Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Grandío, Mar
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/186
Resumo: Within the reception studies, this article is about the viewers of the situation comedy Friends in Spain. Taking into account a situation comedy, pleasure is regarded as a light viewing to laugh and forget about the problems. First of all, I will look into consume of this TV show. Why does the Spanish audience want to watch this comedy? Which kind of gratification do they get? Secondly, Spanish viewer’s attitude towards this “American universe” will be described. This research uses a combination of quantitative and qualitative methods to study the distinctive viewing of the Spanish fans of this TV sitcom. In the first phase, existing data comes from 2.494 online questionnaires. This analysis provides a context for the qualitative data that is based on two focus groups and ten in-depth interviews.
id ANPPC-1_3a23b52bd0695d3b7e8a631de0ec8274
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/186
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de FriendsEstudos de RecepçãoFicção televisivaFriends.Within the reception studies, this article is about the viewers of the situation comedy Friends in Spain. Taking into account a situation comedy, pleasure is regarded as a light viewing to laugh and forget about the problems. First of all, I will look into consume of this TV show. Why does the Spanish audience want to watch this comedy? Which kind of gratification do they get? Secondly, Spanish viewer’s attitude towards this “American universe” will be described. This research uses a combination of quantitative and qualitative methods to study the distinctive viewing of the Spanish fans of this TV sitcom. In the first phase, existing data comes from 2.494 online questionnaires. This analysis provides a context for the qualitative data that is based on two focus groups and ten in-depth interviews.Enmarcado dentro de los Estudios de Recepción, esta investigación estudia la audiencia de Friends en España entorno al concepto de entretenimiento y la actitud del espectador hacia el universo “americano representado”. En primer lugar, este artículo proporciona una descripción general de la audiencia española de Friends, sobre todo centrada en su perfil sociodemográfico y hábitos de consumo. En segundo lugar, se detallará la relación que se establece entre la audiencia y el universo “americano representado”. En esta investigación se combinan métodos cuantitativos y cualitativos con el empleo de 2.494 encuestas online, dos grupos de discusión y diez entrevistas en profundidad.Situada dentro dos Estudos de Recepção, esta pesquisa investiga a audiência de Friends na Espanha, focalizando o conceito de entretenimento e a atitude do espectador em relação ao universo “americano representado”. Em primeiro lugar, este artigo oferece uma descrição geral da audiência espanhola de Friends, centrada, sobretudo, em seu perfil sociodemográfico e seus hábitos de consumo. Em segundo lugar, será detalhada a relação que se estabelece entre a audiência e o universo “americano representado”. Nesta investigação, são combinados métodos quantitativos e qualitativos com o emprego de 2.494 entrevistas online, dois grupos de discussão e dez entrevistas em profundidade.ABEC2007-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/18610.30962/ec.186E-Compós; Vol. 10 (2007)E-Compós; Vol. 10 (2007)E-Compós; v. 10 (2007)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/186/187Grandío, Marinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:30:07Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/186Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:30:07E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends
title Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends
spellingShingle Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends
Grandío, Mar
Estudos de Recepção
Ficção televisiva
Friends.
title_short Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends
title_full Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends
title_fullStr Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends
title_full_unstemmed Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends
title_sort Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends
author Grandío, Mar
author_facet Grandío, Mar
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Grandío, Mar
dc.subject.por.fl_str_mv Estudos de Recepção
Ficção televisiva
Friends.
topic Estudos de Recepção
Ficção televisiva
Friends.
description Within the reception studies, this article is about the viewers of the situation comedy Friends in Spain. Taking into account a situation comedy, pleasure is regarded as a light viewing to laugh and forget about the problems. First of all, I will look into consume of this TV show. Why does the Spanish audience want to watch this comedy? Which kind of gratification do they get? Secondly, Spanish viewer’s attitude towards this “American universe” will be described. This research uses a combination of quantitative and qualitative methods to study the distinctive viewing of the Spanish fans of this TV sitcom. In the first phase, existing data comes from 2.494 online questionnaires. This analysis provides a context for the qualitative data that is based on two focus groups and ten in-depth interviews.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-06-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/186
10.30962/ec.186
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/186
identifier_str_mv 10.30962/ec.186
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/186/187
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 10 (2007)
E-Compós; Vol. 10 (2007)
E-Compós; v. 10 (2007)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045731929456640