Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Giuliani, Amanda Antonello
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Marquetto, Rut Maria Friedrich, Tusi, João Serafim, Boff, Vilmar, Ávila, Lucas Veiga
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: RevistaBrasileiradePós-Graduação
Texto Completo: http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/903
Resumo: This article presents a proposal for guidelines for the Graduate Program in the Strategic Management of Organizations (PPGGEO), Professional Masters of the Integrated Regional University of Upper Uruguay and the Missions (URI), Campus St. Angelo, RS. It seeks to provide an expanded concept of the evaluation of the Brazilian Federal Agency for Support and Evaluation of Graduate Education (CAPES) to be held in 2016. The study is characterized as qualitative research that is descriptive and exploratory, since the formulation of the proposed guidelines is based on the reading of authors and entities dealing with the theme, as well as on the evaluation form applied to the PPGGEO by Capes in 2013.
id CAPES-1_c22adb8fbdaaab1080d8c9ca5dbc8d2d
oai_identifier_str oai:ojs.192.168.0.141:article/903
network_acronym_str CAPES-1
network_name_str RevistaBrasileiradePós-Graduação
spelling Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEODirectrices para la propuesta estratégica para incrementar el concepto de postgrado: PPGGEO estudio de casoProposição de diretrizes estratégicas para elevar o conceito da pós-graduação: estudo de caso do PPGGEOOrganizational Strategy. Post-Graduate Study Programs. PPGGEO. Capes Evaluation.InterdisciplinarEstratégia Organizacional. Programas de Pós-Graduação Stricto Sensu. PPGGEO. Avaliação Capes.Programas de Estrategia Organizacional. Estudios de Post-Grado. PPGGEO. Evaluación Capes.This article presents a proposal for guidelines for the Graduate Program in the Strategic Management of Organizations (PPGGEO), Professional Masters of the Integrated Regional University of Upper Uruguay and the Missions (URI), Campus St. Angelo, RS. It seeks to provide an expanded concept of the evaluation of the Brazilian Federal Agency for Support and Evaluation of Graduate Education (CAPES) to be held in 2016. The study is characterized as qualitative research that is descriptive and exploratory, since the formulation of the proposed guidelines is based on the reading of authors and entities dealing with the theme, as well as on the evaluation form applied to the PPGGEO by Capes in 2013.En este artículo se presenta una propuesta de directrices para el Programa de Posgrado en Organizaciones de Gestión Estratégica (PPGGEO), Master Profesional, de la Universidad Regional Integrada del Alto Uruguay y de las Misiones (URI), Campus de San Angelo, RS, llegar concepto más amplio la evaluación de Educación Personal Coordinación de Perfeccionamiento de Personal de Nivel Superior (CAPES) que tendrá lugar en 2016. Se caracteriza como la investigación cualitativa es descriptivo y exploratorio, ya que la formulación de directrices propuesta se basa en la lectura de los autores y los órganos que se ocupan tema, así como el formulario de evaluación aplicado a PPGGEO Capes en 2013.Este artigo apresenta uma proposta de diretrizes para que o Programa de Pós-Graduação em Gestão Estratégica de Organizações (PPGGEO), Mestrado Profissional, da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões (URI), Campus Santo Ângelo, RS, alcance maior conceito na avaliação da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes) que será realizada em 2016. Caracteriza-se como pesquisa qualitativa, sendo descritiva e exploratória, pois a formulação da proposta de diretrizes fundamenta-se em leitura de autores e organismos que tratam do tema, bem como na ficha de avaliação aplicada ao PPGGEO pela Capes no ano de 2013.Revista Brasileira de Pós-GraduaçãoGiuliani, Amanda AntonelloMarquetto, Rut Maria FriedrichTusi, João SerafimBoff, VilmarÁvila, Lucas Veiga2016-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/90310.21713/2358-2332.2016.v13.903RBPG; v. 13, n. 30 (2016)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 13, n. 30 (2016)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/903/pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:50:36Zmail@mail.com -
dc.title.none.fl_str_mv Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO
Directrices para la propuesta estratégica para incrementar el concepto de postgrado: PPGGEO estudio de caso
Proposição de diretrizes estratégicas para elevar o conceito da pós-graduação: estudo de caso do PPGGEO
title Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO
spellingShingle Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO
Giuliani, Amanda Antonello
Organizational Strategy. Post-Graduate Study Programs. PPGGEO. Capes Evaluation.
Interdisciplinar
Estratégia Organizacional. Programas de Pós-Graduação Stricto Sensu. PPGGEO. Avaliação Capes.
