Scenes from the periphery: self-representation as struggle for recognition
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/218 |
Resumo: | Audiovisual productions "from the periphery" have nowadays more space for display, mainly in festivals such as Cine Cufa and Peripheral Visions. Considering the existence of a speech guided by the right to self-representation, which organize and gives support to the so-called "cinema of the periphery", this article presents some thoughts on how this specific audiovisual production articulates social representations around subjects and territories peripherals and is used as an instrument of struggle for recognition. |
id |
ANPPC-1_7f3f401146b3e69450cd054e948f8adb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/218 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
Scenes from the periphery: self-representation as struggle for recognitionEscenas de la periferia: auto-representación como lucha por reconocimientoCenas da periferia: auto-representação como luta por reconhecimentoAudiovisualperiferiarepresentaçõesreconhecimento.Audiovisual productions "from the periphery" have nowadays more space for display, mainly in festivals such as Cine Cufa and Peripheral Visions. Considering the existence of a speech guided by the right to self-representation, which organize and gives support to the so-called "cinema of the periphery", this article presents some thoughts on how this specific audiovisual production articulates social representations around subjects and territories peripherals and is used as an instrument of struggle for recognition.Producciones audiovisuales “de periferia” (de los sectores populares urbanos) cuentan cada vez más con espacios para exhibición, en especial festivales y muestras como Cine Cufa y Visões Periféricas. Considerando la existencia de un discurso pautado por el derecho a la auto-representación, que reúne y dá soporte al llamado “cinema de la periferia”, este artículo presenta algunas consideraciones sobre el modo como esta producción audiovisual específica articula las representaciones sociales alrededor de sujetos y territórios periféricos y es utilizado como un instrumento de lucha por reconocimiento.Produções audiovisuais “de periferia” possuem cada vez mais espaços para exibição, principalmente em festivais como o Cine Cufa e Visões Periféricas. Considerando a existência de um discurso pautado pelo direito à auto-representação, que aglutina e dá sustentação ao chamado “cinema de periferia”, este artigo apresenta algumas reflexões acerca do modo como esta produção audiovisual específica articula as representações sociais em torno de sujeitos e territórios periféricos e é usada como instrumento de luta por reconhecimento.ABEC2009-01-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/21810.30962/ec.218E-Compós; Vol. 11 No. 2 (2008)E-Compós; Vol. 11 Núm. 2 (2008)E-Compós; v. 11 n. 2 (2008)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/218/272Zanetti, Danielainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-24T05:29:37Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/218Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2019-07-24T05:29:37E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Scenes from the periphery: self-representation as struggle for recognition Escenas de la periferia: auto-representación como lucha por reconocimiento Cenas da periferia: auto-representação como luta por reconhecimento |
title |
Scenes from the periphery: self-representation as struggle for recognition |
spellingShingle |
Scenes from the periphery: self-representation as struggle for recognition Zanetti, Daniela Audiovisual periferia representações reconhecimento. |
title_short |
Scenes from the periphery: self-representation as struggle for recognition |
title_full |
Scenes from the periphery: self-representation as struggle for recognition |
title_fullStr |
Scenes from the periphery: self-representation as struggle for recognition |
title_full_unstemmed |
Scenes from the periphery: self-representation as struggle for recognition |
title_sort |
Scenes from the periphery: self-representation as struggle for recognition |
author |
Zanetti, Daniela |
author_facet |
Zanetti, Daniela |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Zanetti, Daniela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Audiovisual periferia representações reconhecimento. |
topic |
Audiovisual periferia representações reconhecimento. |
description |
Audiovisual productions "from the periphery" have nowadays more space for display, mainly in festivals such as Cine Cufa and Peripheral Visions. Considering the existence of a speech guided by the right to self-representation, which organize and gives support to the so-called "cinema of the periphery", this article presents some thoughts on how this specific audiovisual production articulates social representations around subjects and territories peripherals and is used as an instrument of struggle for recognition. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-01-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/218 10.30962/ec.218 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/218 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.218 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/218/272 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 11 No. 2 (2008) E-Compós; Vol. 11 Núm. 2 (2008) E-Compós; v. 11 n. 2 (2008) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045732518756352 |