New policies for post-graduation courses: the case of FAPEMIG-CAPES
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Título da fonte: | Ensaio (Rio de Janeiro. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/505 |
Resumo: | This article presents a new model of encouraging graduate courses adopted by FAPEMIG in partnership with the national agency - CAPES, in the state of Minas Gerais. It is an innovative experience which aims to improve and optimize the use of resources while addressing efforts to specific needs of the state. The main actions of this kind of model are focused on achieving excellence in post-graduation courses and are also focused on increasing the speed of PhD's and researchers formation process. These actions are based on the principle that it is urgent to speed up the scientific and technological development of the country, however, this development must be compatible with the international scenario. The major concepts of the model are described in full and, being successful, they might become a national reference. |
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New policies for post-graduation courses: the case of FAPEMIG-CAPESNuevas politicas de apoyo al posgrado el caso FAPEMIG-CAPESNovas politicas de apoio à pos-graduação: o caso FAPEMIG-CAPESPost-grado; Politica de fomento; CalidadPost-graduation; Education policies; Education qualityPos-graduação; Politica de fomento; QualidadeThis article presents a new model of encouraging graduate courses adopted by FAPEMIG in partnership with the national agency - CAPES, in the state of Minas Gerais. It is an innovative experience which aims to improve and optimize the use of resources while addressing efforts to specific needs of the state. The main actions of this kind of model are focused on achieving excellence in post-graduation courses and are also focused on increasing the speed of PhD's and researchers formation process. These actions are based on the principle that it is urgent to speed up the scientific and technological development of the country, however, this development must be compatible with the international scenario. The major concepts of the model are described in full and, being successful, they might become a national reference. Este artículo presenta un modelo para el fomento del post-grado adoptado en el Estado de Minas Gerais por la FAPEMIG en colaboracion con la CAPES. Esta es una experiencia innovadora que pretende perfeccionar y potenciar la utilizacion de los recursos de las agencias que participan y, al mismo tiempo, centrase en las necesidades especificas del Estado. Las principales acciones de este modelo se miran en la búsqueda de la excelencia en post-grado de Minas Gerais y en la aceleracion de la formacion de doctores y de investigadores. Los fundamentos de estas acciones se basan en la necesidad urgente de acelerar el proceso de desarrollo científico y tecnologico en el pais con calidad compatible con el escenario internacional. Los principales pilares del modelo se describen en detalle y pueden convertirse en politicas de fomento de caracter nacional.Este artigo apresenta um modelo de fomento à pos-graduação adotado em Minas Gerais pela FAPEMIG em parceria com a CAPES. Trata-se de uma experiencia inovadora que visa aperfeicoar e potencializar o uso dos recursos das agencias envolvidas ao mesmo tempo em que concentra esforcos nas necessidades especificas do Estado. As principais acoes deste modelo focam na busca da excelencia na pos-graduação de Minas Gerais e na aceleração do processo de formação de doutores e pesquisadores. Os fundamentos para estas acoes sao baseados na necessidade urgente de acelerar o processo de desenvolvimento científico e tecnologico no pais com qualidade compativel com o cenario internacional. Os principais pilares do modelo sao descritos em detalhes e podem transformar-se em politicas de fomento de carater nacional. Fundação CesgranrioBarreto, Francisco Cesar de SaBorges, Mario Neto2009-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/article/view/505Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação; v. 17, n. 65 (2009): Revista Ensaio - Out./Dez.; 599-6121809-44650104-4036reponame:Ensaio (Rio de Janeiro. Online)instname:Fundação Cesgranrioinstacron:CESGRANRIO-2pt; en; esDireitos autorais 2016 Revista Ensaio: Avaliação e Politicas Públicas em Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2015-08-14T21:24:22Zoai:ojs.localhost:article/505Revistahttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaioONGhttps://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/ensaio/oaiensaio@cesgranrio.org.br||fatimacunha@cesgranrio.org.br||alan@cesgranrio.org.br1809-44650104-4036opendoar:2015-08-14T21:24:22Ensaio (Rio de Janeiro. Online) - Fundação Cesgranriofalse |
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