It takes an entire village to educate a child

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mathias, Antonio Jacinto
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos Cenpec
Texto Completo: http://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/167
Resumo: The author establishes a difference between comprehensive education and full-time education. In addition to fully and inclusively contemplating the human being, comprehensive education presupposes the diversity of educational spaces as a fundamental concept to the involvement and responsibility of all of society in educating new generations. Although different, full-time education can be a good path to achieving comprehensive education. The author points out that the government, organized civil society and the private sector have presented innovative possibilities for new generations to learn to know, to do, to live, to be." The creation of spaces to exchange experiences between educators is an important strategy for there to be appropriation of successful ideas. Fundação Itaú Social has rich and innovative experiences in expanding educational spaces. For example, the Education and Participation Program (Programa Educação e Participação) seeks to establish comprehensive education through the Itaú-Unicef Award and the Managers of Learning Project (Projeto Gestores de Aprendizagem). The Unicef Award fosters NGO work done in partnership with public schools, developing socio-educational initiatives. The Managers of Learning project is aimed at contributing to integration of inter-sector actions with a view to protecting and educating children and adolescents.
id CENPEC-1_a152cb6a42ce815ec13c9b5616026535
oai_identifier_str oai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/167
network_acronym_str CENPEC-1
network_name_str Cadernos Cenpec
spelling It takes an entire village to educate a childÉ preciso uma aldeia inteira para educar uma criançaComprehensive education; Full-time education; Educational policies; Fundação Itaú Social; Itaú-Unicef Award; Projeto Gestores de AprendizagemEducação integral; Educação em tempo integral; Políticas educacionais; Fundação Itaú Social; Prêmio Itaú-Unicef; Projeto Gestores de AprendizagemThe author establishes a difference between comprehensive education and full-time education. In addition to fully and inclusively contemplating the human being, comprehensive education presupposes the diversity of educational spaces as a fundamental concept to the involvement and responsibility of all of society in educating new generations. Although different, full-time education can be a good path to achieving comprehensive education. The author points out that the government, organized civil society and the private sector have presented innovative possibilities for new generations to learn to know, to do, to live, to be." The creation of spaces to exchange experiences between educators is an important strategy for there to be appropriation of successful ideas. Fundação Itaú Social has rich and innovative experiences in expanding educational spaces. For example, the Education and Participation Program (Programa Educação e Participação) seeks to establish comprehensive education through the Itaú-Unicef Award and the Managers of Learning Project (Projeto Gestores de Aprendizagem). The Unicef Award fosters NGO work done in partnership with public schools, developing socio-educational initiatives. The Managers of Learning project is aimed at contributing to integration of inter-sector actions with a view to protecting and educating children and adolescents.O autor estabelece uma diferença entre educação integral e educação em tempo integral. A educação integral, além de contemplar o ser humano de forma integrada e integradora, pressupõe a diversidade dos espaços educativos como conceito fundamental para o envolvimento e responsabilidade de toda a sociedade na formação das novas gerações. Mesmo distintas, a educação de tempo integral pode ser um bom caminho para atingir a educação integral. O autor destaca que o poder público, a sociedade civil organizada e a iniciativa privada têm apresentado possibilidades inovadoras para que as novas gerações aprendam “a conhecer, a fazer, a conviver, a ser”. A criação de espaços para troca de experiências entre educadores é uma importante estratégia para que haja apropriação de ideias bem sucedidas. A Fundação Itaú Social tem vivências ricas e inovadoras na ampliação de espaços educativos. Por exemplo, o Programa Educação e Participação busca concretizar a educação integral por meio do Prêmio Itaú-Unicef e do Projeto Gestores de Aprendizagem. O Prêmio Unicef estimula o trabalho de ONGs em parceria com a escola pública, desenvolvendo ações socioeducativas. O projeto Gestores de Aprendizagem tem como objetivo contribuir para a integração de ações intersetoriais com vistas à proteção e educação das crianças e adolescentes.Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação ComunitáriaMathias, Antonio Jacinto2006-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/16710.18676/cadernoscenpec.v1i2.167Cadernos Cenpec | Nova série; v. 1, n. 2 (2006): Educação IntegralCadernos Cenpec; v. 1, n. 2 (2006): Educação Integral2237-99832237-998310.18676/cadernoscenpec.v1i2reponame:Cadernos Cenpecinstname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)instacron:CENPECporhttp://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/167/196info:eu-repo/semantics/openAccess2019-10-05T23:34:44Zoai:ojs.www.cadernos.cenpec.org.br:article/167Revistahttp://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/oai2237-99832237-9983opendoar:null2020-06-25 22:19:30.901Cadernos Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)true
dc.title.none.fl_str_mv It takes an entire village to educate a child
É preciso uma aldeia inteira para educar uma criança
title It takes an entire village to educate a child
spellingShingle It takes an entire village to educate a child
Mathias, Antonio Jacinto
Comprehensive education; Full-time education; Educational policies; Fundação Itaú Social; Itaú-Unicef Award; Projeto Gestores de Aprendizagem
Educação integral; Educação em tempo integral; Políticas educacionais; Fundação Itaú Social; Prêmio Itaú-Unicef; Projeto Gestores de Aprendizagem
title_short It takes an entire village to educate a child
