Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/186 |
Resumo: | Within the reception studies, this article is about the viewers of the situation comedy Friends in Spain. Taking into account a situation comedy, pleasure is regarded as a light viewing to laugh and forget about the problems. First of all, I will look into consume of this TV show. Why does the Spanish audience want to watch this comedy? Which kind of gratification do they get? Secondly, Spanish viewer’s attitude towards this “American universe” will be described. This research uses a combination of quantitative and qualitative methods to study the distinctive viewing of the Spanish fans of this TV sitcom. In the first phase, existing data comes from 2.494 online questionnaires. This analysis provides a context for the qualitative data that is based on two focus groups and ten in-depth interviews. |
id |
ANPPC-1_3a23b52bd0695d3b7e8a631de0ec8274 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/186 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de FriendsEstudos de RecepçãoFicção televisivaFriends.Within the reception studies, this article is about the viewers of the situation comedy Friends in Spain. Taking into account a situation comedy, pleasure is regarded as a light viewing to laugh and forget about the problems. First of all, I will look into consume of this TV show. Why does the Spanish audience want to watch this comedy? Which kind of gratification do they get? Secondly, Spanish viewer’s attitude towards this “American universe” will be described. This research uses a combination of quantitative and qualitative methods to study the distinctive viewing of the Spanish fans of this TV sitcom. In the first phase, existing data comes from 2.494 online questionnaires. This analysis provides a context for the qualitative data that is based on two focus groups and ten in-depth interviews.Enmarcado dentro de los Estudios de Recepción, esta investigación estudia la audiencia de Friends en España entorno al concepto de entretenimiento y la actitud del espectador hacia el universo “americano representado”. En primer lugar, este artículo proporciona una descripción general de la audiencia española de Friends, sobre todo centrada en su perfil sociodemográfico y hábitos de consumo. En segundo lugar, se detallará la relación que se establece entre la audiencia y el universo “americano representado”. En esta investigación se combinan métodos cuantitativos y cualitativos con el empleo de 2.494 encuestas online, dos grupos de discusión y diez entrevistas en profundidad.Situada dentro dos Estudos de Recepção, esta pesquisa investiga a audiência de Friends na Espanha, focalizando o conceito de entretenimento e a atitude do espectador em relação ao universo “americano representado”. Em primeiro lugar, este artigo oferece uma descrição geral da audiência espanhola de Friends, centrada, sobretudo, em seu perfil sociodemográfico e seus hábitos de consumo. Em segundo lugar, será detalhada a relação que se estabelece entre a audiência e o universo “americano representado”. Nesta investigação, são combinados métodos quantitativos e qualitativos com o emprego de 2.494 entrevistas online, dois grupos de discussão e dez entrevistas em profundidade.ABEC2007-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/18610.30962/ec.186E-Compós; Vol. 10 (2007)E-Compós; Vol. 10 (2007)E-Compós; v. 10 (2007)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/186/187Grandío, Marinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:30:07Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/186Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:30:07E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends |
title |
Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends |
spellingShingle |
Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends Grandío, Mar Estudos de Recepção Ficção televisiva Friends. |
title_short |
Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends |
title_full |
Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends |
title_fullStr |
Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends |
title_full_unstemmed |
Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends |
title_sort |
Recepción de la ficción televisiva norteamericana en España. El caso de Friends |
author |
Grandío, Mar |
author_facet |
Grandío, Mar |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Grandío, Mar |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estudos de Recepção Ficção televisiva Friends. |
topic |
Estudos de Recepção Ficção televisiva Friends. |
description |
Within the reception studies, this article is about the viewers of the situation comedy Friends in Spain. Taking into account a situation comedy, pleasure is regarded as a light viewing to laugh and forget about the problems. First of all, I will look into consume of this TV show. Why does the Spanish audience want to watch this comedy? Which kind of gratification do they get? Secondly, Spanish viewer’s attitude towards this “American universe” will be described. This research uses a combination of quantitative and qualitative methods to study the distinctive viewing of the Spanish fans of this TV sitcom. In the first phase, existing data comes from 2.494 online questionnaires. This analysis provides a context for the qualitative data that is based on two focus groups and ten in-depth interviews. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-06-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/186 10.30962/ec.186 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/186 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.186 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/186/187 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 10 (2007) E-Compós; Vol. 10 (2007) E-Compós; v. 10 (2007) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045731929456640 |