O videoclipe no horizonte de expectativas do gênero musical
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/52 |
Resumo: | The present article aims to explore music videos from the conventions of musical genres. Our intention is to perceive how the study of generic labels can contribute in the identification of a horizon of expectations in the public who watches music videos and, with this, generate certain parameters in the producing instances of this audiovisual. We consider to perceive, through concepts brought from Simon Frith, Jeder Janotti Jr and Andrew Goodwin, how music video is a device from the marketing configurations in pop music, being subject of economic, semiotic and technician principles of music industry. |
id |
ANPPC-1_752b4d394ed01281e438417e2a9c2afc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/52 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
O videoclipe no horizonte de expectativas do gênero musicalVideoclipeGêneros MusicaisAnálise de Produtos MidiáticosThe present article aims to explore music videos from the conventions of musical genres. Our intention is to perceive how the study of generic labels can contribute in the identification of a horizon of expectations in the public who watches music videos and, with this, generate certain parameters in the producing instances of this audiovisual. We consider to perceive, through concepts brought from Simon Frith, Jeder Janotti Jr and Andrew Goodwin, how music video is a device from the marketing configurations in pop music, being subject of economic, semiotic and technician principles of music industry.El actual artículo tiene como objetivo explorar el videoclip en las convenciones de las clases musicales. Nuestra intención es percibir como el estudio de las reglas genéricas pueden contribuir en la identificación de un horizonte de expectativas en el publico que atiende a los videoclips e, con esto, generar ciertos parámetros en los casos que producen esto audio-visual. Consideramos para percibir, con los conceptos traídos al tona por Simon Frith, Jeder Janotti Jr y Andrew Goodwin, de que forma el videoclip es un dispositivo de las configuraciones de la comercialización de la música popular masiva, estando conforme a los principios técnicos y a los hechos económicos y semióticos de la división en la industria fonográfica.O presente artigo visa explorar o videoclipe a partir das convenções presentes nos gêneros musicais. Nossa intenção é perceber como o estudo das regras genéricas pode contribuir na identificação de um horizonte de expectativas no público que assiste a videoclipes e, com isso, gerar certos parâmetros nas instâncias produtoras deste audiovisual. Propomos perceber, através de conceitos trazidos à tona por Simon Frith, Jeder Janotti Jr e Andrew Goodwin, de que forma o videoclipe é um artefato das configurações mercadológicas da música popular massiva, estando sujeito aos princípios econômicos, semióticos, técnicos e formais da indústria fonográfica.ABEC2005-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/5210.30962/ec.52E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; Vol. 4 (2005)E-Compós; v. 4 (2005)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/52/52Soares, Thiagoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:31:21Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/52Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:31:21E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
O videoclipe no horizonte de expectativas do gênero musical |
title |
O videoclipe no horizonte de expectativas do gênero musical |
spellingShingle |
O videoclipe no horizonte de expectativas do gênero musical Soares, Thiago Videoclipe Gêneros Musicais Análise de Produtos Midiáticos |
title_short |
O videoclipe no horizonte de expectativas do gênero musical |
title_full |
O videoclipe no horizonte de expectativas do gênero musical |
title_fullStr |
O videoclipe no horizonte de expectativas do gênero musical |
title_full_unstemmed |
O videoclipe no horizonte de expectativas do gênero musical |
title_sort |
O videoclipe no horizonte de expectativas do gênero musical |
author |
Soares, Thiago |
author_facet |
Soares, Thiago |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Soares, Thiago |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Videoclipe Gêneros Musicais Análise de Produtos Midiáticos |
topic |
Videoclipe Gêneros Musicais Análise de Produtos Midiáticos |
description |
The present article aims to explore music videos from the conventions of musical genres. Our intention is to perceive how the study of generic labels can contribute in the identification of a horizon of expectations in the public who watches music videos and, with this, generate certain parameters in the producing instances of this audiovisual. We consider to perceive, through concepts brought from Simon Frith, Jeder Janotti Jr and Andrew Goodwin, how music video is a device from the marketing configurations in pop music, being subject of economic, semiotic and technician principles of music industry. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-06-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/52 10.30962/ec.52 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/52 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.52 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/52/52 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 4 (2005) E-Compós; Vol. 4 (2005) E-Compós; v. 4 (2005) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045731197550592 |