Programas de Estrategia Organizacional. Estudios de Post-Grado. PPGGEO. Evaluación Capes.
title_short Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO
title_full Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO
title_fullStr Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO
title_full_unstemmed Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO
title_sort Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO
author Giuliani, Amanda Antonello
author_facet Giuliani, Amanda Antonello
Marquetto, Rut Maria Friedrich
Tusi, João Serafim
Boff, Vilmar
Ávila, Lucas Veiga
author_role author
author2 Marquetto, Rut Maria Friedrich
Tusi, João Serafim
Boff, Vilmar
Ávila, Lucas Veiga
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Giuliani, Amanda Antonello
Marquetto, Rut Maria Friedrich
Tusi, João Serafim
Boff, Vilmar
Ávila, Lucas Veiga
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Organizational Strategy. Post-Graduate Study Programs. PPGGEO. Capes Evaluation.
Interdisciplinar
Estratégia Organizacional. Programas de Pós-Graduação Stricto Sensu. PPGGEO. Avaliação Capes.
Programas de Estrategia Organizacional. Estudios de Post-Grado. PPGGEO. Evaluación Capes.
topic Organizational Strategy. Post-Graduate Study Programs. PPGGEO. Capes Evaluation.
Interdisciplinar
Estratégia Organizacional. Programas de Pós-Graduação Stricto Sensu. PPGGEO. Avaliação Capes.
Programas de Estrategia Organizacional. Estudios de Post-Grado. PPGGEO. Evaluación Capes.
dc.description.none.fl_txt_mv This article presents a proposal for guidelines for the Graduate Program in the Strategic Management of Organizations (PPGGEO), Professional Masters of the Integrated Regional University of Upper Uruguay and the Missions (URI), Campus St. Angelo, RS. It seeks to provide an expanded concept of the evaluation of the Brazilian Federal Agency for Support and Evaluation of Graduate Education (CAPES) to be held in 2016. The study is characterized as qualitative research that is descriptive and exploratory, since the formulation of the proposed guidelines is based on the reading of authors and entities dealing with the theme, as well as on the evaluation form applied to the PPGGEO by Capes in 2013.
En este artículo se presenta una propuesta de directrices para el Programa de Posgrado en Organizaciones de Gestión Estratégica (PPGGEO), Master Profesional, de la Universidad Regional Integrada del Alto Uruguay y de las Misiones (URI), Campus de San Angelo, RS, llegar concepto más amplio la evaluación de Educación Personal Coordinación de Perfeccionamiento de Personal de Nivel Superior (CAPES) que tendrá lugar en 2016. Se caracteriza como la investigación cualitativa es descriptivo y exploratorio, ya que la formulación de directrices propuesta se basa en la lectura de los autores y los órganos que se ocupan tema, así como el formulario de evaluación aplicado a PPGGEO Capes en 2013.
Este artigo apresenta uma proposta de diretrizes para que o Programa de Pós-Graduação em Gestão Estratégica de Organizações (PPGGEO), Mestrado Profissional, da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões (URI), Campus Santo Ângelo, RS, alcance maior conceito na avaliação da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes) que será realizada em 2016. Caracteriza-se como pesquisa qualitativa, sendo descritiva e exploratória, pois a formulação da proposta de diretrizes fundamenta-se em leitura de autores e organismos que tratam do tema, bem como na ficha de avaliação aplicada ao PPGGEO pela Capes no ano de 2013.
description This article presents a proposal for guidelines for the Graduate Program in the Strategic Management of Organizations (PPGGEO), Professional Masters of the Integrated Regional University of Upper Uruguay and the Missions (URI), Campus St. Angelo, RS. It seeks to provide an expanded concept of the evaluation of the Brazilian Federal Agency for Support and Evaluation of Graduate Education (CAPES) to be held in 2016. The study is characterized as qualitative research that is descriptive and exploratory, since the formulation of the proposed guidelines is based on the reading of authors and entities dealing with the theme, as well as on the evaluation form applied to the PPGGEO by Capes in 2013.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-22
dc.type.none.fl_str_mv


dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/903
10.21713/2358-2332.2016.v13.903
url http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/903
identifier_str_mv 10.21713/2358-2332.2016.v13.903
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/903/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pós-Graduação
publisher.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Pós-Graduação
dc.source.none.fl_str_mv RBPG; v. 13, n. 30 (2016)
Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 13, n. 30 (2016)
2358-2332
1806-8405
reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduação
instname:CAPES
instacron:CAPES
reponame_str RevistaBrasileiradePós-Graduação
collection RevistaBrasileiradePós-Graduação
instname_str CAPES
instacron_str CAPES
institution CAPES
repository.name.fl_str_mv -
repository.mail.fl_str_mv mail@mail.com
_version_ 1639987074181365760