How is brazilian education? What to do?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Klein, Ruben
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/692
Resumo: The paper shows how brazilian education is terms of attendance, student flow and quality of education. Access to school is universalized, but finishing 8th grade (Middle School) is not. Repetition and drop-out rates ceased to fall in the last years and are increasing in High School. Expansion of High School stopped. Therefore, it is not possible to universalize conclusion of Middle and High School. The paper also shows that the quality of Education in Mathematics in Brazil is very bad, pointing out (personal judgment) basic and satisfactory levels of SAEB proficiency scale for the 4th, 8th and 11th (3rd grade of High School). The percentages of students above the satisfactory levels are very low and decrease with the grade. The paper suggests desirable targets for student flow and student achievement. Finally, the paper suggests some actions believed to have positive effect over student flow and achievement.
id CESGRANRIO_15d1d3d7ab05793dbc9cc05f3fdfae93
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/692
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling How is brazilian education? What to do?¿Como esta la educacion en brasil? ¿Que se puede hacer?Como esta a educação no Brasil? O que fazer?Flujo escolar; Universalizacion de la conclusion de la Enseñanza Fundamental; Calidad de enseñanza; Metas deseablesStudent flow; Universalize conclusion of Middle School; Quality of learning; Desirable targets;Fluxo escolar; Universalização da conclusao do ensino fundamental; Qualidade de ensino; Metas desejaveisThe paper shows how brazilian education is terms of attendance, student flow and quality of education. Access to school is universalized, but finishing 8th grade (Middle School) is not. Repetition and drop-out rates ceased to fall in the last years and are increasing in High School. Expansion of High School stopped. Therefore, it is not possible to universalize conclusion of Middle and High School. The paper also shows that the quality of Education in Mathematics in Brazil is very bad, pointing out (personal judgment) basic and satisfactory levels of SAEB proficiency scale for the 4th, 8th and 11th (3rd grade of High School). The percentages of students above the satisfactory levels are very low and decrease with the grade. The paper suggests desirable targets for student flow and student achievement. Finally, the paper suggests some actions believed to have positive effect over student flow and achievement.El artículo muestra como esta la educacion brasileña en terminos de atencion, flujo escolar y calidad de enseñanza. El acceso a la Enseñanza Fundamental esta universalizado, pero no su conclusion. Las tasas de repeticion y evasion dejaron de caer en los últimos años y estan subiendo en la Enseñanza Media. La expansion de la Enseñanza Media paro. De esta manera no es posible universalizar la conclusion de la Enseñanza Fundamental y del Medio. El artículo muestra tambien que la calidad de enseñanza en Matematicas en Brasil es muy mala, juzgando lo que serian los niveles basicos y satisfactorios de la escala de proficiencia del SAEB para el 4º y 8º cursos del EF y para el 3 curso del EM. Los porcentajes de alumnos por encima de los niveles satisfactorios son muy bajos y descienden con el curso. El artículo sugiere metas deseables para el flujo escolar y para el desempeño de los alumnos. Por último el artículo sugiere algunas acciones que se acredita tendra efecto positivo sobre el flujo y desempeño de los alumnos.O artigo mostra como esta a educação brasileira em termos de atendimento, fluxo escolar e qualidade de ensino. O acesso ao Ensino Fundamental esta universalizado, mas nao sua conclusao. As taxas de repetencia e evasao deixaram de cair nos últimos anos e estao subindo no Ensino Medio. A expansao do Ensino Medio parou. Dessa maneira nao e possivel universalizar a conclusao do Ensino Fundamental e do Medio. O artigo mostra tambem que a qualidade de ensino em Matematica no Brasil e muito ruim, com um julgamento do que seriam os niveis basicos e satisfatorios da escala de proficiencia do SAEB para as 4a e 8a series do EF e para a 3a serie do EM. Os percentuais de alunos acima dos niveis satisfatorios sao muito baixos e decrescem com a serie. O artigo sugere metas desejaveis para o fluxo escolar e para o desempenho dos alunos. Finalmente o artigo sugere algumas acoes que se acredita, terao efeito positivo sobre o fluxo e desempenho dos alunos.Fundação CesgranrioKlein, Ruben2006-04-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/692Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 51 (2006): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 139-1721809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-10T16:48:56Zoai:ojs.localhost:article/692Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-10T16:48:56Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv How is brazilian education? What to do?
¿Como esta la educacion en brasil? ¿Que se puede hacer?
Como esta a educação no Brasil? O que fazer?
title How is brazilian education? What to do?
spellingShingle How is brazilian education? What to do?
Klein, Ruben
Flujo escolar; Universalizacion de la conclusion de la Enseñanza Fundamental; Calidad de enseñanza; Metas deseables
Student flow; Universalize conclusion of Middle School; Quality of learning; Desirable targets;
Fluxo escolar; Universalização da conclusao do ensino fundamental; Qualidade de ensino; Metas desejaveis
title_short How is brazilian education? What to do?
title_full How is brazilian education? What to do?
title_fullStr How is brazilian education? What to do?
title_full_unstemmed How is brazilian education? What to do?
title_sort How is brazilian education? What to do?
author Klein, Ruben
author_facet Klein, Ruben
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Klein, Ruben
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Flujo escolar; Universalizacion de la conclusion de la Enseñanza Fundamental; Calidad de enseñanza; Metas deseables
Student flow; Universalize conclusion of Middle School; Quality of learning; Desirable targets;
Fluxo escolar; Universalização da conclusao do ensino fundamental; Qualidade de ensino; Metas desejaveis
topic Flujo escolar; Universalizacion de la conclusion de la Enseñanza Fundamental; Calidad de enseñanza; Metas deseables
Student flow; Universalize conclusion of Middle School; Quality of learning; Desirable targets;
Fluxo escolar; Universalização da conclusao do ensino fundamental; Qualidade de ensino; Metas desejaveis
description The paper shows how brazilian education is terms of attendance, student flow and quality of education. Access to school is universalized, but finishing 8th grade (Middle School) is not. Repetition and drop-out rates ceased to fall in the last years and are increasing in High School. Expansion of High School stopped. Therefore, it is not possible to universalize conclusion of Middle and High School. The paper also shows that the quality of Education in Mathematics in Brazil is very bad, pointing out (personal judgment) basic and satisfactory levels of SAEB proficiency scale for the 4th, 8th and 11th (3rd grade of High School). The percentages of students above the satisfactory levels are very low and decrease with the grade. The paper suggests desirable targets for student flow and student achievement. Finally, the paper suggests some actions believed to have positive effect over student flow and achievement.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-04-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/692
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/692
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 51 (2006): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 139-172
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832032119128064