The Influence of School Climate’s Normative Context on Student Performance in the Seape 2012

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rezende, Wagner Silveira
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos Cenpec (Online)
Texto Completo: https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/350
Resumo: Recognizing the role that the school plays in students’ learning, based on the idea of school effectiveness, and without disregarding students’ social background, the present article discusses the relationship between the internal and external factors of schools, presenting the effects that school climate, in its normative context, has on student performance in the large-scale assessment system in the state of Acre in 2012.
id CENPEC-1_2e8467c9b675fcd4150629951f684155
oai_identifier_str oai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/350
network_acronym_str CENPEC-1
network_name_str Cadernos Cenpec (Online)
repository_id_str
spelling The Influence of School Climate’s Normative Context on Student Performance in the Seape 2012La influencia del contexto normativo del ambiente escolar en el desempeño estudiantil en el Seape 2012A influência do contexto normativo do clima escolar no desempenho estudantil no Seape 2012School effectiveness. School climate. Normative contexto. Seape.Eficacia escolar. Ambiente escolar. Contexto normativo. Seape.Eficácia escolar. Clima escolar. Contexto normativo. Seape.Recognizing the role that the school plays in students’ learning, based on the idea of school effectiveness, and without disregarding students’ social background, the present article discusses the relationship between the internal and external factors of schools, presenting the effects that school climate, in its normative context, has on student performance in the large-scale assessment system in the state of Acre in 2012.Reconociendo el papel de la escuela en el aprendizaje de los alumnos, a partir de la idea de eficacia escolar y sin ignorar la influencia de su origen social, el presente artículo discute la relación entre los factores externos e internos a la escuela, presentando los efectos que el ambiente escolar, en su contexto normativo, tiene en el desempeño de los estudiantes en el ámbito del sistema de evaluación a gran escala del estado brasileño de Acre, en 2012.Reconhecendo o papel que a escola exerce em relação à aprendizagem dos alunos, a partir da ideia de eficácia escolar, sem desconsiderar a influência da origem social destes, o presente artigo discute a relação entre fatores externos e internos à escola, apresentando os efeitos que o clima escolar, em seu contexto normativo, exerce sobre o desempenho estudantil no âmbito do sistema de avaliação em larga escala do estado do Acre em 2012. Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação ComunitáriaRezende, Wagner Silveira2016-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/35010.18676/cadernoscenpec.v6i1.350Cadernos Cenpec | Nova série; v. 6, n. 1 (2016)Cadernos Cenpec; v. 6, n. 1 (2016)2237-99832237-998310.18676/cadernoscenpec.v6i1reponame:Cadernos Cenpec (Online)instname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)instacron:CENPECporhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/350/346Direitos autorais 2016 Cadernos Cenpec | Nova sérieinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-12-21T15:58:18Zoai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/350Revistahttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/PUBhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/oaiceliaparra@cenpec.org.br||celiaparra@cenpec.org.br2237-99832237-9983opendoar:2016-12-21T15:58:18Cadernos Cenpec (Online) - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)false
dc.title.none.fl_str_mv The Influence of School Climate’s Normative Context on Student Performance in the Seape 2012
La influencia del contexto normativo del ambiente escolar en el desempeño estudiantil en el Seape 2012
A influência do contexto normativo do clima escolar no desempenho estudantil no Seape 2012
title The Influence of School Climate’s Normative Context on Student Performance in the Seape 2012
spellingShingle The Influence of School Climate’s Normative Context on Student Performance in the Seape 2012
Rezende, Wagner Silveira
School effectiveness. School climate. Normative contexto. Seape.
Eficacia escolar. Ambiente escolar. Contexto normativo. Seape.
Eficácia escolar. Clima escolar. Contexto normativo. Seape.
title_short The Influence of School Climate’s Normative Context on Student Performance in the Seape 2012
title_full The Influence of School Climate’s Normative Context on Student Performance in the Seape 2012
title_fullStr The Influence of School Climate’s Normative Context on Student Performance in the Seape 2012
title_full_unstemmed The Influence of School Climate’s Normative Context on Student Performance in the Seape 2012
title_sort The Influence of School Climate’s Normative Context on Student Performance in the Seape 2012
author Rezende, Wagner Silveira
author_facet Rezende, Wagner Silveira
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Rezende, Wagner Silveira
dc.subject.none.fl_str_mv


dc.subject.por.fl_str_mv School effectiveness. School climate. Normative contexto. Seape.
Eficacia escolar. Ambiente escolar. Contexto normativo. Seape.
Eficácia escolar. Clima escolar. Contexto normativo. Seape.
topic School effectiveness. School climate. Normative contexto. Seape.
Eficacia escolar. Ambiente escolar. Contexto normativo. Seape.
Eficácia escolar. Clima escolar. Contexto normativo. Seape.
description Recognizing the role that the school plays in students’ learning, based on the idea of school effectiveness, and without disregarding students’ social background, the present article discusses the relationship between the internal and external factors of schools, presenting the effects that school climate, in its normative context, has on student performance in the large-scale assessment system in the state of Acre in 2012.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-21
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/350
10.18676/cadernoscenpec.v6i1.350
url https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/350
identifier_str_mv 10.18676/cadernoscenpec.v6i1.350
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/350/346
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Cadernos Cenpec | Nova série
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Cadernos Cenpec | Nova série
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária
publisher.none.fl_str_mv Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos Cenpec | Nova série; v. 6, n. 1 (2016)
Cadernos Cenpec; v. 6, n. 1 (2016)
2237-9983
2237-9983
10.18676/cadernoscenpec.v6i1
reponame:Cadernos Cenpec (Online)
instname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)
instacron:CENPEC
instname_str Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)
instacron_str CENPEC
institution CENPEC
reponame_str Cadernos Cenpec (Online)
collection Cadernos Cenpec (Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos Cenpec (Online) - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)
repository.mail.fl_str_mv celiaparra@cenpec.org.br||celiaparra@cenpec.org.br
_version_ 1808042072163221504