School performance: a comparative study between rural and urban students in a public school of Piauí
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng spa |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2371 |
Resumo: | The aim of this study was to compare the school performance between rural and urban students of 6th-grade in a public school of Piauí. Furthermore, the socioeconomic and school factors that influence performance were investigated, according to teachers and students. Performance data were obtained from school records, and the performance-influencing factors were investigated through questionnaires and interviews. School records showed that students living in the rural area had lower performance compared to those living in the urban area. This variation would be related to social and school aspects in different levels: student, class and school. |
id |
CESGRANRIO_45b7e075cb68ab22fa10efcef7eaf20f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.localhost:article/2371 |
network_acronym_str |
CESGRANRIO |
network_name_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
School performance: a comparative study between rural and urban students in a public school of PiauíRendimiento escolar: un estudio comparativo entre estudiantes del área urbana y el área rural en una escuela pública en PiauíRendimento escolar: um estudo comparativo entre alunos da área urbana e da área rural em uma escola pública do PiauíSchool Evaluation; Rural-urban; Influencing factorsEvaluación Escolar; Rural-urbano; Factores InfluyentesEducação; AvaliaçãoAvaliação Escolar; Rural-urbano; Fatores InfluenciadoresThe aim of this study was to compare the school performance between rural and urban students of 6th-grade in a public school of Piauí. Furthermore, the socioeconomic and school factors that influence performance were investigated, according to teachers and students. Performance data were obtained from school records, and the performance-influencing factors were investigated through questionnaires and interviews. School records showed that students living in the rural area had lower performance compared to those living in the urban area. This variation would be related to social and school aspects in different levels: student, class and school. El objetivo principal de este estudio fue comparar el rendimiento escolar entre los estudiantes de sexto grado que viven en el área urbana y en el área rural de una escuela pública en Piauí. Además, se investigaron las causas socioeconómicas y escolares que influyen en dicho desempeño, de acuerdo con maestros y estudiantes. Los datos de rendimiento se obtuvieron a través de los registros escolares, y los factores que influyen en el rendimiento se investigaron a través de cuestionarios y entrevistas. Los registros escolares mostraron que los estudiantes que viven en áreas rurales tienen ingresos más bajos en comparación con aquellos que viven en áreas urbanas. Esta variación estaría relacionada con aspectos sociales y escolares en diferentes niveles: estudiante, clase y escuela. O objetivo principal deste estudo foi comparar o rendimento escolar entre alunos do 6º ano que residem nas áreas rural e urbana de uma escola pública do Piauí. Além disso, investigaram-se as causas socioeconômicas e escolares que influenciam tal rendimento, segundo os professores e os alunos. Os dados de rendimento foram obtidos mediante registros escolares, e os fatores influenciadores de rendimento foram investigados por meio de questionários e de entrevistas. Os registros escolares apontaram que os alunos que residem em área rural possuem um menor rendimento em comparação àqueles que moram na área urbana. Esta variação estaria ligada a aspectos sociais e escolares em diferentes níveis: de aluno, de turma e de escola.Fundação CesgranrioLopes, Suzana GomesXavier, Isabel Matilde de CarvalhoSilva, Alexandre Leite dos Santos2020-10-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/237110.1590/s0104-40362020002802371Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 28, n. 109 (2020): Revista Ensaio Out./Dez.; 962-9811809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2porengspahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2371/1284https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2371/1285https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2371/1286América do Sul; Brasil; Nordeste; PiauíAno letivo de 2017Direitos autorais 2020 Revista Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-02T14:54:26Zoai:ojs.localhost:article/2371Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2020-10-02T14:54:26Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
School performance: a comparative study between rural and urban students in a public school of Piauí Rendimiento escolar: un estudio comparativo entre estudiantes del área urbana y el área rural en una escuela pública en Piauí Rendimento escolar: um estudo comparativo entre alunos da área urbana e da área rural em uma escola pública do Piauí |
title |
School performance: a comparative study between rural and urban students in a public school of Piauí |
spellingShingle |
School performance: a comparative study between rural and urban students in a public school of Piauí Lopes, Suzana Gomes School Evaluation; Rural-urban; Influencing factors Evaluación Escolar; Rural-urbano; Factores Influyentes Educação; Avaliação Avaliação Escolar; Rural-urbano; Fatores Influenciadores |
title_short |
School performance: a comparative study between rural and urban students in a public school of Piauí |
title_full |
School performance: a comparative study between rural and urban students in a public school of Piauí |
title_fullStr |
School performance: a comparative study between rural and urban students in a public school of Piauí |
title_full_unstemmed |
School performance: a comparative study between rural and urban students in a public school of Piauí |
title_sort |
School performance: a comparative study between rural and urban students in a public school of Piauí |
author |
Lopes, Suzana Gomes |
author_facet |
Lopes, Suzana Gomes Xavier, Isabel Matilde de Carvalho Silva, Alexandre Leite dos Santos |
author_role |
author |
author2 |
Xavier, Isabel Matilde de Carvalho Silva, Alexandre Leite dos Santos |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lopes, Suzana Gomes Xavier, Isabel Matilde de Carvalho Silva, Alexandre Leite dos Santos |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
School Evaluation; Rural-urban; Influencing factors Evaluación Escolar; Rural-urbano; Factores Influyentes Educação; Avaliação Avaliação Escolar; Rural-urbano; Fatores Influenciadores |
topic |
School Evaluation; Rural-urban; Influencing factors Evaluación Escolar; Rural-urbano; Factores Influyentes Educação; Avaliação Avaliação Escolar; Rural-urbano; Fatores Influenciadores |
description |
The aim of this study was to compare the school performance between rural and urban students of 6th-grade in a public school of Piauí. Furthermore, the socioeconomic and school factors that influence performance were investigated, according to teachers and students. Performance data were obtained from school records, and the performance-influencing factors were investigated through questionnaires and interviews. School records showed that students living in the rural area had lower performance compared to those living in the urban area. This variation would be related to social and school aspects in different levels: student, class and school. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-02 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2371 10.1590/s0104-40362020002802371 |
url |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2371 |
identifier_str_mv |
10.1590/s0104-40362020002802371 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng spa |
language |
por eng spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2371/1284 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2371/1285 https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/2371/1286 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos autorais 2020 Revista Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos autorais 2020 Revista Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
América do Sul; Brasil; Nordeste; Piauí Ano letivo de 2017 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Cesgranrio |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 28, n. 109 (2020): Revista Ensaio Out./Dez.; 962-981 1809-4465 0104-4036 reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online) instname:Fundação Cesgranrio instacron:CESGRANRIO-2 |
instname_str |
Fundação Cesgranrio |
instacron_str |
CESGRANRIO-2 |
institution |
CESGRANRIO-2 |
reponame_str |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
collection |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranrio |
repository.mail.fl_str_mv |
ensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br |
_version_ |
1754832030641684480 |