Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/446 |
Resumo: | In this article, I argue that studies of media production should use grounded case studies in order to evaluate and reformulate classic social theories of production in light of the new spirit of capitalism. To wit, I present fieldwork with reality television casting personnel in which casters fail to achieve their industrial production goals. In this case, instances of failure may illustrate how the social concept of alienation is lived through processes of television production. |
id |
ANPPC-1_6059d0623fcddb42dc1e32bd417ac9ad |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/446 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theoryReincorporar lo “social”: estudios de la teoría social y la cultura de producciónO retorno ao “social”: estudos de teoria social e cultura da produçãoAlienaçãoFracassoEstudos de produçãoReality showTeoria socialIn this article, I argue that studies of media production should use grounded case studies in order to evaluate and reformulate classic social theories of production in light of the new spirit of capitalism. To wit, I present fieldwork with reality television casting personnel in which casters fail to achieve their industrial production goals. In this case, instances of failure may illustrate how the social concept of alienation is lived through processes of television production.El presente artículo sostiene que los estudios sobre la producción de los medios de comunicación deberían basarse en los estudios de casos para poder evaluar y reformular las clásicas teorías de producción en vista del nuevo espíritu de capitalismo. Es decir, se presentará un trabajo de campo sobre directores de reparto en la industria de la televisión-realidad, quienes no han podido lograr sus metas de producción. Así, se propone que los fracasos en el trabajo pueden iluminar cómo el concepto social de la enajenación se realiza por medio de los procesos de la producción televisiva.Neste artigo, argumenta-se que os estudos de produção devem utilizar o estudo de caso fundamentado para examinar e reformular as teorias clássicas da produção à luz da fase atual do capitalismo tardio. Para comprovar o argumento, apresento uma pesquisa de campo com a equipe de escalação dos participantes de um reality show que falha na função de produção do “elenco” para o programa. Neste caso, o erro da equipe deve ilustrar como a alienação é vivida no processo de produção televisiva.ABEC2010-02-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/44610.30962/ec.446E-Compós; Vol. 12 No. 3 (2009)E-Compós; Vol. 12 Núm. 3 (2009)E-Compós; v. 12 n. 3 (2009)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/446/393Mayer, Vickiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-10T13:57:16Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/446Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-06-10T13:57:16E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory Reincorporar lo “social”: estudios de la teoría social y la cultura de producción O retorno ao “social”: estudos de teoria social e cultura da produção |
title |
Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory |
spellingShingle |
Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory Mayer, Vicki Alienação Fracasso Estudos de produção Reality show Teoria social |
title_short |
Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory |
title_full |
Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory |
title_fullStr |
Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory |
title_full_unstemmed |
Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory |
title_sort |
Bringing the “social” back in: studies of production cultures and social theory |
author |
Mayer, Vicki |
author_facet |
Mayer, Vicki |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mayer, Vicki |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Alienação Fracasso Estudos de produção Reality show Teoria social |
topic |
Alienação Fracasso Estudos de produção Reality show Teoria social |
description |
In this article, I argue that studies of media production should use grounded case studies in order to evaluate and reformulate classic social theories of production in light of the new spirit of capitalism. To wit, I present fieldwork with reality television casting personnel in which casters fail to achieve their industrial production goals. In this case, instances of failure may illustrate how the social concept of alienation is lived through processes of television production. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-02-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/446 10.30962/ec.446 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/446 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.446 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/446/393 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 12 No. 3 (2009) E-Compós; Vol. 12 Núm. 3 (2009) E-Compós; v. 12 n. 3 (2009) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045733404803072 |