THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/50 |
Resumo: | The aim of this study is to develop an evaluation concerning the effectiveness of ludoergomotricidade in an educational computer program together with a cortical stimulation training in order to intervene in the non- maintenance of attention and concentration of 25 5-to-7-year-old children when performing mathematical logic tasks. To evaluate the effect of this intervention, the children were evaluated at the beginning, middle and end of the task by the Bender Visomotor Gestaltic Test. The results of this study were treated statistically by variance analysis on the results which indicated a F = 116.29 and P = 0.01. |
id |
CESGRAN-1_d636ebce33da3778cd36fce88fed777e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/50 |
network_acronym_str |
CESGRAN-1 |
network_name_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDRENEl Valor de la Inforatica para la Mejora del Desarrollo Logico-Matematico de NiñosO Valor da Informatica Educacional para a Melhora do Desenvolvimento Logico-matematico de CriancasEvaluation; Value; Education; Moral and EpistemologyEvaluacion; Valor; Educacion; Moral e epistemologiaAvaliação; Valor; Educação; Moral e EpistemologiaThe aim of this study is to develop an evaluation concerning the effectiveness of ludoergomotricidade in an educational computer program together with a cortical stimulation training in order to intervene in the non- maintenance of attention and concentration of 25 5-to-7-year-old children when performing mathematical logic tasks. To evaluate the effect of this intervention, the children were evaluated at the beginning, middle and end of the task by the Bender Visomotor Gestaltic Test. The results of this study were treated statistically by variance analysis on the results which indicated a F = 116.29 and P = 0.01.El objetivo de este estudio fue desenvolver una evaluacion acerca de la eficácia de la ludoergomotricidad en un programa de informatica educacional junto con el entrenamiento de estimulacion cortical, encaminada para intervenir en la no-manutencion de un estado de atencion y concentracion prolongados, de 25 niños con edad entre 5 y 7 años al realizaren tareas de naturaleza logico-matematica. Para evaluar el efecto causado por la intervencion, los niños fueron evaluados en el momento inicial, durante y despues de la intervencion, por el Teste Gestaltico Visomotor de Bender. Los resultados obtenidos en este estudio recibieran tratamiento estadistico a partir del analisis de variancia, que fue efectuada sobre los resultados en los instantes que indicaran F = 116.29 e P = 0.01. O objetivo deste estudo foi desenvolver uma avaliação acerca da eficácia da ludoergomotricidade em um programa de informática educacional junto com o treinamento de estimulação cortical, voltada para intervir na não manutenção de um estado de atenção e concentração prolongado, de 25 crianças com idade entre 5 e 7 anos ao realizarem tarefas de natureza lógico-matemática. . Para avaliar o efeito causado pela intervenção, as crianças foram avaliadas no momento inicial, durante e após a intervenção, pelo Teste Gestáltico Visomotor de Bender. Os resultados obtidos neste estudo recebram tratamento estatístico a partir da análise de variância, que foi efetivada sobre os resultados nos instantes que indicaram um F = 116.29 e P=0.01.Fundação CesgranrioBeresford, HeronRosa, Aline SilvestreRosa, Thaís SilvestreCardoso, Fabrício Bruno2010-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/5010.22347/2175-2753v2i4.50Revista Meta: Avaliação; v. 2, n. 4 (2010): Revista Meta: Avaliacao; 60-722175-2753reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIOporhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/50/64Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2010-05-12T15:42:59Zoai:ojs.localhost:article/50Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/indexPRIhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/oaimetaavaliacao@cesgranrio.org.br2175-27532175-2753opendoar:2010-05-12T15:42:59Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN El Valor de la Inforatica para la Mejora del Desarrollo Logico-Matematico de Niños O Valor da Informatica Educacional para a Melhora do Desenvolvimento Logico-matematico de Criancas |
title |
THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN |
spellingShingle |
THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN Beresford, Heron Evaluation; Value; Education; Moral and Epistemology Evaluacion; Valor; Educacion; Moral e epistemologia Avaliação; Valor; Educação; Moral e Epistemologia |
title_short |
THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN |
title_full |
THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN |
title_fullStr |
THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN |
title_full_unstemmed |
THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN |
title_sort |
THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN |
author |
Beresford, Heron |
author_facet |
Beresford, Heron Rosa, Aline Silvestre Rosa, Thaís Silvestre Cardoso, Fabrício Bruno |
author_role |
author |
author2 |
Rosa, Aline Silvestre Rosa, Thaís Silvestre Cardoso, Fabrício Bruno |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Beresford, Heron Rosa, Aline Silvestre Rosa, Thaís Silvestre Cardoso, Fabrício Bruno |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Evaluation; Value; Education; Moral and Epistemology Evaluacion; Valor; Educacion; Moral e epistemologia Avaliação; Valor; Educação; Moral e Epistemologia |
topic |
Evaluation; Value; Education; Moral and Epistemology Evaluacion; Valor; Educacion; Moral e epistemologia Avaliação; Valor; Educação; Moral e Epistemologia |
description |
The aim of this study is to develop an evaluation concerning the effectiveness of ludoergomotricidade in an educational computer program together with a cortical stimulation training in order to intervene in the non- maintenance of attention and concentration of 25 5-to-7-year-old children when performing mathematical logic tasks. To evaluate the effect of this intervention, the children were evaluated at the beginning, middle and end of the task by the Bender Visomotor Gestaltic Test. The results of this study were treated statistically by variance analysis on the results which indicated a F = 116.29 and P = 0.01. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-03-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/50 10.22347/2175-2753v2i4.50 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/50 |
identifier_str_mv |
10.22347/2175-2753v2i4.50 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/50/64 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Meta: Avaliação; v. 2, n. 4 (2010): Revista Meta: Avaliacao; 60-72 2175-2753 reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO |
institution |
CESGRANRIO |
reponame_str |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
collection |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) |
repository.name.fl_str_mv |
Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
metaavaliacao@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754845672196014080 |