O Significado Político da Produção Fonográfica Independente Brasileira
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/170 |
Resumo: | The aim of this paper is to articulate the political meaning suggested to the Brazilian independent production, at the end of the 1970, to the cultural and political context of the sixties and seventies. The hypothesis is that that connotation is closely related to the development of cultural market in Brazil and the political commitment of musicians to the post-war nationalism. In the following pages is demonstrated that the political character of independent record production can be understood as a result of these processes. |
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O Significado Político da Produção Fonográfica Independente BrasileiraPolítica e Cultura no Brasil (1960-1970)Música Popular BrasileiraIndústria FonográficaProdução IndependenteThe aim of this paper is to articulate the political meaning suggested to the Brazilian independent production, at the end of the 1970, to the cultural and political context of the sixties and seventies. The hypothesis is that that connotation is closely related to the development of cultural market in Brazil and the political commitment of musicians to the post-war nationalism. In the following pages is demonstrated that the political character of independent record production can be understood as a result of these processes.En este texto, és articulado el significado político de la producción independiente de fonogramas en Brasil, al final de los 1970, a el contexto cultural y político de los años 1960 y 1970. La hipótesis és que tal connotación está intimamente asociada a el desarrollo del mercado de bienes simbólicos en el país y a la asociación política de los músicos a el nacionalismo del posguerra. El objectivo és demonstrar como el cuño político prestado a la producción independiente és derivado del desarrollo de esos dos procesos.Neste texto, articula-se o significado político da produção fonográfica independente no Brasil, no final da década de 1970, ao contexto cultural e político dos anos 1960 e 1970. A hipótese é que tal conotação está intimamente ligada ao desenvolvimento do mercado de bens simbólicos no país e ao engajamento político da classe dos músicos no nacionalismo do pósguerra. O objetivo é demonstrar como o viés político emprestado à produção independente pode ser relacionado ao desenrolar desses processos.ABEC2007-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/17010.30962/ec.170E-Compós; Vol. 9 (2007)E-Compós; Vol. 9 (2007)E-Compós; v. 9 (2007)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/170/171De Marchi, Leonardoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:30:15Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/170Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:30:15E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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