Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday life
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/306 |
Resumo: | In this research, we start from the following problem: How the imaginary and the consumption cross the everyday life relation of people with the advertising? How they define their relation to advertising, which use they do with it, which competence they develop to comprehend it, how they appropriate to the advertising flux? Therefore, we explored how the imaginary cross the advertising, the relations of it with the consumption in a post-modern configuration; and the persuasive communication like technology of imaginary and seduction, its background, form and practice of everyday life. Through the methodology strategy that mix interview and focus group, we analyze the relates of adult women about their imaginary, their practice of consumption, and specially their relation to advertising; obtain results that set out conditions relative to income and schooling. |
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Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday lifePublicidad, imaginario y consumo: anuncios en el cotidiano femeninoPublicidade, imaginário e consumo: anúncios no cotidiano femininopublicidadeimaginárioconsumocotidianomulherIn this research, we start from the following problem: How the imaginary and the consumption cross the everyday life relation of people with the advertising? How they define their relation to advertising, which use they do with it, which competence they develop to comprehend it, how they appropriate to the advertising flux? Therefore, we explored how the imaginary cross the advertising, the relations of it with the consumption in a post-modern configuration; and the persuasive communication like technology of imaginary and seduction, its background, form and practice of everyday life. Through the methodology strategy that mix interview and focus group, we analyze the relates of adult women about their imaginary, their practice of consumption, and specially their relation to advertising; obtain results that set out conditions relative to income and schooling.En esta investigación empezamos desde el siguiente problema: ¿Cómo el imaginario y el consumo atraviesan la relación cotidiana de las personas a través de la publicidad? ¿Cómo ellas definen su relación con la publicidad, cuáles los usos que se hacen de ella, qué capacidades han desarrollado para comprenderla, cómo se apropian del flujo publicitario? Posteriormente, exploramos como el imaginario cruza la publicidad, su relación con el consumo en su configuración posmoderna; y la comunicación vehemente como tecnología del imaginario y de la seducción, su fondo, formas y prácticas del cotidiano. A través de una estrategia metodológica que mezcla entrevistas y grupos de discusión, observamos las narraciones de mujeres adultas sobre su imaginario, sus prácticas de consumo y en especial su relación con la publicidad; llegando a resultados que explicitan condicionantes relacionados a la renta y al nivel de escolaridad.Nessa pesquisa, partimos do seguinte problema: Como o imaginário e o consumo atravessam a relação cotidiana das pessoas com a publicidade? Como elas definem a sua relação com a publicidade, que usos fazem dela, que competências desenvolveram para compreendê-la, como se apropriam do fluxo publicitário? Logo, exploramos como o imaginário atravessa a publicidade, a relação desta com o consumo na sua configuração pós-moderna; e a comunicação persuasiva como tecnologia do imaginário e da sedução, seu fundo, forma e práticas do cotidiano. Através de uma estratégia metodológica que mescla entrevistas e grupos de discussão, observamos os relatos de mulheres adultas sobre seu imaginário, suas práticas de consumo e especialmente sua relação com a publicidade; chegando a resultados que explicitam condicionantes ligados à renda e a escolaridade.ABEC2009-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/30610.30962/ec.306E-Compós; Vol. 11 No. 3 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 3 (2008)E-Compós; v. 11 n. 3 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/306/299Piedras, Elisa Reinhardtinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-07T08:21:58Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/306Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2020-08-07T08:21:58E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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