN. Results indicate that most of the schools include two languages concomitantly in their bilingual curriculum with differences as regards the hour load to work with each of the languages
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/671
10.18309/anp.v1i34.671
url https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/671
identifier_str_mv 10.18309/anp.v1i34.671
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/671/706
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ANPOLL
publisher.none.fl_str_mv ANPOLL
dc.source.none.fl_str_mv Revista da Anpoll; Vol. 1 No. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 233-257
Revista da Anpoll; v. 1 n. 34 (2013): Pensar e produzir inovação em linguística; 233-257
1982-7830
1414-7564
reponame:Revista da ANPOLL (Online)
instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)
instacron:ANPOLL
instname_str Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)
instacron_str ANPOLL
institution ANPOLL
reponame_str Revista da ANPOLL (Online)
collection Revista da ANPOLL (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista da ANPOLL (Online) - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)
repository.mail.fl_str_mv revistadaanpoll@gmail.com||secretarial.editorial@editoraletra1.com
_version_ 1822178906280558592
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.18309/anp.v1i34.671