Tourism and information technology: from traditional agencies to travel techs
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
Texto Completo: | https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/2668 |
Resumo: | This article refers to the importance of digital transformations in the tourism sector and their contributions to the development of travel agencies in the era of Tourism 4.0, the new technological revolution that has altered consumer behavior. The relationship between tourism and technology is historical, therefore, we present this relationship between both, and then we discuss the concept of travel agency until the understanding of travel techs, the new applications of IT solutions and e-commerce in the context of the tourism market, transforming the old agency market. |
id |
ANPPGT-1_7394fed28306cc38cfae4fcd8ab04920 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/2668 |
network_acronym_str |
ANPPGT-1 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
repository_id_str |
|
spelling |
Tourism and information technology: from traditional agencies to travel techsTurismo y tecnologías de la información: de las agencias tradicionales a las tecnologías de viajesTurismo e tecnologia da informação: das agências tradicionais às travel techsDistributionInternetTravel agencyTourism 4.0Travel techsDistribuiçãoInternetTurismo 4.0Agenciamento de viagensTravel techsDistribuciónInternetAgencia de ViajesTurismo 4.0Tecnologías de viajeThis article refers to the importance of digital transformations in the tourism sector and their contributions to the development of travel agencies in the era of Tourism 4.0, the new technological revolution that has altered consumer behavior. The relationship between tourism and technology is historical, therefore, we present this relationship between both, and then we discuss the concept of travel agency until the understanding of travel techs, the new applications of IT solutions and e-commerce in the context of the tourism market, transforming the old agency market.Este artículo hace referencia a la importancia de las transformaciones digitales en el sector turístico y sus aportes al desarrollo de las agencias de viajes en la era del Turismo 4.0, la nueva revolución tecnológica que ha alterado el comportamiento del consumidor. La relación entre turismo y tecnología es histórica, por lo tanto, presentamos en el desarrollo esta relación entre ambos, y luego discutimos el concepto de agencia de viajes hasta la comprensión de las tecnologías de viajes, las nuevas aplicaciones de soluciones de TI y el comercio electrónico en el contexto. del mercado turístico, transformando el antiguo mercado de agencias.O presente artigo refere-se à importância das transformações digitais no setor de turismo e suas contribuições para o desenvolvimento das agências de viagem na era do Turismo 4.0, a nova revolução tecnológica que alterou o comportamento do consumidor. A relação entre turismo e tecnologia é histórica, sendo assim, apresentamos no desenvolvimento essa relação entre ambos para, em seguida, discutirmos o conceito de agenciamento de viagens até o entendimento das travel techs, as novas aplicações de soluções de TI e comércio eletrônico no contexto do mercado de turismo, transformando o antigo mercado do agenciamento.Anptur2022-11-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedArtículo revisado por paresArtigo avaliado por paresapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/266810.7784/rbtur.v16.2668Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 16 (2022); 2668Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 16 (2022); 2668Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 16 (2022); 26681982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/2668/1547Copyright (c) 2022 Ana Carolina Kuss, Juliana Medagliahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessKuss, Ana CarolinaMedaglia, Juliana2023-03-07T13:39:05Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/2668Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2023-03-07T13:39:05Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Tourism and information technology: from traditional agencies to travel techs Turismo y tecnologías de la información: de las agencias tradicionales a las tecnologías de viajes Turismo e tecnologia da informação: das agências tradicionais às travel techs |
title |
Tourism and information technology: from traditional agencies to travel techs |
spellingShingle |
Tourism and information technology: from traditional agencies to travel techs Kuss, Ana Carolina Distribution Internet Travel agency Tourism 4.0 Travel techs Distribuição Internet Turismo 4.0 Agenciamento de viagens Travel techs Distribución Internet Agencia de Viajes Turismo 4.0 Tecnologías de viaje |
title_short |
Tourism and information technology: from traditional agencies to travel techs |
title_full |
Tourism and information technology: from traditional agencies to travel techs |
title_fullStr |
Tourism and information technology: from traditional agencies to travel techs |
title_full_unstemmed |
Tourism and information technology: from traditional agencies to travel techs |
title_sort |
Tourism and information technology: from traditional agencies to travel techs |
author |
Kuss, Ana Carolina |
author_facet |
Kuss, Ana Carolina Medaglia, Juliana |
author_role |
author |
author2 |
Medaglia, Juliana |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kuss, Ana Carolina Medaglia, Juliana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Distribution Internet Travel agency Tourism 4.0 Travel techs Distribuição Internet Turismo 4.0 Agenciamento de viagens Travel techs Distribución Internet Agencia de Viajes Turismo 4.0 Tecnologías de viaje |
topic |
Distribution Internet Travel agency Tourism 4.0 Travel techs Distribuição Internet Turismo 4.0 Agenciamento de viagens Travel techs Distribución Internet Agencia de Viajes Turismo 4.0 Tecnologías de viaje |
description |
This article refers to the importance of digital transformations in the tourism sector and their contributions to the development of travel agencies in the era of Tourism 4.0, the new technological revolution that has altered consumer behavior. The relationship between tourism and technology is historical, therefore, we present this relationship between both, and then we discuss the concept of travel agency until the understanding of travel techs, the new applications of IT solutions and e-commerce in the context of the tourism market, transforming the old agency market. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed Artículo revisado por pares Artigo avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/2668 10.7784/rbtur.v16.2668 |
url |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/2668 |
identifier_str_mv |
10.7784/rbtur.v16.2668 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/2668/1547 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Ana Carolina Kuss, Juliana Medaglia https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Ana Carolina Kuss, Juliana Medaglia https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Anptur |
publisher.none.fl_str_mv |
Anptur |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 16 (2022); 2668 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 16 (2022); 2668 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 16 (2022); 2668 1982-6125 reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo instname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) instacron:ANPPGT |
instname_str |
Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) |
instacron_str |
ANPPGT |
institution |
ANPPGT |
reponame_str |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
collection |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br |
_version_ |
1797675689955033088 |