The bride and the refrain: an analysis of preexisting music in a film by Truffaut
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1205 |
Resumo: | In The bride wore black (François Truffaut, 1968), the main character Julie revenges herself on the five men responsible for the death of her groom. Two preexisting pieces, the Mandolin concert by Vivaldi and Mendelssohn´s Wedding March, accompany her like refrains. The first one is related to the enumeration mode of the narrative, like in fairy tales and characterized by repetition, which is also present in the music structure. As for the Wedding March, it is heard as the original scene, the couple´s exit from the church, is repeated with differences. We consider the concepts of refrain, repetition (Deleuze) and origin (Benjamim) and we proceed to a film analysis of the sequences with the two preexisting pieces. |
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The bride and the refrain: an analysis of preexisting music in a film by TruffautLa novia y el ritornelo: análisis de la música preexistente en una película de TruffautA noiva e o estribilho: uma análise da música preexistente num filme de TruffautCinemamúsica no cinemaFrançois TruffautIn The bride wore black (François Truffaut, 1968), the main character Julie revenges herself on the five men responsible for the death of her groom. Two preexisting pieces, the Mandolin concert by Vivaldi and Mendelssohn´s Wedding March, accompany her like refrains. The first one is related to the enumeration mode of the narrative, like in fairy tales and characterized by repetition, which is also present in the music structure. As for the Wedding March, it is heard as the original scene, the couple´s exit from the church, is repeated with differences. We consider the concepts of refrain, repetition (Deleuze) and origin (Benjamim) and we proceed to a film analysis of the sequences with the two preexisting pieces.En La novia vestía de negro (François Truffaut, 1968), la protagonista Julie se venga de los cinco hombres responsables por la muerte de su novio. Dos músicas preexistentes, el Concierto para mandolina de Vivaldi y la Marcha Nupcial de Mendelssohn, la acompañan como ritornelos. La primera se relaciona al modo de enumeración de la historia, cómo en los cuentos de hada y marcado por la repetición, que está también en la estructura de la música. Por su vez, la Marcha Nupcial es oída a medida que la escena originaria, la salida de la copia de la iglesia, es repetida con diferencias. Consideramos los conceptos de ritornelo, repetición (Deleuze) y origen (Benjamim) y hacemos un análisis de las secuencias con las dos músicas preexistentes.Em A noiva estava de preto (François Truffaut, 1968), a protagonista Julie se vinga dos cinco homens responsáveis pela morte de seu noivo. Duas músicas preexistentes, o Concerto para bandolim de Vivaldi e a Marcha Nupcial de Mendelssohn, acompanham-na como estribilhos. A primeira se relaciona ao modo de enumeração da história, próprio dos contos de fada e marcado pela repetição, presente também na estrutura da música. Já a Marcha Nupcial é ouvida à medida em que a cena originária, a saída do casal da igreja, é repetida com diferenças. Consideramos os conceitos de estribilho, repetição (Deleuze) e origem (Benjamim) e fazemos uma análise fílmica das sequências com as duas músicas preexistentes.ABEC2015-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/120510.30962/ec.1205E-Compós; Vol. 18 No. 3 (2015)E-Compós; Vol. 18 Núm. 3 (2015)E-Compós; v. 18 n. 3 (2015)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1205/869Alvim, Luíza Beatrizinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-11T12:26:44Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1205Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-06-11T12:26:44E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
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