title_full It takes an entire village to educate a child
title_fullStr It takes an entire village to educate a child
title_full_unstemmed It takes an entire village to educate a child
title_sort It takes an entire village to educate a child
author Mathias, Antonio Jacinto
author_facet Mathias, Antonio Jacinto
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Mathias, Antonio Jacinto
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Comprehensive education; Full-time education; Educational policies; Fundação Itaú Social; Itaú-Unicef Award; Projeto Gestores de Aprendizagem
Educação integral; Educação em tempo integral; Políticas educacionais; Fundação Itaú Social; Prêmio Itaú-Unicef; Projeto Gestores de Aprendizagem
topic Comprehensive education; Full-time education; Educational policies; Fundação Itaú Social; Itaú-Unicef Award; Projeto Gestores de Aprendizagem
Educação integral; Educação em tempo integral; Políticas educacionais; Fundação Itaú Social; Prêmio Itaú-Unicef; Projeto Gestores de Aprendizagem
dc.description.none.fl_txt_mv The author establishes a difference between comprehensive education and full-time education. In addition to fully and inclusively contemplating the human being, comprehensive education presupposes the diversity of educational spaces as a fundamental concept to the involvement and responsibility of all of society in educating new generations. Although different, full-time education can be a good path to achieving comprehensive education. The author points out that the government, organized civil society and the private sector have presented innovative possibilities for new generations to learn to know, to do, to live, to be." The creation of spaces to exchange experiences between educators is an important strategy for there to be appropriation of successful ideas. Fundação Itaú Social has rich and innovative experiences in expanding educational spaces. For example, the Education and Participation Program (Programa Educação e Participação) seeks to establish comprehensive education through the Itaú-Unicef Award and the Managers of Learning Project (Projeto Gestores de Aprendizagem). The Unicef Award fosters NGO work done in partnership with public schools, developing socio-educational initiatives. The Managers of Learning project is aimed at contributing to integration of inter-sector actions with a view to protecting and educating children and adolescents.
O autor estabelece uma diferença entre educação integral e educação em tempo integral. A educação integral, além de contemplar o ser humano de forma integrada e integradora, pressupõe a diversidade dos espaços educativos como conceito fundamental para o envolvimento e responsabilidade de toda a sociedade na formação das novas gerações. Mesmo distintas, a educação de tempo integral pode ser um bom caminho para atingir a educação integral. O autor destaca que o poder público, a sociedade civil organizada e a iniciativa privada têm apresentado possibilidades inovadoras para que as novas gerações aprendam “a conhecer, a fazer, a conviver, a ser”. A criação de espaços para troca de experiências entre educadores é uma importante estratégia para que haja apropriação de ideias bem sucedidas. A Fundação Itaú Social tem vivências ricas e inovadoras na ampliação de espaços educativos. Por exemplo, o Programa Educação e Participação busca concretizar a educação integral por meio do Prêmio Itaú-Unicef e do Projeto Gestores de Aprendizagem. O Prêmio Unicef estimula o trabalho de ONGs em parceria com a escola pública, desenvolvendo ações socioeducativas. O projeto Gestores de Aprendizagem tem como objetivo contribuir para a integração de ações intersetoriais com vistas à proteção e educação das crianças e adolescentes.
description The author establishes a difference between comprehensive education and full-time education. In addition to fully and inclusively contemplating the human being, comprehensive education presupposes the diversity of educational spaces as a fundamental concept to the involvement and responsibility of all of society in educating new generations. Although different, full-time education can be a good path to achieving comprehensive education. The author points out that the government, organized civil society and the private sector have presented innovative possibilities for new generations to learn to know, to do, to live, to be." The creation of spaces to exchange experiences between educators is an important strategy for there to be appropriation of successful ideas. Fundação Itaú Social has rich and innovative experiences in expanding educational spaces. For example, the Education and Participation Program (Programa Educação e Participação) seeks to establish comprehensive education through the Itaú-Unicef Award and the Managers of Learning Project (Projeto Gestores de Aprendizagem). The Unicef Award fosters NGO work done in partnership with public schools, developing socio-educational initiatives. The Managers of Learning project is aimed at contributing to integration of inter-sector actions with a view to protecting and educating children and adolescents.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-08-01
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/167
10.18676/cadernoscenpec.v1i2.167
url http://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/167
identifier_str_mv 10.18676/cadernoscenpec.v1i2.167
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://cadernos.cenpec.org.br/cadernos/index.php/cadernos/article/view/167/196
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária
publisher.none.fl_str_mv Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos Cenpec | Nova série; v. 1, n. 2 (2006): Educação Integral
Cadernos Cenpec; v. 1, n. 2 (2006): Educação Integral
2237-9983
2237-9983
10.18676/cadernoscenpec.v1i2
reponame:Cadernos Cenpec
instname:Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)
instacron:CENPEC
reponame_str Cadernos Cenpec
collection Cadernos Cenpec
instname_str Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)
instacron_str CENPEC
institution CENPEC
repository.name.fl_str_mv Cadernos Cenpec - Centro de Estudos e Pesquisa em Educação, Cultura e Ação Comunitária (CENPEC)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1674121123153838080