Collective construction of meetings and wonderment
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos Cenpec (Online) |
Texto Completo: | https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/30 |
Resumo: | The Center of Integral Reference of Adolescents (Centro de Referência Integral de Adolescentes – CRIA), located in Salvador, Bahia, is an NGO that develops artistic-educational projects, based on creative experiments with children, adolescents, teens and adults, residing in communities located in Salvador's outskirts. The goal of the projects is to educate for citizenship, using an open curriculum whose thematic axes are based on education, culture and health. This report presents the method used to involve the target-public families of projects in their activities, since they are considered to be fundamental partners for institutional sustainability. Furthermore, the family is the central focus of CRIA's educational experience. |
id |
CENPEC-1_915e524bf28a8f499ae70be0cb48424f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/30 |
network_acronym_str |
CENPEC-1 |
network_name_str |
Cadernos Cenpec (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Collective construction of meetings and wondermentUma construção coletiva de encontros e encantamentosEducaçãoProjetos Artístico-pedagógicos; Família; Educação; Cultura; SaúdeArtistic-educational projects; Family; Education; Culture; HealthThe Center of Integral Reference of Adolescents (Centro de Referência Integral de Adolescentes – CRIA), located in Salvador, Bahia, is an NGO that develops artistic-educational projects, based on creative experiments with children, adolescents, teens and adults, residing in communities located in Salvador's outskirts. The goal of the projects is to educate for citizenship, using an open curriculum whose thematic axes are based on education, culture and health. This report presents the method used to involve the target-public families of projects in their activities, since they are considered to be fundamental partners for institutional sustainability. Furthermore, the family is the central focus of CRIA's educational experience.O Centro de Referência Integral de Adolescentes (CRIA), situado em Salvador, Bahia, é uma ONG que desenvolve projetos artístico-pedagógicos, a partir de experimentações criativas com crianças, adolescentes, jovens e adultos, moradores de comunidades situadas nas periferias de Salvador. O objetivo dos projetos é educar para a vida cidadã, por meio de um currículo aberto cujos eixos temáticos têm por base educação, cultura e saúde. O relato apresenta o modo pelo qual envolve as famílias do público-alvo de seus projetos em suas atividades, uma vez que esta é considerada um parceiro fundamental para sua sustentabilidade institucional. Além disso, a família é o ponto central da experiência educativa do CRIA. Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação ComunitáriaLopes, CarlaPiñeiro, IreneRabêllo, Maria Eleonora L.2009-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/3010.18676/cadernoscenpec.v4i6.30Cadernos Cenpec | Nova série; v. 4, n. 6 (2009): Escola, família e comunidadeCadernos Cenpec; v. 4, n. 6 (2009): Escola, família e comunidade2237-99832237-998310.18676/cadernoscenpec.v4i6reponame:Cadernos Cenpec (Online)instname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)instacron:CENPECporhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/30/29info:eu-repo/semantics/openAccess2016-05-03T14:32:59Zoai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/30Revistahttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/PUBhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/oaiceliaparra@cenpec.org.br||celiaparra@cenpec.org.br2237-99832237-9983opendoar:2016-05-03T14:32:59Cadernos Cenpec (Online) - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Collective construction of meetings and wonderment Uma construção coletiva de encontros e encantamentos |
title |
Collective construction of meetings and wonderment |
spellingShingle |
Collective construction of meetings and wonderment Lopes, Carla Educação Projetos Artístico-pedagógicos; Família; Educação; Cultura; Saúde Artistic-educational projects; Family; Education; Culture; Health |
title_short |
Collective construction of meetings and wonderment |
title_full |
Collective construction of meetings and wonderment |
title_fullStr |
Collective construction of meetings and wonderment |
title_full_unstemmed |
Collective construction of meetings and wonderment |
title_sort |
Collective construction of meetings and wonderment |
author |
Lopes, Carla |
author_facet |
Lopes, Carla Piñeiro, Irene Rabêllo, Maria Eleonora L. |
author_role |
author |
author2 |
Piñeiro, Irene Rabêllo, Maria Eleonora L. |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopes, Carla Piñeiro, Irene Rabêllo, Maria Eleonora L. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Projetos Artístico-pedagógicos; Família; Educação; Cultura; Saúde Artistic-educational projects; Family; Education; Culture; Health |
topic |
Educação Projetos Artístico-pedagógicos; Família; Educação; Cultura; Saúde Artistic-educational projects; Family; Education; Culture; Health |
description |
The Center of Integral Reference of Adolescents (Centro de Referência Integral de Adolescentes – CRIA), located in Salvador, Bahia, is an NGO that develops artistic-educational projects, based on creative experiments with children, adolescents, teens and adults, residing in communities located in Salvador's outskirts. The goal of the projects is to educate for citizenship, using an open curriculum whose thematic axes are based on education, culture and health. This report presents the method used to involve the target-public families of projects in their activities, since they are considered to be fundamental partners for institutional sustainability. Furthermore, the family is the central focus of CRIA's educational experience. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-06-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/30 10.18676/cadernoscenpec.v4i6.30 |
url |
https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/30 |
identifier_str_mv |
10.18676/cadernoscenpec.v4i6.30 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/30/29 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária |
publisher.none.fl_str_mv |
Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos Cenpec | Nova série; v. 4, n. 6 (2009): Escola, família e comunidade Cadernos Cenpec; v. 4, n. 6 (2009): Escola, família e comunidade 2237-9983 2237-9983 10.18676/cadernoscenpec.v4i6 reponame:Cadernos Cenpec (Online) instname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) instacron:CENPEC |
instname_str |
Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) |
instacron_str |
CENPEC |
institution |
CENPEC |
reponame_str |
Cadernos Cenpec (Online) |
collection |
Cadernos Cenpec (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos Cenpec (Online) - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) |
repository.mail.fl_str_mv |
celiaparra@cenpec.org.br||celiaparra@cenpec.org.br |
_version_ |
1808042073401589760 |