Experience economy: consuming emotions at “Grapes and Wine Region”

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tonini, Hernanda
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
Texto Completo: https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/138
Resumo: This article analyzes tourism as a consumers good in present societies, enhanced by concepts as Experience Economy or Dreams Society. It follows a project designated as Experience Economy, with implementation at “Grapes and Wine Region”, Rio Grande do Sul State, which aims to fit local offer to new commercialization strategies in wine tourism, main local tourism  attraction.
id ANPPGT-1_b7be6dd4e4adfc1034bd4980b4af91b4
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/138
network_acronym_str ANPPGT-1
network_name_str Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
repository_id_str
spelling Experience economy: consuming emotions at “Grapes and Wine Region”Economía de la experiencia: el consumo de emociones en la “Región Uva y Vino”Economia da experiência: o consumo de emoções na Região Uva e Vinho/RSExperience Economy. Consumption. Tourism. Wine Tourism.Economía de la Experiencia. Consumo. Turismo. Turismo enológico.Economia da experiência. Consumo. Turismo. Enoturismo.This article analyzes tourism as a consumers good in present societies, enhanced by concepts as Experience Economy or Dreams Society. It follows a project designated as Experience Economy, with implementation at “Grapes and Wine Region”, Rio Grande do Sul State, which aims to fit local offer to new commercialization strategies in wine tourism, main local tourism  attraction.En este artículo se aborda el turismo como una forma más de consumo de la sociedad contemporánea, revitalizado con la reciente divulgación de los conceptos de Economía de la Experiencia o Sociedad de los Sueños. La base del artículo está en el proyecto Economía de la Experiencia, implantado en la Región Uva y Vino, en Rio Grande del Sur, que se propone adecuar la oferta local a las nuevas estrategias de comercialización adoptadas por el enoturismo, principal actividad turística de la región.O presente artigo traduz o turismo como mais uma forma de consumo da sociedade atual, revigorado pela recente divulgação dos conceitos da Economia da Experiência ou Sociedade dos Sonhos. A base do artigo partiu do projeto Economia da Experiência, implementado na região Uva e Vinho, no Rio Grande do Sul, objetivando adequar a oferta local às novas estratégias de comercialização do enoturismo, atividade turística principal na região.Anptur2009-06-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedEvaluado por paresAvaliado por paresapplication/pdfhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/13810.7784/rbtur.v3i1.138Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 No. 1 (2009): January/AprilRevista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 Núm. 1 (2009): Enero/AbrilRevista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 3 n. 1 (2009): janeiro/abril1982-6125reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinstname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)instacron:ANPPGTporhttps://rbtur.org.br/rbtur/article/view/138/167Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessTonini, Hernanda2020-06-02T01:23:57Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/138Revistahttps://rbtur.org.br/rbturONGhttps://rbtur.org.br/rbtur/oai||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br1982-61251982-6125opendoar:2020-06-02T01:23:57Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)false
dc.title.none.fl_str_mv Experience economy: consuming emotions at “Grapes and Wine Region”
Economía de la experiencia: el consumo de emociones en la “Región Uva y Vino”
Economia da experiência: o consumo de emoções na Região Uva e Vinho/RS
title Experience economy: consuming emotions at “Grapes and Wine Region”
spellingShingle Experience economy: consuming emotions at “Grapes and Wine Region”
Tonini, Hernanda
Experience Economy. Consumption. Tourism. Wine Tourism.
Economía de la Experiencia. Consumo. Turismo. Turismo enológico.
Economia da experiência. Consumo. Turismo. Enoturismo.
title_short Experience economy: consuming emotions at “Grapes and Wine Region”
title_full Experience economy: consuming emotions at “Grapes and Wine Region”
title_fullStr Experience economy: consuming emotions at “Grapes and Wine Region”
title_full_unstemmed Experience economy: consuming emotions at “Grapes and Wine Region”
title_sort Experience economy: consuming emotions at “Grapes and Wine Region”
author Tonini, Hernanda
author_facet Tonini, Hernanda
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Tonini, Hernanda
dc.subject.por.fl_str_mv Experience Economy. Consumption. Tourism. Wine Tourism.
Economía de la Experiencia. Consumo. Turismo. Turismo enológico.
Economia da experiência. Consumo. Turismo. Enoturismo.
topic Experience Economy. Consumption. Tourism. Wine Tourism.
Economía de la Experiencia. Consumo. Turismo. Turismo enológico.
Economia da experiência. Consumo. Turismo. Enoturismo.
description This article analyzes tourism as a consumers good in present societies, enhanced by concepts as Experience Economy or Dreams Society. It follows a project designated as Experience Economy, with implementation at “Grapes and Wine Region”, Rio Grande do Sul State, which aims to fit local offer to new commercialization strategies in wine tourism, main local tourism  attraction.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-06-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer reviewed
Evaluado por pares
Avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/138
10.7784/rbtur.v3i1.138
url https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/138
identifier_str_mv 10.7784/rbtur.v3i1.138
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://rbtur.org.br/rbtur/article/view/138/167
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Anptur
publisher.none.fl_str_mv Anptur
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 No. 1 (2009): January/April
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; Vol. 3 Núm. 1 (2009): Enero/Abril
Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo; v. 3 n. 1 (2009): janeiro/abril
1982-6125
reponame:Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
instname:Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
instacron:ANPPGT
instname_str Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
instacron_str ANPPGT
institution ANPPGT
reponame_str Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
collection Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo - Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Turismo (ANPTUR)
repository.mail.fl_str_mv ||edrbtur@gmail.com|| glauber.santos@usp.br
_version_ 1797675687187841024