K.O.: The remix knockout of drag Pabllo Vittar
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | E-Compós |
Texto Completo: | https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1416 |
Resumo: | We discuss in this article aspects of the policies of visibility and the activist aesthetic articulated by the Brazilian drag, Pabllo Vittar, pointing out as key of reading the interweaving between subjectivity and remix culture. The modes of presence and forms of resistance identified in Vittar's public performance also point to a peculiar mode of drag-activism that negotiates and transcends the boundaries of genre and musical styles. Post-peripheral, the singer transits through the interstices of urbanities and technicalities. |
id |
ANPPC-1_de7da2e607e1fed6e5f096960dc72e9f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1416 |
network_acronym_str |
ANPPC-1 |
network_name_str |
E-Compós |
repository_id_str |
|
spelling |
K.O.: The remix knockout of drag Pabllo VittarK.O.: El nocaute remix de la drag Pabllo VittarK.O.: O nocaute remix da drag Pabllo VittarPabllo Vittar. Subjetividade remix. Drag-ativismoWe discuss in this article aspects of the policies of visibility and the activist aesthetic articulated by the Brazilian drag, Pabllo Vittar, pointing out as key of reading the interweaving between subjectivity and remix culture. The modes of presence and forms of resistance identified in Vittar's public performance also point to a peculiar mode of drag-activism that negotiates and transcends the boundaries of genre and musical styles. Post-peripheral, the singer transits through the interstices of urbanities and technicalities.Serán problematizados en este artículo aspectos de las políticas de visibilidad y la estética activista articuladas por la drag brasileña Pabllo Vittar, apuntando como clave de lectura el entrelazado entre subjetividad y cultura remix. Los modos de presencia y las formas de resistencia identificadas en la performance pública de Vittar apuntan a un modo peculiar de drag-activismo, que negocia y sobrepasa las fronteras de género y de estilos musicales. Post- periférica, la cantante transita por los intermedios e intersticios de urbanidades y tecnicidades.Discutimos neste artigo aspectos das políticas de visibilidade e da estética ativista articulada pela drag brasileira Pabllo Vittar, apontando como chave de leitura o entrelace entre subjetividade e cultura remix. Os modos de presença e as formas de resistência identificadas na performance pública de Vittar apontam ainda para um modo peculiar de drag-ativismo, que negocia e ultrapassa as fronteiras de gênero e de estilos musicais. Pós-periférica, a cantora transita pelos entremeios e interstícios de urbanidades e tecnicidades.ABEC2017-12-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfimage/jpegimage/jpeghttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/141610.30962/ec.1416E-Compós; Vol. 20 No. 3 (2017)E-Compós; Vol. 20 Núm. 3 (2017)E-Compós; v. 20 n. 3 (2017)1808-2599reponame:E-Compósinstname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãoinstacron:ANPPCporhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1416/951https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1416/1747https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1416/1749Melo Rocha, RosePostinguel, Daniloinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-11T12:00:21Zoai:ojs.www.e-compos.org.br:article/1416Revistahttps://www.e-compos.org.br/e-compos/PUBhttps://www.e-compos.org.br/e-compos/oairevistaecompos@gmail.com1808-25991808-2599opendoar:2021-06-11T12:00:21E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
K.O.: The remix knockout of drag Pabllo Vittar K.O.: El nocaute remix de la drag Pabllo Vittar K.O.: O nocaute remix da drag Pabllo Vittar |
title |
K.O.: The remix knockout of drag Pabllo Vittar |
spellingShingle |
K.O.: The remix knockout of drag Pabllo Vittar Melo Rocha, Rose Pabllo Vittar. Subjetividade remix. Drag-ativismo |
title_short |
K.O.: The remix knockout of drag Pabllo Vittar |
title_full |
K.O.: The remix knockout of drag Pabllo Vittar |
title_fullStr |
K.O.: The remix knockout of drag Pabllo Vittar |
title_full_unstemmed |
K.O.: The remix knockout of drag Pabllo Vittar |
title_sort |
K.O.: The remix knockout of drag Pabllo Vittar |
author |
Melo Rocha, Rose |
author_facet |
Melo Rocha, Rose Postinguel, Danilo |
author_role |
author |
author2 |
Postinguel, Danilo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Melo Rocha, Rose Postinguel, Danilo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pabllo Vittar. Subjetividade remix. Drag-ativismo |
topic |
Pabllo Vittar. Subjetividade remix. Drag-ativismo |
description |
We discuss in this article aspects of the policies of visibility and the activist aesthetic articulated by the Brazilian drag, Pabllo Vittar, pointing out as key of reading the interweaving between subjectivity and remix culture. The modes of presence and forms of resistance identified in Vittar's public performance also point to a peculiar mode of drag-activism that negotiates and transcends the boundaries of genre and musical styles. Post-peripheral, the singer transits through the interstices of urbanities and technicalities. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1416 10.30962/ec.1416 |
url |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1416 |
identifier_str_mv |
10.30962/ec.1416 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1416/951 https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1416/1747 https://www.e-compos.org.br/e-compos/article/view/1416/1749 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf image/jpeg image/jpeg |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
E-Compós; Vol. 20 No. 3 (2017) E-Compós; Vol. 20 Núm. 3 (2017) E-Compós; v. 20 n. 3 (2017) 1808-2599 reponame:E-Compós instname:Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação instacron:ANPPC |
instname_str |
Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
instacron_str |
ANPPC |
institution |
ANPPC |
reponame_str |
E-Compós |
collection |
E-Compós |
repository.name.fl_str_mv |
E-Compós - Associação Nacional dos Programas de Pós-Graduação em Comunicação |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaecompos@gmail.com |
_version_ |
1798045734792069120 |