Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday life

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Piedras, Elisa Reinhardt
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/306
Resumo: In this research, we start from the following problem: How the imaginary and the consumption cross the everyday life relation of people with the advertising? How they define their relation to advertising, which use they do with it, which competence they develop to comprehend it, how they appropriate to the advertising flux? Therefore, we explored how the imaginary cross the advertising, the relations of it with the consumption in a post-modern configuration; and the persuasive communication like technology of imaginary and seduction, its background, form and practice of everyday life. Through the methodology strategy that mix interview and focus group, we analyze the relates of adult women about their imaginary, their practice of consumption, and specially their relation to advertising; obtain results that set out conditions relative to income and schooling.
id ANPPC-1_07e7cac52422fa6f8bfc99e72425667f
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/306
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday lifePublicidad, imaginario y consumo: anuncios en el cotidiano femeninoPublicidade, imaginário e consumo: anúncios no cotidiano femininopublicidadeimaginárioconsumocotidianomulherIn this research, we start from the following problem: How the imaginary and the consumption cross the everyday life relation of people with the advertising? How they define their relation to advertising, which use they do with it, which competence they develop to comprehend it, how they appropriate to the advertising flux? Therefore, we explored how the imaginary cross the advertising, the relations of it with the consumption in a post-modern configuration; and the persuasive communication like technology of imaginary and seduction, its background, form and practice of everyday life. Through the methodology strategy that mix interview and focus group, we analyze the relates of adult women about their imaginary, their practice of consumption, and specially their relation to advertising; obtain results that set out conditions relative to income and schooling.En esta investigación empezamos desde el siguiente problema: ¿Cómo el imaginario y el consumo atraviesan la relación cotidiana de las personas a través de la publicidad? ¿Cómo ellas definen su relación con la publicidad, cuáles los usos que se hacen de ella, qué capacidades han desarrollado para comprenderla, cómo se apropian del flujo publicitario? Posteriormente, exploramos como el imaginario cruza la publicidad, su relación con el consumo en su configuración posmoderna; y la comunicación vehemente como tecnología del imaginario y de la seducción, su fondo, formas y prácticas del cotidiano. A través de una estrategia metodológica que mezcla entrevistas y grupos de discusión, observamos las narraciones de mujeres adultas sobre su imaginario, sus prácticas de consumo y en especial su relación con la publicidad; llegando a resultados que explicitan condicionantes relacionados a la renta y al nivel de escolaridad.Nessa pesquisa, partimos do seguinte problema: Como o imaginário e o consumo atravessam a relação cotidiana das pessoas com a publicidade? Como elas definem a sua relação com a publicidade, que usos fazem dela, que competências desenvolveram para compreendê-la, como se apropriam do fluxo publicitário? Logo, exploramos como o imaginário atravessa a publicidade, a relação desta com o consumo na sua configuração pós-moderna; e a comunicação persuasiva como tecnologia do imaginário e da sedução, seu fundo, forma e práticas do cotidiano. Através de uma estratégia metodológica que mescla entrevistas e grupos de discussão, observamos os relatos de mulheres adultas sobre seu imaginário, suas práticas de consumo e especialmente sua relação com a publicidade; chegando a resultados que explicitam condicionantes ligados à renda e a escolaridade.ABEC2009-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/30610.30962/ec.306E-Compós; Vol. 11 No. 3 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 3 (2008)E-Compós; v. 11 n. 3 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/306/299Piedras, Elisa Reinhardtinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-07T08:21:58Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/306Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2020-08-07T08:21:58E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday life
Publicidad, imaginario y consumo: anuncios en el cotidiano femenino
Publicidade, imaginário e consumo: anúncios no cotidiano feminino
title Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday life
spellingShingle Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday life
Piedras, Elisa Reinhardt
publicidade
imaginário
consumo
cotidiano
mulher
title_short Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday life
title_full Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday life
title_fullStr Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday life
title_full_unstemmed Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday life
title_sort Publicity, imaginary and consumption: ads in feminine everyday life
author Piedras, Elisa Reinhardt
author_facet Piedras, Elisa Reinhardt
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Piedras, Elisa Reinhardt
dc.subject.por.fl_str_mv publicidade
imaginário
consumo
cotidiano
mulher
topic publicidade
imaginário
consumo
cotidiano
mulher
description In this research, we start from the following problem: How the imaginary and the consumption cross the everyday life relation of people with the advertising? How they define their relation to advertising, which use they do with it, which competence they develop to comprehend it, how they appropriate to the advertising flux? Therefore, we explored how the imaginary cross the advertising, the relations of it with the consumption in a post-modern configuration; and the persuasive communication like technology of imaginary and seduction, its background, form and practice of everyday life. Through the methodology strategy that mix interview and focus group, we analyze the relates of adult women about their imaginary, their practice of consumption, and specially their relation to advertising; obtain results that set out conditions relative to income and schooling.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-03-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/306
10.30962/ec.306
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/306
identifier_str_mv 10.30962/ec.306
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/306/299
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 11 No. 3 (2008)
E-Compós; Vol. 11 Núm. 3 (2008)
E-Compós; v. 11 n. 3 (2008)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045732583768064