The city and its souvenirs: Rio de Janeiro for tourists to have

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freire-Medeiros, Bianca
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Castro, Celso
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
Texto Completo: https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/78
Resumo: This article examines some aspects of the tourist representation of Rio de Janeiro having the souvenirs as support. It reflects upon the tourist image of the city as it appears in the objects considered to be typically for tourists by proposing a folded movement: to the material collected in four stores in Rio de Janeiro, it opposes souvenirs with different cultural backgrounds. It aims at interpreting the place occupied by souvenirs in the broader setting of representations and cultural products that establish Rio as a tourist destination.
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spelling The city and its souvenirs: Rio de Janeiro for tourists to haveLa ciudad y sus artículos regionales: Rio de Janeiro para llevar para casaA cidade e seus souvenires: o Rio de Janeiro para o turista terTourism. Souvenir. Rio de Janeiro.turismosouvenirsRio de Janeiro.Turismo. Souvenir. Rio de Janeiro.This article examines some aspects of the tourist representation of Rio de Janeiro having the souvenirs as support. It reflects upon the tourist image of the city as it appears in the objects considered to be typically for tourists by proposing a folded movement: to the material collected in four stores in Rio de Janeiro, it opposes souvenirs with different cultural backgrounds. It aims at interpreting the place occupied by souvenirs in the broader setting of representations and cultural products that establish Rio as a tourist destination. Este artículo pretende examinar algunos aspectos de la representación turística de la ciudad de Rio de Janeiro a partir de los recuerdos (artículos regionales). Reflexiona sobre cual es la imágen turística de la ciudad que se muestra en los “artículos regionales”, en los objetos considerados típicamente de interés para turistas, colocando frente a frente souvenirs de cuatro negocios localizados en la Zona Sur de la ciudad y artículos encontrados en otros contextos culturales. Se busca una clave de interpretación posible del lugar que los artículos regionales ocupan en la trama mayor de las representaciones y productos culturales que marcan a Rio de Janeiro como destino turístico.  A proposta deste artigo é examinar alguns aspectos da representação turística da cidade do Rio de Janeiro a partir de seus souvenires. Reflete sobre a imagem turística da cidade tal como aparece nas “lembranças da terra”, nos objetos considerados tipicamente de interesse para turistas, a partir de um duplo movimento: ao material coletado em quatro lojas localizadas na Zona Sul do Rio, contrapõem-se souvenires encontrados em outros contextos culturais. Procura uma chave de interpretação possível do lugar que os souvenires ocupam na trama maior de representações e produtos culturais que estabelecem o Rio de Janeiro como destino turístico. Anptur2007-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedScientific articleEvaluado por paresArtículo científicoAvaliado por paresArtigo científicotext/htmlapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/7810.7784/rbtur.v1i1.78Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 1 No. 1 (2007); 34-53Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 1 Núm. 1 (2007); 34-53Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 1 n. 1 (2007); 34-531982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/78/125https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/78/77Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessFreire-Medeiros, BiancaCastro, Celso2020-06-01T23:46:15Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/78Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-01T23:46:15Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false
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