Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mayer, Vicki
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: E-Compós
Texto Completo: https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/446
Resumo: In this article, I argue that studies of media production should use grounded case studies in order to evaluate and reformulate classic social theories of production in light of the new spirit of capitalism. To wit, I present fieldwork with reality television casting personnel in which casters fail to achieve their industrial production goals. In this case, instances of failure may illustrate how the social concept of alienation is lived through processes of television production.
id ANPPC-1_6059d0623fcddb42dc1e32bd417ac9ad
oai_identifier_str oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/446
network_acronym_str ANPPC-1
network_name_str E-Compós
repository_id_str
spelling Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theoryReincorporar lo “social”: estudios de la teoría social y la cultura de producciónO retorno ao “social”: estudos de teoria social e cultura da produçãoAlienaçãoFracassoEstudos de produçãoReality showTeoria socialIn this article, I argue that studies of media production should use grounded case studies in order to evaluate and reformulate classic social theories of production in light of the new spirit of capitalism. To wit, I present fieldwork with reality television casting personnel in which casters fail to achieve their industrial production goals. In this case, instances of failure may illustrate how the social concept of alienation is lived through processes of television production.El presente artículo sostiene que los estudios sobre la producción de los medios de comunicación deberían basarse en los estudios de casos para poder evaluar y reformular las clásicas teorías de producción en vista del nuevo espíritu de capitalismo. Es decir, se presentará un trabajo de campo sobre directores de reparto en la industria de la televisión-realidad, quienes no han podido lograr sus metas de producción. Así, se propone que los fracasos en el trabajo pueden iluminar cómo el concepto social de la enajenación se realiza por medio de los procesos de la producción televisiva.Neste artigo, argumenta-se que os estudos de produção devem utilizar o estudo de caso fundamentado para examinar e reformular as teorias clássicas da produção à luz da fase atual do capitalismo tardio. Para comprovar o argumento, apresento uma pesquisa de campo com a equipe de escalação dos participantes de um reality show que falha na função de produção do “elenco” para o programa. Neste caso, o erro da equipe deve ilustrar como a alienação é vivida no processo de produção televisiva.ABEC2010-02-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/44610.30962/ec.446E-Compós; Vol. 12 No. 3 (2009)E-Compós; Vol. 12 Núm. 3 (2009)E-Compós; v. 12 n. 3 (2009)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/446/393Mayer, Vickiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-10T13:57:16Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/446Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-06-10T13:57:16E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory
Reincorporar lo “social”: estudios de la teoría social y la cultura de producción
O retorno ao “social”: estudos de teoria social e cultura da produção
title Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory
spellingShingle Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory
Mayer, Vicki
Alienação
Fracasso
Estudos de produção
Reality show
Teoria social
title_short Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory
title_full Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory
title_fullStr Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory
title_full_unstemmed Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory
title_sort Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory
author Mayer, Vicki
author_facet Mayer, Vicki
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mayer, Vicki
dc.subject.por.fl_str_mv Alienação
Fracasso
Estudos de produção
Reality show
Teoria social
topic Alienação
Fracasso
Estudos de produção
Reality show
Teoria social
description In this article, I argue that studies of media production should use grounded case studies in order to evaluate and reformulate classic social theories of production in light of the new spirit of capitalism. To wit, I present fieldwork with reality television casting personnel in which casters fail to achieve their industrial production goals. In this case, instances of failure may illustrate how the social concept of alienation is lived through processes of television production.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-02-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/446
10.30962/ec.446
url https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/446
identifier_str_mv 10.30962/ec.446
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/446/393
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv E-Compós; Vol. 12 No. 3 (2009)
E-Compós; Vol. 12 Núm. 3 (2009)
E-Compós; v. 12 n. 3 (2009)
1808-2599
reponame:E-Compós
instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron:ANPPC
instname_str Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
instacron_str ANPPC
institution ANPPC
reponame_str E-Compós
collection E-Compós
repository.name.fl_str_mv E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação
repository.mail.fl_str_mv revistaecompos@gmail.com
_version_ 1798045733404803072