THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Beresford, Heron
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Rosa, Aline Silvestre, Rosa, Thaís Silvestre, Cardoso, Fabrício Bruno
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/50
Resumo: The aim of this study is to develop an evaluation concerning the effectiveness of  ludoergomotricidade in an educational computer program together with a cortical stimulation training in order to intervene in the non- maintenance of attention and concentration of 25 5-to-7-year-old children when performing mathematical logic tasks. To evaluate the effect of this intervention, the children were evaluated at the beginning, middle and end of the task by the Bender Visomotor Gestaltic Test. The results of this study were treated statistically by variance analysis on the results which indicated a F = 116.29 and P = 0.01.
id CESGRAN-1_d636ebce33da3778cd36fce88fed777e
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/50
network_acronym_str CESGRAN-1
network_name_str Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
repository_id_str
spelling THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDRENEl Valor de la Inforatica para la Mejora del Desarrollo Logico-Matematico de NiñosO Valor da Informatica Educacional para a Melhora do Desenvolvimento Logico-matematico de CriancasEvaluation; Value; Education; Moral and EpistemologyEvaluacion; Valor; Educacion; Moral e epistemologiaAvaliação; Valor; Educação; Moral e EpistemologiaThe aim of this study is to develop an evaluation concerning the effectiveness of  ludoergomotricidade in an educational computer program together with a cortical stimulation training in order to intervene in the non- maintenance of attention and concentration of 25 5-to-7-year-old children when performing mathematical logic tasks. To evaluate the effect of this intervention, the children were evaluated at the beginning, middle and end of the task by the Bender Visomotor Gestaltic Test. The results of this study were treated statistically by variance analysis on the results which indicated a F = 116.29 and P = 0.01.El objetivo de este estudio fue desenvolver una evaluacion acerca de la eficácia de la ludoergomotricidad en un programa de informatica educacional junto con el entrenamiento de estimulacion cortical, encaminada para intervenir en la no-manutencion de un estado de atencion y concentracion prolongados, de 25 niños con edad entre 5 y 7 años al realizaren tareas de naturaleza logico-matematica. Para evaluar el efecto causado por la intervencion, los niños fueron evaluados en el momento inicial, durante y despues de la intervencion, por el Teste Gestaltico Visomotor de Bender. Los resultados obtenidos en este estudio recibieran tratamiento estadistico a partir del analisis de variancia, que fue efectuada sobre los resultados en los instantes que indicaran F = 116.29 e P = 0.01.    O objetivo deste estudo foi desenvolver uma avaliação acerca da eficácia da ludoergomotricidade em um programa de informática educacional junto com o treinamento de estimulação cortical, voltada para intervir na não manutenção de um estado de atenção e concentração prolongado, de 25 crianças com idade entre 5 e 7 anos ao realizarem tarefas de natureza lógico-matemática. . Para avaliar o efeito causado pela intervenção, as crianças foram avaliadas no momento inicial, durante e após a intervenção, pelo Teste Gestáltico Visomotor de Bender. Os resultados obtidos neste estudo recebram tratamento estatístico a partir da análise de variância, que foi efetivada sobre os resultados nos instantes que indicaram um F = 116.29 e P=0.01.Fundação CesgranrioBeresford, HeronRosa, Aline SilvestreRosa, Thaís SilvestreCardoso, Fabrício Bruno2010-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/5010.22347/2175-2753v2i4.50Revista Meta: Avaliação; v. 2, n. 4 (2010): Revista Meta: Avaliacao; 60-722175-2753reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIOporhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/50/64Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranriohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2010-05-12T15:42:59Zoai:ojs.localhost:article/50Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/indexPRIhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/oaimetaavaliacao@cesgranrio.org.br2175-27532175-2753opendoar:2010-05-12T15:42:59Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN
El Valor de la Inforatica para la Mejora del Desarrollo Logico-Matematico de Niños
O Valor da Informatica Educacional para a Melhora do Desenvolvimento Logico-matematico de Criancas
title THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN
spellingShingle THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN
Beresford, Heron
Evaluation; Value; Education; Moral and Epistemology
Evaluacion; Valor; Educacion; Moral e epistemologia
Avaliação; Valor; Educação; Moral e Epistemologia
title_short THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN
title_full THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN
title_fullStr THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN
title_full_unstemmed THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN
title_sort THE VALUE OF COMPUTER EDUCATION TO IMPROVE THE MATHEMATICAL LOGIC DEVELOPMENT OF CHILDREN
author Beresford, Heron
author_facet Beresford, Heron
Rosa, Aline Silvestre
Rosa, Thaís Silvestre
Cardoso, Fabrício Bruno
author_role author
author2 Rosa, Aline Silvestre
Rosa, Thaís Silvestre
Cardoso, Fabrício Bruno
author2_role author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Beresford, Heron
Rosa, Aline Silvestre
Rosa, Thaís Silvestre
Cardoso, Fabrício Bruno
dc.subject.none.fl_str_mv


dc.subject.por.fl_str_mv Evaluation; Value; Education; Moral and Epistemology
Evaluacion; Valor; Educacion; Moral e epistemologia
Avaliação; Valor; Educação; Moral e Epistemologia
topic Evaluation; Value; Education; Moral and Epistemology
Evaluacion; Valor; Educacion; Moral e epistemologia
Avaliação; Valor; Educação; Moral e Epistemologia
description The aim of this study is to develop an evaluation concerning the effectiveness of  ludoergomotricidade in an educational computer program together with a cortical stimulation training in order to intervene in the non- maintenance of attention and concentration of 25 5-to-7-year-old children when performing mathematical logic tasks. To evaluate the effect of this intervention, the children were evaluated at the beginning, middle and end of the task by the Bender Visomotor Gestaltic Test. The results of this study were treated statistically by variance analysis on the results which indicated a F = 116.29 and P = 0.01.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-03-31
dc.type.none.fl_str_mv


dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/50
10.22347/2175-2753v2i4.50
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/50
identifier_str_mv 10.22347/2175-2753v2i4.50
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/article/view/50/64
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2015 Fundação Cesgranrio
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Revista Meta: Avaliação; v. 2, n. 4 (2010): Revista Meta: Avaliacao; 60-72
2175-2753
reponame:Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO
institution CESGRANRIO
reponame_str Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
collection Meta: avaliação (Rio de Janeiro)
repository.name.fl_str_mv Meta: avaliação (Rio de Janeiro) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv metaavaliacao@cesgranrio.org.br
_version_ 1754845672196014080