It takes an entire village to educate a child
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos Cenpec (Online) |
Texto Completo: | https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/167 |
Resumo: | The author establishes a difference between comprehensive education and full-time education. In addition to fully and inclusively contemplating the human being, comprehensive education presupposes the diversity of educational spaces as a fundamental concept to the involvement and responsibility of all of society in educating new generations. Although different, full-time education can be a good path to achieving comprehensive education. The author points out that the government, organized civil society and the private sector have presented innovative possibilities for new generations to learn to know, to do, to live, to be." The creation of spaces to exchange experiences between educators is an important strategy for there to be appropriation of successful ideas. Fundação Itaú Social has rich and innovative experiences in expanding educational spaces. For example, the Education and Participation Program (Programa Educação e Participação) seeks to establish comprehensive education through the Itaú-Unicef Award and the Managers of Learning Project (Projeto Gestores de Aprendizagem). The Unicef Award fosters NGO work done in partnership with public schools, developing socio-educational initiatives. The Managers of Learning project is aimed at contributing to integration of inter-sector actions with a view to protecting and educating children and adolescents. |
id |
CENPEC-1_98cbfc68a3256b60c95545fe95bfc956 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/167 |
network_acronym_str |
CENPEC-1 |
network_name_str |
Cadernos Cenpec (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
It takes an entire village to educate a childÉ preciso uma aldeia inteira para educar uma criançaComprehensive education; Full-time education; Educational policies; Fundação Itaú Social; Itaú-Unicef Award; Projeto Gestores de AprendizagemEducação integral; Educação em tempo integral; Políticas educacionais; Fundação Itaú Social; Prêmio Itaú-Unicef; Projeto Gestores de AprendizagemThe author establishes a difference between comprehensive education and full-time education. In addition to fully and inclusively contemplating the human being, comprehensive education presupposes the diversity of educational spaces as a fundamental concept to the involvement and responsibility of all of society in educating new generations. Although different, full-time education can be a good path to achieving comprehensive education. The author points out that the government, organized civil society and the private sector have presented innovative possibilities for new generations to learn to know, to do, to live, to be." The creation of spaces to exchange experiences between educators is an important strategy for there to be appropriation of successful ideas. Fundação Itaú Social has rich and innovative experiences in expanding educational spaces. For example, the Education and Participation Program (Programa Educação e Participação) seeks to establish comprehensive education through the Itaú-Unicef Award and the Managers of Learning Project (Projeto Gestores de Aprendizagem). The Unicef Award fosters NGO work done in partnership with public schools, developing socio-educational initiatives. The Managers of Learning project is aimed at contributing to integration of inter-sector actions with a view to protecting and educating children and adolescents.O autor estabelece uma diferença entre educação integral e educação em tempo integral. A educação integral, além de contemplar o ser humano de forma integrada e integradora, pressupõe a diversidade dos espaços educativos como conceito fundamental para o envolvimento e responsabilidade de toda a sociedade na formação das novas gerações. Mesmo distintas, a educação de tempo integral pode ser um bom caminho para atingir a educação integral. O autor destaca que o poder público, a sociedade civil organizada e a iniciativa privada têm apresentado possibilidades inovadoras para que as novas gerações aprendam “a conhecer, a fazer, a conviver, a ser”. A criação de espaços para troca de experiências entre educadores é uma importante estratégia para que haja apropriação de ideias bem sucedidas. A Fundação Itaú Social tem vivências ricas e inovadoras na ampliação de espaços educativos. Por exemplo, o Programa Educação e Participação busca concretizar a educação integral por meio do Prêmio Itaú-Unicef e do Projeto Gestores de Aprendizagem. O Prêmio Unicef estimula o trabalho de ONGs em parceria com a escola pública, desenvolvendo ações socioeducativas. O projeto Gestores de Aprendizagem tem como objetivo contribuir para a integração de ações intersetoriais com vistas à proteção e educação das crianças e adolescentes.Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação ComunitáriaMathias, Antonio Jacinto2006-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/16710.18676/cadernoscenpec.v1i2.167Cadernos Cenpec | Nova série; v. 1, n. 2 (2006): Educação IntegralCadernos Cenpec; v. 1, n. 2 (2006): Educação Integral2237-99832237-998310.18676/cadernoscenpec.v1i2reponame:Cadernos Cenpec (Online)instname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)instacron:CENPECporhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/167/196info:eu-repo/semantics/openAccess2016-05-03T14:29:11Zoai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/167Revistahttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/PUBhttps://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/oaiceliaparra@cenpec.org.br||celiaparra@cenpec.org.br2237-99832237-9983opendoar:2016-05-03T14:29:11Cadernos Cenpec (Online) - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
It takes an entire village to educate a child É preciso uma aldeia inteira para educar uma criança |
title |
It takes an entire village to educate a child |
spellingShingle |
It takes an entire village to educate a child Mathias, Antonio Jacinto Comprehensive education; Full-time education; Educational policies; Fundação Itaú Social; Itaú-Unicef Award; Projeto Gestores de Aprendizagem Educação integral; Educação em tempo integral; Políticas educacionais; Fundação Itaú Social; Prêmio Itaú-Unicef; Projeto Gestores de Aprendizagem |
title_short |
It takes an entire village to educate a child |
title_full |
It takes an entire village to educate a child |
title_fullStr |
It takes an entire village to educate a child |
title_full_unstemmed |
It takes an entire village to educate a child |
title_sort |
It takes an entire village to educate a child |
author |
Mathias, Antonio Jacinto |
author_facet |
Mathias, Antonio Jacinto |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mathias, Antonio Jacinto |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comprehensive education; Full-time education; Educational policies; Fundação Itaú Social; Itaú-Unicef Award; Projeto Gestores de Aprendizagem Educação integral; Educação em tempo integral; Políticas educacionais; Fundação Itaú Social; Prêmio Itaú-Unicef; Projeto Gestores de Aprendizagem |
topic |
Comprehensive education; Full-time education; Educational policies; Fundação Itaú Social; Itaú-Unicef Award; Projeto Gestores de Aprendizagem Educação integral; Educação em tempo integral; Políticas educacionais; Fundação Itaú Social; Prêmio Itaú-Unicef; Projeto Gestores de Aprendizagem |
description |
The author establishes a difference between comprehensive education and full-time education. In addition to fully and inclusively contemplating the human being, comprehensive education presupposes the diversity of educational spaces as a fundamental concept to the involvement and responsibility of all of society in educating new generations. Although different, full-time education can be a good path to achieving comprehensive education. The author points out that the government, organized civil society and the private sector have presented innovative possibilities for new generations to learn to know, to do, to live, to be." The creation of spaces to exchange experiences between educators is an important strategy for there to be appropriation of successful ideas. Fundação Itaú Social has rich and innovative experiences in expanding educational spaces. For example, the Education and Participation Program (Programa Educação e Participação) seeks to establish comprehensive education through the Itaú-Unicef Award and the Managers of Learning Project (Projeto Gestores de Aprendizagem). The Unicef Award fosters NGO work done in partnership with public schools, developing socio-educational initiatives. The Managers of Learning project is aimed at contributing to integration of inter-sector actions with a view to protecting and educating children and adolescents. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-08-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/167 10.18676/cadernoscenpec.v1i2.167 |
url |
https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/167 |
identifier_str_mv |
10.18676/cadernoscenpec.v1i2.167 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/167/196 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária |
publisher.none.fl_str_mv |
Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos Cenpec | Nova série; v. 1, n. 2 (2006): Educação Integral Cadernos Cenpec; v. 1, n. 2 (2006): Educação Integral 2237-9983 2237-9983 10.18676/cadernoscenpec.v1i2 reponame:Cadernos Cenpec (Online) instname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) instacron:CENPEC |
instname_str |
Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) |
instacron_str |
CENPEC |
institution |
CENPEC |
reponame_str |
Cadernos Cenpec (Online) |
collection |
Cadernos Cenpec (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos Cenpec (Online) - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC) |
repository.mail.fl_str_mv |
celiaparra@cenpec.org.br||celiaparra@cenpec.org.br |
_version_ |
1808042072690655232 |