From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Angela Carrancho da
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Silva, Christina Marilia Teixeira da
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/656
Resumo: This article presents partial results of a diagnostic evaluation of Long-Distance  Higher Education in Brazil. This study was developed in the Evaluation Practice course offered by the Professional Master Course in Evaluation at Cesgranrio Foundation. Based on the state of art of Long-Distance Education, evaluative questions were developed, which will become reference to the future evaluative practices of the program.
id CESGRANRIO_2a30a037071e34e42ef177c5fe2b9b21
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/656
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance educationDel diagnostico a las cuestiones evaluativas: un camino posible via practica de evaluacion en educacion a distancia.Do diagnostico às questoes avaliativas: um caminho possivel via pratica de avaliação em educação a distânciaEvaluacion; Educacion a distancia; Practica de evaluacion; Curso de Maestria Profesional en EvaluacionEvaluation; Long-Distance Education; Evaluation practice; Professional Master Course in EvaluationAvaliação; Educação a distância; Pratica de avaliação; Mestrado Profissional em AvaliaçãoThis article presents partial results of a diagnostic evaluation of Long-Distance  Higher Education in Brazil. This study was developed in the Evaluation Practice course offered by the Professional Master Course in Evaluation at Cesgranrio Foundation. Based on the state of art of Long-Distance Education, evaluative questions were developed, which will become reference to the future evaluative practices of the program.Este artículo presenta resultados parciales obtenidos en una evaluacion diagnostica de la Educacion a Distancia en cursos superiores brasileños. Esta investigación fue desarrollada en la signatura Practica de Evaluacion ofrecida por el Curso de Maestria Profesional en Evaluacion de la Fundacion Cesgranrio. Cuestiones evaluativas fueran desarrolladas con base en el estado del arte de la Educacion a Distancia y serviran como referencia de las futuras practicas evaluativas del programa. O artigo apresenta resultados parciais de uma avaliação diagnostica da Educação Superior a Distância no Pais. Esse estudo foi desenvolvido na disciplina Pratica de Avaliação oferecida no Mestrado Profissional em Avaliação da Fundação Cesgranrio. A partir do levantamento do estado da arte da Educação a Distância, foram elaboradas questoes avaliativas que servirao de fio condutor a futuras práticas avaliativas do Curso.Fundação CesgranrioSilva, Angela Carrancho daSilva, Christina Marilia Teixeira da2009-04-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/656Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 17, n. 63 (2009): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 293-3121809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-08T16:06:31Zoai:ojs.localhost:article/656Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-08T16:06:31Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education
Del diagnostico a las cuestiones evaluativas: un camino posible via practica de evaluacion en educacion a distancia.
Do diagnostico às questoes avaliativas: um caminho possivel via pratica de avaliação em educação a distância
title From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education
spellingShingle From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education
Silva, Angela Carrancho da
Evaluacion; Educacion a distancia; Practica de evaluacion; Curso de Maestria Profesional en Evaluacion
Evaluation; Long-Distance Education; Evaluation practice; Professional Master Course in Evaluation
Avaliação; Educação a distância; Pratica de avaliação; Mestrado Profissional em Avaliação
title_short From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education
title_full From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education
title_fullStr From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education
title_full_unstemmed From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education
title_sort From diagnosis to evaluation questions: a possible way through evaluation practice of the long-distance education
author Silva, Angela Carrancho da
author_facet Silva, Angela Carrancho da
Silva, Christina Marilia Teixeira da
author_role author
author2 Silva, Christina Marilia Teixeira da
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Angela Carrancho da
Silva, Christina Marilia Teixeira da
dc.subject.none.fl_str_mv
dc.subject.por.fl_str_mv Evaluacion; Educacion a distancia; Practica de evaluacion; Curso de Maestria Profesional en Evaluacion
Evaluation; Long-Distance Education; Evaluation practice; Professional Master Course in Evaluation
Avaliação; Educação a distância; Pratica de avaliação; Mestrado Profissional em Avaliação
topic Evaluacion; Educacion a distancia; Practica de evaluacion; Curso de Maestria Profesional en Evaluacion
Evaluation; Long-Distance Education; Evaluation practice; Professional Master Course in Evaluation
Avaliação; Educação a distância; Pratica de avaliação; Mestrado Profissional em Avaliação
description This article presents partial results of a diagnostic evaluation of Long-Distance  Higher Education in Brazil. This study was developed in the Evaluation Practice course offered by the Professional Master Course in Evaluation at Cesgranrio Foundation. Based on the state of art of Long-Distance Education, evaluative questions were developed, which will become reference to the future evaluative practices of the program.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-04-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/656
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/656
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 17, n. 63 (2009): Revista Ensaio - Abr./Jun.; 293-312
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832030669996032