Considerations on Orthographic Errors Involving Variable Dipththongs

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Adamoli, Marco Antônio
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista da ANPOLL (Online)
Texto Completo: https://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/1241
Resumo: The present paper aims to analyze misspelling related to the spelling of the variable diphthongs in Brazilian Portuguese “ai”, “ei” and “ou” in texts produced by children in literacy phase, in which are found cases involving the insertion of a semivowel (caichoeira, goustou), or even the deletion of this structure (fejão, caxa). Previous papers related two possible tendencies for the emergence of mistakes involving this class of diphthong, such as: the influence of speaking and of the schooling itself. Even though these misspellings are considered to be incorrect on the grammar terms, such evidence indicates the construction of hypotheses by children who, several times, base themselves on what they have already learnt about the linguistic structure of their language.
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spelling Considerations on Orthographic Errors Involving Variable DipththongsConsiderações sobre Erros Ortográficos Envolvendo os Ditongos VariáveisLiteracyAcquisition of WritingSpelling of Variable DiphthongsAlfabetizaçãoAquisição da EscritaGrafia dos Ditongos VariáveisThe present paper aims to analyze misspelling related to the spelling of the variable diphthongs in Brazilian Portuguese “ai”, “ei” and “ou” in texts produced by children in literacy phase, in which are found cases involving the insertion of a semivowel (caichoeira, goustou), or even the deletion of this structure (fejão, caxa). Previous papers related two possible tendencies for the emergence of mistakes involving this class of diphthong, such as: the influence of speaking and of the schooling itself. Even though these misspellings are considered to be incorrect on the grammar terms, such evidence indicates the construction of hypotheses by children who, several times, base themselves on what they have already learnt about the linguistic structure of their language.O presente artigo focaliza o erro ortográfico referente à grafia dos ditongos variáveis do Português Brasileiro “ai”, “ei” e “ou”, em textos produzidos por crianças em fase de alfabetização, nos quais são constatados casos tanto envolvendo inserção de semivogal (caichoeira, goustou), quanto apagamento dessa estrutura (fejão, caxa). Os trabalhos que se ocupam desse assunto revelaram duas tendências para o surgimento de erros envolvendo essa classe de ditongo, a saber, a influência da oralidade e do próprio processo de escolarização. Ainda que incorretos em termos gramaticais, tais desvios indiciam a construção de hipóteses da criança que, muitas vezes, toma como base para sua escrita aquilo que já aprendeu sobre estruturas linguísticas da língua.ANPOLL2020-05-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/124110.18309/anp.v51i1.1241Revista da Anpoll; Vol. 51 No. 1 (2020): Estudos Linguísticos; 125-138Revista da Anpoll; v. 51 n. 1 (2020): Estudos Linguísticos; 125-1381982-78301414-7564reponame:Revista da ANPOLL (Online)instname:Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)instacron:ANPOLLporhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/article/view/1241/1088Copyright (c) 2020 Marco Antônio Adamoliinfo:eu-repo/semantics/openAccessAdamoli, Marco Antônio2020-09-09T21:20:53Zoai:ojs.revistadaanpoll.emnuvens.com.br:article/1241Revistahttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/indexONGhttps://revistadaanpoll.emnuvens.com.br/revista/oairevistadaanpoll@gmail.com1982-78301414-7564opendoar:2023-01-13T09:48:47.580302Revista da ANPOLL (Online) - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Letras e Lingüística (ANPOLL)false
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description The present paper aims to analyze misspelling related to the spelling of the variable diphthongs in Brazilian Portuguese “ai”, “ei” and “ou” in texts produced by children in literacy phase, in which are found cases involving the insertion of a semivowel (caichoeira, goustou), or even the deletion of this structure (fejão, caxa). Previous papers related two possible tendencies for the emergence of mistakes involving this class of diphthong, such as: the influence of speaking and of the schooling itself. Even though these misspellings are considered to be incorrect on the grammar terms, such evidence indicates the construction of hypotheses by children who, several times, base themselves on what they have already learnt about the linguistic structure of their language.
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