Evaluation from an EAD perspective

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Maltempi, Marcus Vinicius
Data de Publicação: 2006
Outros Autores: Rosa, Mauricio
Tipo de documento: Artigo
Título da fonte: Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
Texto Completo: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/605
Resumo: This paper presents the assessment as an aspect, sufficiently important for the education in general, that also it must be thought and be discuss in front of the Distance Education. Thus, from our experience as professors and having for context a course fulfilled totally at distance, we analyzed some interactions that occurred during the course, which was developed having as north the constructionist educational theory. We also used this theory to elaborate our ideas regarding the character of the evaluation front of a formative conception, in an environment of Distance Education, which valued all the types of interaction. Then, we united the Constructionism with the Formative Evaluation, which aims to perfect the learning process of the pupil instead of measure what this learned.
id CESGRANRIO_f5991f47b2e10405753669feac9fc56d
oai_identifier_str oai:ojs.localhost:article/605
network_acronym_str CESGRANRIO
network_name_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository_id_str
spelling Evaluation from an EAD perspectiveLa evaluacion bajo el aspecto de la educacion a distanciaA avaliação vista sob o aspecto da educação a distânciaEvaluacion formativa; Construccionismo; Educacion a distanciaAvaliação formativa; Construcionismo; Educação a distânciaFormative evaluation; Constructionism; Distance educationThis paper presents the assessment as an aspect, sufficiently important for the education in general, that also it must be thought and be discuss in front of the Distance Education. Thus, from our experience as professors and having for context a course fulfilled totally at distance, we analyzed some interactions that occurred during the course, which was developed having as north the constructionist educational theory. We also used this theory to elaborate our ideas regarding the character of the evaluation front of a formative conception, in an environment of Distance Education, which valued all the types of interaction. Then, we united the Constructionism with the Formative Evaluation, which aims to perfect the learning process of the pupil instead of measure what this learned.Este artículo trata de la evaluacion como un aspecto muy destacado en la educacion, y que debe ser discutido en el marco de la Educacion a Distancia (EaD). Luego, con base en nuestra experiencia como docentes y en el marco de un curso realizado totalmente a distancia, investigamos algunas interacciones ocurridas a lo largo del curso que se desarrollo teniendo en cuenta la teoria educacional Construccionista. Empleamos tambien esta teoria al elaborar nuestras ideas respecto al caracter de la evaluacion frente a una concepcion formativa, en un ambiente de EaD, en el que se valoro a todo tipo de interacciones. De hecho, unimos el Construccionismo a la Evaluacion Formativa buscando el mejor desarrollo del proceso de aprendizaje en lugar de buscar una medida de aquello que un alumno pueda haber aprendido.Este artigo trata da avaliação como um aspecto bastante relevante para a educação em geral, que tambem deve ser pensado e discutido frente à Educação a Distância (EAD). Assim, a partir de nossa experiencia como professores e tendo por contexto um curso realizado totalmente à distância, analisamos algumas interacoes ocorridas ao longo do curso, que foi desenvolvido tendo como norte a teoria educacional construcionista. Valemo-nos tambem desta teoria para elaborar nossas ideias a respeito do carater da avaliação frente a uma concepcao formativa, em um ambiente de EAD, o qual valorizou todos os tipos de interação. Entao, aliamos o Construcionismo1 à Avaliação Formativa que visa ao aperfeicoamento do processo de aprendizagem do aluno em vez de buscar medir o que este aprendeu.Fundação CesgranrioMaltempi, Marcus ViniciusRosa, Mauricio2006-01-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/605Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 50 (2006): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 57-761809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-07-10T17:18:08Zoai:ojs.localhost:article/605Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-07-10T17:18:08Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse
dc.title.none.fl_str_mv Evaluation from an EAD perspective
La evaluacion bajo el aspecto de la educacion a distancia
A avaliação vista sob o aspecto da educação a distância
title Evaluation from an EAD perspective
spellingShingle Evaluation from an EAD perspective
Maltempi, Marcus Vinicius
Evaluacion formativa; Construccionismo; Educacion a distancia
Avaliação formativa; Construcionismo; Educação a distância
Formative evaluation; Constructionism; Distance education
title_short Evaluation from an EAD perspective
title_full Evaluation from an EAD perspective
title_fullStr Evaluation from an EAD perspective
title_full_unstemmed Evaluation from an EAD perspective
title_sort Evaluation from an EAD perspective
author Maltempi, Marcus Vinicius
author_facet Maltempi, Marcus Vinicius
Rosa, Mauricio
author_role author
author2 Rosa, Mauricio
author2_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv


dc.contributor.author.fl_str_mv Maltempi, Marcus Vinicius
Rosa, Mauricio
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Evaluacion formativa; Construccionismo; Educacion a distancia
Avaliação formativa; Construcionismo; Educação a distância
Formative evaluation; Constructionism; Distance education
topic Evaluacion formativa; Construccionismo; Educacion a distancia
Avaliação formativa; Construcionismo; Educação a distância
Formative evaluation; Constructionism; Distance education
description This paper presents the assessment as an aspect, sufficiently important for the education in general, that also it must be thought and be discuss in front of the Distance Education. Thus, from our experience as professors and having for context a course fulfilled totally at distance, we analyzed some interactions that occurred during the course, which was developed having as north the constructionist educational theory. We also used this theory to elaborate our ideas regarding the character of the evaluation front of a formative conception, in an environment of Distance Education, which valued all the types of interaction. Then, we united the Constructionism with the Formative Evaluation, which aims to perfect the learning process of the pupil instead of measure what this learned.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-01-20
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/605
url https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/605
dc.language.iso.fl_str_mv pt; en; es
language_invalid_str_mv pt; en; es
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educação
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv








dc.publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
publisher.none.fl_str_mv Fundação Cesgranrio
dc.source.none.fl_str_mv Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 14, n. 50 (2006): Revista Ensaio - Jan./Mar.; 57-76
1809-4465
0104-4036
reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
instname:Fundação Cesgranrio
instacron:CESGRANRIO-2
instname_str Fundação Cesgranrio
instacron_str CESGRANRIO-2
institution CESGRANRIO-2
reponame_str Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
collection Ensaio (Rio de Janeiro. Online)
repository.name.fl_str_mv Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio
repository.mail.fl_str_mv ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br
_version_ 1754832032922337280