Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | RevistaBrasileiradePós-Graduação |
Texto Completo: | http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/903 |
Resumo: | This article presents a proposal for guidelines for the Graduate Program in the Strategic Management of Organizations (PPGGEO), Professional Masters of the Integrated Regional University of Upper Uruguay and the Missions (URI), Campus St. Angelo, RS. It seeks to provide an expanded concept of the evaluation of the Brazilian Federal Agency for Support and Evaluation of Graduate Education (CAPES) to be held in 2016. The study is characterized as qualitative research that is descriptive and exploratory, since the formulation of the proposed guidelines is based on the reading of authors and entities dealing with the theme, as well as on the evaluation form applied to the PPGGEO by Capes in 2013. |
id |
CAPES-1_c22adb8fbdaaab1080d8c9ca5dbc8d2d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.192.168.0.141:article/903 |
network_acronym_str |
CAPES-1 |
network_name_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
spelling |
Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEODirectrices para la propuesta estratégica para incrementar el concepto de postgrado: PPGGEO estudio de casoProposição de diretrizes estratégicas para elevar o conceito da pós-graduação: estudo de caso do PPGGEOOrganizational Strategy. Post-Graduate Study Programs. PPGGEO. Capes Evaluation.InterdisciplinarEstratégia Organizacional. Programas de Pós-Graduação Stricto Sensu. PPGGEO. Avaliação Capes.Programas de Estrategia Organizacional. Estudios de Post-Grado. PPGGEO. Evaluación Capes.This article presents a proposal for guidelines for the Graduate Program in the Strategic Management of Organizations (PPGGEO), Professional Masters of the Integrated Regional University of Upper Uruguay and the Missions (URI), Campus St. Angelo, RS. It seeks to provide an expanded concept of the evaluation of the Brazilian Federal Agency for Support and Evaluation of Graduate Education (CAPES) to be held in 2016. The study is characterized as qualitative research that is descriptive and exploratory, since the formulation of the proposed guidelines is based on the reading of authors and entities dealing with the theme, as well as on the evaluation form applied to the PPGGEO by Capes in 2013.En este artículo se presenta una propuesta de directrices para el Programa de Posgrado en Organizaciones de Gestión Estratégica (PPGGEO), Master Profesional, de la Universidad Regional Integrada del Alto Uruguay y de las Misiones (URI), Campus de San Angelo, RS, llegar concepto más amplio la evaluación de Educación Personal Coordinación de Perfeccionamiento de Personal de Nivel Superior (CAPES) que tendrá lugar en 2016. Se caracteriza como la investigación cualitativa es descriptivo y exploratorio, ya que la formulación de directrices propuesta se basa en la lectura de los autores y los órganos que se ocupan tema, así como el formulario de evaluación aplicado a PPGGEO Capes en 2013.Este artigo apresenta uma proposta de diretrizes para que o Programa de Pós-Graduação em Gestão Estratégica de Organizações (PPGGEO), Mestrado Profissional, da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões (URI), Campus Santo Ângelo, RS, alcance maior conceito na avaliação da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes) que será realizada em 2016. Caracteriza-se como pesquisa qualitativa, sendo descritiva e exploratória, pois a formulação da proposta de diretrizes fundamenta-se em leitura de autores e organismos que tratam do tema, bem como na ficha de avaliação aplicada ao PPGGEO pela Capes no ano de 2013.Revista Brasileira de Pós-GraduaçãoGiuliani, Amanda AntonelloMarquetto, Rut Maria FriedrichTusi, João SerafimBoff, VilmarÁvila, Lucas Veiga2016-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/90310.21713/2358-2332.2016.v13.903RBPG; v. 13, n. 30 (2016)Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 13, n. 30 (2016)2358-23321806-8405reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduaçãoinstname:CAPESinstacron:CAPESporhttp://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/903/pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-07-20T15:50:36Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO Directrices para la propuesta estratégica para incrementar el concepto de postgrado: PPGGEO estudio de caso Proposição de diretrizes estratégicas para elevar o conceito da pós-graduação: estudo de caso do PPGGEO |
title |
Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO |
spellingShingle |
Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO Giuliani, Amanda Antonello Organizational Strategy. Post-Graduate Study Programs. PPGGEO. Capes Evaluation. Interdisciplinar Estratégia Organizacional. Programas de Pós-Graduação Stricto Sensu. PPGGEO. Avaliação Capes. Programas de Estrategia Organizacional. Estudios de Post-Grado. PPGGEO. Evaluación Capes. |
title_short |
Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO |
title_full |
Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO |
title_fullStr |
Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO |
title_full_unstemmed |
Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO |
title_sort |
Strategic guidelines for a proposal to elevate the graduate concept: a case study of the PPGGEO |
author |
Giuliani, Amanda Antonello |
author_facet |
Giuliani, Amanda Antonello Marquetto, Rut Maria Friedrich Tusi, João Serafim Boff, Vilmar Ávila, Lucas Veiga |
author_role |
author |
author2 |
Marquetto, Rut Maria Friedrich Tusi, João Serafim Boff, Vilmar Ávila, Lucas Veiga |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Giuliani, Amanda Antonello Marquetto, Rut Maria Friedrich Tusi, João Serafim Boff, Vilmar Ávila, Lucas Veiga |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Organizational Strategy. Post-Graduate Study Programs. PPGGEO. Capes Evaluation. Interdisciplinar Estratégia Organizacional. Programas de Pós-Graduação Stricto Sensu. PPGGEO. Avaliação Capes. Programas de Estrategia Organizacional. Estudios de Post-Grado. PPGGEO. Evaluación Capes. |
topic |
Organizational Strategy. Post-Graduate Study Programs. PPGGEO. Capes Evaluation. Interdisciplinar Estratégia Organizacional. Programas de Pós-Graduação Stricto Sensu. PPGGEO. Avaliação Capes. Programas de Estrategia Organizacional. Estudios de Post-Grado. PPGGEO. Evaluación Capes. |
dc.description.none.fl_txt_mv |
This article presents a proposal for guidelines for the Graduate Program in the Strategic Management of Organizations (PPGGEO), Professional Masters of the Integrated Regional University of Upper Uruguay and the Missions (URI), Campus St. Angelo, RS. It seeks to provide an expanded concept of the evaluation of the Brazilian Federal Agency for Support and Evaluation of Graduate Education (CAPES) to be held in 2016. The study is characterized as qualitative research that is descriptive and exploratory, since the formulation of the proposed guidelines is based on the reading of authors and entities dealing with the theme, as well as on the evaluation form applied to the PPGGEO by Capes in 2013. En este artículo se presenta una propuesta de directrices para el Programa de Posgrado en Organizaciones de Gestión Estratégica (PPGGEO), Master Profesional, de la Universidad Regional Integrada del Alto Uruguay y de las Misiones (URI), Campus de San Angelo, RS, llegar concepto más amplio la evaluación de Educación Personal Coordinación de Perfeccionamiento de Personal de Nivel Superior (CAPES) que tendrá lugar en 2016. Se caracteriza como la investigación cualitativa es descriptivo y exploratorio, ya que la formulación de directrices propuesta se basa en la lectura de los autores y los órganos que se ocupan tema, así como el formulario de evaluación aplicado a PPGGEO Capes en 2013. Este artigo apresenta uma proposta de diretrizes para que o Programa de Pós-Graduação em Gestão Estratégica de Organizações (PPGGEO), Mestrado Profissional, da Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões (URI), Campus Santo Ângelo, RS, alcance maior conceito na avaliação da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes) que será realizada em 2016. Caracteriza-se como pesquisa qualitativa, sendo descritiva e exploratória, pois a formulação da proposta de diretrizes fundamenta-se em leitura de autores e organismos que tratam do tema, bem como na ficha de avaliação aplicada ao PPGGEO pela Capes no ano de 2013. |
description |
This article presents a proposal for guidelines for the Graduate Program in the Strategic Management of Organizations (PPGGEO), Professional Masters of the Integrated Regional University of Upper Uruguay and the Missions (URI), Campus St. Angelo, RS. It seeks to provide an expanded concept of the evaluation of the Brazilian Federal Agency for Support and Evaluation of Graduate Education (CAPES) to be held in 2016. The study is characterized as qualitative research that is descriptive and exploratory, since the formulation of the proposed guidelines is based on the reading of authors and entities dealing with the theme, as well as on the evaluation form applied to the PPGGEO by Capes in 2013. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/903 10.21713/2358-2332.2016.v13.903 |
url |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/903 |
identifier_str_mv |
10.21713/2358-2332.2016.v13.903 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://ojs.rbpg.capes.gov.br/index.php/rbpg/article/view/903/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Pós-Graduação |
dc.source.none.fl_str_mv |
RBPG; v. 13, n. 30 (2016) Revista Brasileira de Pós-Graduação; v. 13, n. 30 (2016) 2358-2332 1806-8405 reponame:RevistaBrasileiradePós-Graduação instname:CAPES instacron:CAPES |
reponame_str |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
collection |
RevistaBrasileiradePós-Graduação |
instname_str |
CAPES |
instacron_str |
CAPES |
institution |
CAPES |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1639987074181365760 |