Evaluation from an EAD perspective
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/605 |
Resumo: | This paper presents the assessment as an aspect, sufficiently important for the education in general, that also it must be thought and be discuss in front of the Distance Education. Thus, from our experience as professors and having for context a course fulfilled totally at distance, we analyzed some interactions that occurred during the course, which was developed having as north the constructionist educational theory. We also used this theory to elaborate our ideas regarding the character of the evaluation front of a formative conception, in an environment of Distance Education, which valued all the types of interaction. Then, we united the Constructionism with the Formative Evaluation, which aims to perfect the learning process of the pupil instead of measure what this learned. |
id |
CESGRANRIO_f5991f47b2e10405753669feac9fc56d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/605 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluation from an EAD perspectiveLa evaluacion bajo el aspecto de la educacion a distanciaA avaliação vista sob o aspecto da educação a distânciaEvaluacion formativa; Construccionismo; Educacion a distanciaAvaliação formativa; Construcionismo; Educação a distânciaFormative evaluation; Constructionism; Distance educationThis paper presents the assessment as an aspect, sufficiently important for the education in general, that also it must be thought and be discuss in front of the Distance Education. Thus, from our experience as professors and having for context a course fulfilled totally at distance, we analyzed some interactions that occurred during the course, which was developed having as north the constructionist educational theory. We also used this theory to elaborate our ideas regarding the character of the evaluation front of a formative conception, in an environment of Distance Education, which valued all the types of interaction. Then, we united the Constructionism with the Formative Evaluation, which aims to perfect the learning process of the pupil instead of measure what this learned.Este artículo trata de la evaluacion como un aspecto muy destacado en la educacion, y que debe ser discutido en el marco de la Educacion a Distancia (EaD). Luego, con base en nuestra experiencia como docentes y en el marco de un curso realizado totalmente a distancia, investigamos algunas interacciones ocurridas a lo largo del curso que se desarrollo teniendo en cuenta la teoria educacional Construccionista. Empleamos tambien esta teoria al elaborar nuestras ideas respecto al caracter de la evaluacion frente a una concepcion formativa, en un ambiente de EaD, en el que se valoro a todo tipo de interacciones. De hecho, unimos el Construccionismo a la Evaluacion Formativa buscando el mejor desarrollo del proceso de aprendizaje en lugar de buscar una medida de aquello que un alumno pueda haber aprendido.Este artigo trata da avaliação como um aspecto bastante relevante para a educação em geral, que tambem deve ser pensado e discutido frente à Educação a Distância (EAD). Assim, a partir de nossa experiencia como professores e tendo por contexto um curso realizado totalmente à distância, analisamos algumas interacoes ocorridas ao longo do curso, que foi desenvolvido tendo como norte a teoria educacional construcionista. Valemo-nos tambem desta teoria para elaborar nossas ideias a respeito do carater da avaliação frente a uma concepcao formativa, em um ambiente de EAD, o qual valorizou todos os tipos de interação. Entao, aliamos o Construcionismo1 à Avaliação Formativa que visa ao aperfeicoamento do processo de aprendizagem do aluno em vez de buscar medir o que este aprendeu.Fundação CesgranrioMaltempi, Marcus ViniciusRosa, Mauricio2006-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/605Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 50 (2006): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 57-761809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-10T17:18:08Zoai:ojs.localhost:article/605Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-10T17:18:08Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation from an EAD perspective La evaluacion bajo el aspecto de la educacion a distancia A avaliação vista sob o aspecto da educação a distância |
title |
Evaluation from an EAD perspective |
spellingShingle |
Evaluation from an EAD perspective Maltempi, Marcus Vinicius Evaluacion formativa; Construccionismo; Educacion a distancia Avaliação formativa; Construcionismo; Educação a distância Formative evaluation; Constructionism; Distance education |
title_short |
Evaluation from an EAD perspective |
title_full |
Evaluation from an EAD perspective |
title_fullStr |
Evaluation from an EAD perspective |
title_full_unstemmed |
Evaluation from an EAD perspective |
title_sort |
Evaluation from an EAD perspective |
author |
Maltempi, Marcus Vinicius |
author_facet |
Maltempi, Marcus Vinicius Rosa, Mauricio |
author_role |
author |
author2 |
Rosa, Mauricio |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maltempi, Marcus Vinicius Rosa, Mauricio |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Evaluacion formativa; Construccionismo; Educacion a distancia Avaliação formativa; Construcionismo; Educação a distância Formative evaluation; Constructionism; Distance education |
topic |
Evaluacion formativa; Construccionismo; Educacion a distancia Avaliação formativa; Construcionismo; Educação a distância Formative evaluation; Constructionism; Distance education |
description |
This paper presents the assessment as an aspect, sufficiently important for the education in general, that also it must be thought and be discuss in front of the Distance Education. Thus, from our experience as professors and having for context a course fulfilled totally at distance, we analyzed some interactions that occurred during the course, which was developed having as north the constructionist educational theory. We also used this theory to elaborate our ideas regarding the character of the evaluation front of a formative conception, in an environment of Distance Education, which valued all the types of interaction. Then, we united the Constructionism with the Formative Evaluation, which aims to perfect the learning process of the pupil instead of measure what this learned. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-01-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/605 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/605 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
pt; en; es |
language_invalid_str_mv |
pt; en; es |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
|
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 50 (2006): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 57-76 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832032922337280 |