As Canções Inumanas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/30 |
Resumo: | The present article discusses some of the main ideas which support the relevance of investigating musical reception within contemporary cultural practices. This discussion leads to the acknowledgement of a dramatic desnaturalization of the human ear, wheb new modes of listening are brought about by the association between music and cutting edge technology. By highlighting the active role of the listener, one can see that human sensibility is not natural or finished and unchangeable. Its sensitive potential can be synthetically stimulated, generating new possible configurations of meaning. |
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As Canções InumanasMúsicaEscutaComunicaçãoTecnologiaThe present article discusses some of the main ideas which support the relevance of investigating musical reception within contemporary cultural practices. This discussion leads to the acknowledgement of a dramatic desnaturalization of the human ear, wheb new modes of listening are brought about by the association between music and cutting edge technology. By highlighting the active role of the listener, one can see that human sensibility is not natural or finished and unchangeable. Its sensitive potential can be synthetically stimulated, generating new possible configurations of meaning.El presente artículo propone algunas de las principales ideas que sustentan cuan pertinente es la investigación sobre la percepción musical en las prácticas culturales contemporáneas. La discusión sobre las nuevas posturas de la escucha, desenvuelta a partir de la asociación entre música y tecnología indican una dramática desnaturalización del oído humano. Al destacar el papel activo del oyente, verificamos que la sensibilidad humana expande su potencial perceptivo cuando estimulada sinteticamente, produciendo así nuevas y posibles configuraciones de escucha, contrariando cualquier propuesta de que esta sea natural, acabada e inmutable.O presente artigo apresenta algumas das principais idéias que sustentam a pertinência da investigação acerca da recepção musical nas práticas culturais contemporâneas. A discussão acerca das novas posturas de escuta desenvolvidas a partir da associação entre música e tecnologia aponta para uma dramática desnaturalização do ouvido humano. Ressaltando o papel ativo do ouvinte, verificamos que a sensibilidade humana, longe de ser natural e portanto acabada e imutável, expande seu potencial sensível ao ser estimulada sinteticamente, dando origem a novas possíveis configurações de sentido.ABEC2005-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/3010.30962/ec.30E-Compós; Vol. 2 (2005)E-Compós; Vol. 2 (2005)E-Compós; v. 2 (2005)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/30/31Castro, Giselainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:31:34Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/30Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:31:34E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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