Evaluation myths: common knowledge is...
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/15 |
Resumo: | False truths have, for decades, flooded the educational system with principles that justify students' retention within the school education they are entitled to receive. Urgency, therefore, is needed in order to provoke a substantial reflection among educators, families and society at large towards substituting retention and school drop out by evaluation systems capable of promoting the continuous improvement of children and youth. |
id |
CESGRAN-1_471550c4291ab370814a38c79a322db1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/15 |
network_acronym_str |
CESGRAN-1 |
network_name_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluation myths: common knowledge is...Mitos de la evaluacion: se dice que...Mitos na Avaliação: Diz-se que...Evaluation; Myths; Retention; Evasion; Promotion; Mitos; Repeticion; Evasion; PromocionAvaliação; EducaçãoAvaliação; Mitos; Repetencia; Evasao; PromocaoFalse truths have, for decades, flooded the educational system with principles that justify students' retention within the school education they are entitled to receive. Urgency, therefore, is needed in order to provoke a substantial reflection among educators, families and society at large towards substituting retention and school drop out by evaluation systems capable of promoting the continuous improvement of children and youth. Falsas verdades tienen, hace muchas decadas, impregnado el sistema educacional, con fundamentos que justifican la reprobacion de los alumnos durante la educacion escolar a que tienen derecho. Es urgente, por tanto, provocar junto a educadores, familias y sociedad en general, una sustancial reflexion, para sustituir la repeticion y la evasion por una evaluacion que promueva el perfeccionamiento continuo de los niños y de los jovenes.Falsas verdades tem, ha muitas decadas, impregnado o sistema educacional, com fundamentos que justificam a reprovação dos alunos na educação escolar a que tem direito. E urgente, portanto, provocar junto a educadores, familias e sociedade em geral, uma substancial reflexão, no sentido de substituir a repetencia e a evasao por uma avaliação que promova o aperfeicoamento continuo das criancas e dos jovens.Fundação CesgranrioFirme, Thereza Penna2009-06-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/1510.22347/2175-2753v1i1.15Revista Meta: Avaliação; v. 1, n. 1 (2009): Edicao Especial de Lancamento; 1-102175-2753reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIOporhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/15/3Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2012-10-27T07:59:00Zoai:ojs.localhost:article/15Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/indexPRIhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/oaimetaavaliacao@cesgranrio.org.br2175-27532175-2753opendoar:2012-10-27T07:59Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation myths: common knowledge is... Mitos de la evaluacion: se dice que... Mitos na Avaliação: Diz-se que... |
title |
Evaluation myths: common knowledge is... |
spellingShingle |
Evaluation myths: common knowledge is... Firme, Thereza Penna Evaluation; Myths; Retention; Evasion; Promotion ; Mitos; Repeticion; Evasion; Promocion Avaliação; Educação Avaliação; Mitos; Repetencia; Evasao; Promocao |
title_short |
Evaluation myths: common knowledge is... |
title_full |
Evaluation myths: common knowledge is... |
title_fullStr |
Evaluation myths: common knowledge is... |
title_full_unstemmed |
Evaluation myths: common knowledge is... |
title_sort |
Evaluation myths: common knowledge is... |
author |
Firme, Thereza Penna |
author_facet |
Firme, Thereza Penna |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Firme, Thereza Penna |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Evaluation; Myths; Retention; Evasion; Promotion ; Mitos; Repeticion; Evasion; Promocion Avaliação; Educação Avaliação; Mitos; Repetencia; Evasao; Promocao |
topic |
Evaluation; Myths; Retention; Evasion; Promotion ; Mitos; Repeticion; Evasion; Promocion Avaliação; Educação Avaliação; Mitos; Repetencia; Evasao; Promocao |
description |
False truths have, for decades, flooded the educational system with principles that justify students' retention within the school education they are entitled to receive. Urgency, therefore, is needed in order to provoke a substantial reflection among educators, families and society at large towards substituting retention and school drop out by evaluation systems capable of promoting the continuous improvement of children and youth. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-06-09 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/15 10.22347/2175-2753v1i1.15 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/15 |
identifier_str_mv |
10.22347/2175-2753v1i1.15 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/15/3 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Meta: Avaliação; v. 1, n. 1 (2009): Edicao Especial de Lancamento; 1-10 2175-2753 reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO |
institution |
CESGRANRIO |
reponame_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
collection |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository.name.fl_str_mv |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
metaavaliacao@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754845672201256960 |