From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/656 |
Resumo: | This article presents partial results of a diagnostic evaluation of Long-Distance Higher Education in Brazil. This study was developed in the Evaluation Practice course offered by the Professional Master Course in Evaluation at Cesgranrio Foundation. Based on the state of art of Long-Distance Education, evaluative questions were developed, which will become reference to the future evaluative practices of the program. |
id |
CESGRANRIO_2a30a037071e34e42ef177c5fe2b9b21 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/656 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance educationDel diagnostico a las cuestiones evaluativas: un camino posible via practica de evaluacion en educacion a distancia.Do diagnostico às questoes avaliativas: um caminho possivel via pratica de avaliação em educação a distânciaEvaluacion; Educacion a distancia; Practica de evaluacion; Curso de Maestria Profesional en EvaluacionEvaluation; Long-Distance Education; Evaluation practice; Professional Master Course in EvaluationAvaliação; Educação a distância; Pratica de avaliação; Mestrado Profissional em AvaliaçãoThis article presents partial results of a diagnostic evaluation of Long-Distance Higher Education in Brazil. This study was developed in the Evaluation Practice course offered by the Professional Master Course in Evaluation at Cesgranrio Foundation. Based on the state of art of Long-Distance Education, evaluative questions were developed, which will become reference to the future evaluative practices of the program.Este artículo presenta resultados parciales obtenidos en una evaluacion diagnostica de la Educacion a Distancia en cursos superiores brasileños. Esta investigación fue desarrollada en la signatura Practica de Evaluacion ofrecida por el Curso de Maestria Profesional en Evaluacion de la Fundacion Cesgranrio. Cuestiones evaluativas fueran desarrolladas con base en el estado del arte de la Educacion a Distancia y serviran como referencia de las futuras practicas evaluativas del programa. O artigo apresenta resultados parciais de uma avaliação diagnostica da Educação Superior a Distância no Pais. Esse estudo foi desenvolvido na disciplina Pratica de Avaliação oferecida no Mestrado Profissional em Avaliação da Fundação Cesgranrio. A partir do levantamento do estado da arte da Educação a Distância, foram elaboradas questoes avaliativas que servirao de fio condutor a futuras práticas avaliativas do Curso.Fundação CesgranrioSilva, Angela Carrancho daSilva, Christina Marilia Teixeira da2009-04-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/656Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 17, n. 63 (2009): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 293-3121809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-08T16:06:31Zoai:ojs.localhost:article/656Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-08T16:06:31Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education Del diagnostico a las cuestiones evaluativas: un camino posible via practica de evaluacion en educacion a distancia. Do diagnostico às questoes avaliativas: um caminho possivel via pratica de avaliação em educação a distância |
title |
From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education |
spellingShingle |
From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education Silva, Angela Carrancho da Evaluacion; Educacion a distancia; Practica de evaluacion; Curso de Maestria Profesional en Evaluacion Evaluation; Long-Distance Education; Evaluation practice; Professional Master Course in Evaluation Avaliação; Educação a distância; Pratica de avaliação; Mestrado Profissional em Avaliação |
title_short |
From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education |
title_full |
From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education |
title_fullStr |
From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education |
title_full_unstemmed |
From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education |
title_sort |
From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education |
author |
Silva, Angela Carrancho da |
author_facet |
Silva, Angela Carrancho da Silva, Christina Marilia Teixeira da |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Christina Marilia Teixeira da |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Angela Carrancho da Silva, Christina Marilia Teixeira da |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Evaluacion; Educacion a distancia; Practica de evaluacion; Curso de Maestria Profesional en Evaluacion Evaluation; Long-Distance Education; Evaluation practice; Professional Master Course in Evaluation Avaliação; Educação a distância; Pratica de avaliação; Mestrado Profissional em Avaliação |
topic |
Evaluacion; Educacion a distancia; Practica de evaluacion; Curso de Maestria Profesional en Evaluacion Evaluation; Long-Distance Education; Evaluation practice; Professional Master Course in Evaluation Avaliação; Educação a distância; Pratica de avaliação; Mestrado Profissional em Avaliação |
description |
This article presents partial results of a diagnostic evaluation of Long-Distance Higher Education in Brazil. This study was developed in the Evaluation Practice course offered by the Professional Master Course in Evaluation at Cesgranrio Foundation. Based on the state of art of Long-Distance Education, evaluative questions were developed, which will become reference to the future evaluative practices of the program. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-04-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/656 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/656 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 17, n. 63 (2009): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 293-312 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832030669996032 |